Pagina 1 van 3

Stille banden!

Geplaatst: 09.10.2005 - 22:12
door peere
Mijn V 40 2.0T is aan een set nieuw rubber toe. Wie heeft er een goed advies. Wil een goede band die weinig of geen bandenruis geeft en die ook gewoon lang meegaat.

Geplaatst: 10.10.2005 - 01:45
door EricT4
Michelin Primacy, zonder enige twijfel. Ik vond ze opvallend goed in: slijtvastheid, comfort en (ook erg fijn) voorspelbaarheid.
Ik heb er erg veel km's op gereden en vind het de fijnste band ooit.
Ook wat betreft grip in de regen, bij een T4 toch wel van belang.

Geplaatst: 10.10.2005 - 10:21
door Alex
Eens met bovenstaande :)

Wel dure banden, maar erg goed.

Geplaatst: 10.10.2005 - 12:34
door Volmar
Yep, zeker de Primacy.

Gewoon even rondbellen en veel rondsnuffelen op internet,
prijs varieert nogal behoorlijk.

Geplaatst: 10.10.2005 - 17:05
door v40pokemon
er is al een enorm topic van, maar toch:
woon je in de buurt van duitsland, ga ze daar halen. anders heeft kwik-fit vaak 4 halen 3 betalen via internet(online offerte) dan ben je voor 4 stuks 450 eurie kwijt...

Geplaatst: 10.10.2005 - 17:30
door v40pokemon
voor de primacy's dan natuurlijk...
(heb ze zelf ook en winterbanden zijn michelin pilot alpin 2)

Geplaatst: 11.10.2005 - 15:10
door Petert
Specifiek op zoek naar stille banden, dan heb je hier misschien wat aan:

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 05.nl.html

Niet iedere band is getest (o.a. de hier geliefde Michelin niet) maar ze hebben in ieder geval wel het geluid meegetest.

Geplaatst: 11.10.2005 - 20:24
door Turbodesk
Ik rij ook op Michelin Primacy banden en ik zou niets anders meer willen.

Re: Stille banden!

Geplaatst: 15.10.2005 - 17:11
door peere
Bedankt allemaal voor de tips. heb een nieuw setje ( 4 stuks) Michelin Primacy laten monteren vandaag bij Profile en moest € 536,00 euro afrekenen. Inclusief uitlijnen balanceren en vullen met stikstof. Stuk voordeliger dan bij Volvo dealer heb ik begrepen.

Geplaatst: 15.10.2005 - 17:22
door Frumpy
Ik heb nu Continental eronder zitten, maar vind deze nogal luidruchtig.

Vraagje:
Hoeveel kilometers kan je met een normaal rijgedrag afleggen met die Michelin? Heb weleens gehoord dat ze wel "rustig" zijn, maar na zo'n 20.000 km al aan vervanging toe zijn.

Wat is het voordeel van stikstof, kan dat het hele jaar erin blijven?

Geplaatst: 15.10.2005 - 17:42
door menjo
Over stikstof in je banden: dit heb ik net ook al op het autoweek forum gepost:
Lucht bestaat ook voor 80% uit stikstof. Ongeveer de rest is zuurstof, een zuurstofmolecuul is kleiner dan een stikstofmolekuul, wat er uit je banden ontsnapt is dus zuurstof. Na x keer banden bij pompen zit er gratis bijna alleen nog maar stikstof in je banden.
Onzin dus, niet doen, zonde van je geld.

Geplaatst: 17.10.2005 - 11:11
door v40pokemon
Frumpy schreef: Vraagje:
Hoeveel kilometers kan je met een normaal rijgedrag afleggen met die Michelin? Heb weleens gehoord dat ze wel "rustig" zijn, maar na zo'n 20.000 km al aan vervanging toe zijn.
Ik reed met mijn vorige setje michelin 62.000km en toen stond er nog 1.8 mm op. 20k lijkt me dus sterk. Geldt overigens wel voor pirelli's die had ik na 20.000 ram kaal.

Geplaatst: 20.10.2005 - 22:47
door ptenkate
ik hoor van diverse kanten dat de Bridgestone Potenza RE-720 85V ook een ontzettend goede keus voor de Volvo is.

Het is een band met uitstekende eigenschappen op nat wegdek en het is een stille band. Hij komt overal goed uit de testen.

Ik moet nog 4 nieuwe banden en denk dat ik voor de Bridgestonges ga.

Geplaatst: 31.10.2005 - 18:52
door wurnie
Heb vandaag naar m'n garage gebeld (bovag om de hoek) om ook een setje nieuwe voorbanden te laten monteren en hij had goede ervaringen met Firestone Firehawk 700, is dat een goed alternatief? :? volgens hem was dat een goede en stille band, klopt dat? Want Michelins zijn inderdaad aan de prijzige kant.

groet, Werner

Geplaatst: 31.10.2005 - 18:57
door ptenkate
Firestone ken ik idd alleen als een zeer goedkope band. Ik werk zelf bij een automaterialen grossier en verkoop ze niet zo veel. In het goedkope segment verkopen wij Flamingo's, die komen uit de Conti fabriek.

Ik heb sinds vorige week de Bridgestone Potenza eronder zitten en ze bevallen tot nu toe goed! Weinig lawaai en een fraaie band!

Geplaatst: 31.10.2005 - 21:08
door ICEFOX
wurnie schreef:Heb vandaag naar m'n garage gebeld (bovag om de hoek) om ook een setje nieuwe voorbanden te laten monteren en hij had goede ervaringen met Firestone Firehawk 700, is dat een goed alternatief? :? volgens hem was dat een goede en stille band, klopt dat? Want Michelins zijn inderdaad aan de prijzige kant.

groet, Werner
Die firestone's zijn echt knakenbanden. Had er eerst ook onder. Kreeg bij de aankoop een gratis setje nieuwe banden. Die firestone's dus. Erg luidruchtig en onvoorspelbaar!
Nu de Bridgestone Potenza RE-720's er op liggen. Lekker bandje die je nauwelijks hoort. Goede wegligging en lekker voorspelbaar. Nu 15 duizend mee gereden en met plezier!

mvrgr Sebastiaan

Geplaatst: 31.10.2005 - 23:57
door hervelt
Hallo, Ook ik ben (met spoed) toe aan 2 nieuwe banden. Wat voor mij belangrijk is is geluid, comfort en vooral duurzaamheid (veel km’s, ca 30.000 km/jaar)
Wat me opvalt is dat jullie allemaal de Michelin Primacy kiezen en niet de Energy. Waarom ?
Volgens het lokale bandenbedrijf hier is de Primacy iets sportiever (stugger dus) dan de Energy. En indien je de V uitvoering neemt ipv. de H is hij ook sneller kaal dan de Energy. (Met andere woorden een V (240km) slijt zowiezo harder dan een H (210km) band.) De prijs maakt haast niets uit maar ik wil wel graag jullie motivatie horen om voor de Primacy te gaan. Verder is ook de Exalto PE2 nog een alternatief, of niet ?
Bij de Adac bandentesten komt de Primacy zeer wispelturig uit de test, erg afhankelijk van bandenmaat. Dus hoe is het met de 195-55-15-H ? De Exalto lijkt beter bij nat wegdek. Iemand ervaring hiermee ?, of met de Energie ?

De Bridgestone Potenza RE-720’s zou een mogelijk alternatief zijn maar volgens www.autobandentest.com zijn ze veel eerder op t.o.v. de Michelin en ligt ook de lawaaiproduktie een stuk hoger. Het blijft dus prijs afwegen tegen levensduur en comfort. Is de Continental Ecocontact hier ook interessant ?

Verder ben ik hier op ’t forum al getipt om gewoon heel het jaar door te rijden op winterbanden. Het enige goede alternatief wat ik daarbij tegenkom is de Michelin Pilot Alpin PA2.
Deze band wordt op alle punten zeer goed beoordeeld door gebruikers maar ook hier zijn de Adac testen zeer wispelturing afhankelijk van bandenmaat. Iemand ervaring met deze band ? (in 195-55-15H), Ik ben wel bang voor de levensduur, is dat terecht ? En kan ik daar ook gewoon mee naar Spanje rijden ?

Voorts kom ik nog een al-season band tegen van Vredestein, de Quatrac 2, die ook redelijk goed beoordeeld word door gebruikers.
Nog een belangrijke vraag. Hoe ligt behalve de beoordeling en levensduur, het BRANDSTOFVERBRUIK bij de banden. Is de Primacy net zo zuinig als de Energy?
En verbruikt de Pilot Alpin PA2 (winterband) meer brandstof ?, en aan wat voor een verschil moet ik dan denken.
De Pilot Alpin A2 gooit nu de hoogste ogen bij mij, maar ik wil wel het verbruik en levensduur beter in kaart hebben. Wie kan helderheid verschaffen ?

Voor degene die dit verhaal kan volgen en mij ook nog op weg kan helpen…, alvast bedankt.

Johan

Geplaatst: 01.11.2005 - 00:38
door ps-amazon
mijn ervaringen met de Pilot Alpin 2 rondom gemonteerd op een Astra 1.7 DTI, rijstijl: tegen de limiet, op snelweg ca 150; maat 185/65R15; ik vergelijk ze met de 1e montage GoodYear "gewone" banden; Good Year voorop 44.000 km, de Michelins 70.000, achterop zijn de Michelins nog niet versleten; geluid niet meer dan de GoodYears, geen merkbaar meer/minder verbruik; permanente montage, ook "hete" zomerritten.

Let op met vergelijk V en H banden dat de V banden wat sneller kunnen slijten, maar wel betere grip en wegligging hebben dan H banden en dat kan , ook bij lagere snelheden, net het fatale metertje zijn.... hangt natuurlijk wel een beetje af van soort auto (gewicht) en rijstijl

Geplaatst: 01.11.2005 - 02:08
door hervelt
Bedankt voor de reactie PS-Amazon.
70.000 km, daar sta ik toch nog van te kijken. Maar wat is dan toch evt. het nadeel van deze Alpin (of andere) band t.o.v. een zomerband. Het voordeel in de regen en sneeuw moge duidelijk zijn, maar ieder voordeel heeft ook zijn nadeel toch?

Wat V en H betreft. Kun je ook niet stellen dat een H band sneller op bedrijfstemperatuur is, en dat je de extra grip van een V band pas bemerkt als je er ook mee doorscheurd (warmdraait) ?
Indien bij een V band sprake is van snellere slijtage is het rubber zowieso minder slijtvast (zachter?) dan bij H, dus lijkt het mij dat hij wel tegen hogere temperaturen moet kunnen, maar ik weet niet of hij bij rustig gedrag wel tot zijn recht komt cq. voordeel biedt. Ik houd het dus nog op H.

Johan

Geplaatst: 01.11.2005 - 10:45
door v40pokemon
waarom michelin pilot primacy:
* weinig herrie (anders dan energy en vooral de exalto) :D
* geen/weinig cuppen
* voor de gemiddelde rijder voldoende prestaties
* in diverse maten te krijgen waaronder ook de 'moeilijke' maat 195/55/15
* slijt niet hard (vorige set heeft bij mij meer dan 60.000 gedraaid (V-band op 850 2.5 20V))
* in geval van de juiste aanbieding: gunstige prijs/kwaliteit
* de naam

Goed alternatief: Bridgestone Potenza!!!, Vredestein Sportrac II(had ik op mijn 760), voor een T4: Pirelli P7000 (slijt wel hard)
Mijn winterbanden zijn Pilot Alpin 2 net als PS-amazone. Perfecte banden alleen ik rijd er maar een paar maanden per jaar op (november-maart gemiddeld)
Wat me opvalt is dat veel mensen de prijs zo'n groot bezwaar vinden. Het is echter wel voor je eigen veiligheid/comfort. Je hebt immers toch ook een volvo gekocht....
en als je nu gemiddeld 20.000/jr rijdt en michelin's hebt betekent 1x per 3 jr banden: €500/3jr=167/jr....