Pagina 1 van 2
Chiptunen Volvo V50 1.8 Benzine (125PK)
Geplaatst: 15.09.2008 - 23:40
door M Wings
Beste lezer,
ik ben sinds een half jaar de trotse bezitter van een Volvo V50 uit 2006. Ik ben zeer tevreden over de auto. Weglegging is uitstekend, afwerking is subliem en hij ziet er zeer mooi uit.
Het enige wat me een beetje tegen valt is het motor vermogen van de 125PK sterke 1.8 benzine motor. Ik heb gezien dat er de mogelijkheid bestaat een chiptuning te laten uitvoeren en het vermogen op te laten krikken naar 135PK wat nagenoeg op het vermogen van de 2 liter motor uitkomt.
Is er iemand die zijn 1.8 motor heeft laten tunen? En zo ja, wat zijn de bevindingen, is het een aanrader of niet.
Geplaatst: 16.09.2008 - 00:20
door Fredhead
Denk niet dat het de moeite is om je auto voor die 10 Pk te laten chippen, je kan beter je geld ergens anders aan uitgeven.
Geplaatst: 16.09.2008 - 00:26
door Cavallino
Ik ben ook benieuwd of dat kan....? Vind er nergens wat over.
Geplaatst: 16.09.2008 - 07:56
door Paul
Waar kan je dat doen? Hebben ze dan ook een speciale prijs omdat het maar 10 pk verschil is?
Vraag me af of je dat gaat merken...
Geplaatst: 16.09.2008 - 09:40
door Hjalmar
Ik denk dat het verschil vrij klein is! Je kan beter dat geld aan andere dingen uitgeven. Tunen van een "zuigmotor" geeft vaak niet meer dan die 10pk. Hooguit dat je verbruik minder wordt??
Geplaatst: 16.09.2008 - 20:25
door Edgar
Ga je NIET merken, zonde van het geld... ok de motor zal het beter oppakken.. althans als je maatwerk laat uitvoeren...
Mijn tip.... niet doen
Geplaatst: 16.09.2008 - 23:52
door Cavallino
OK, maar de vraag blijft ook: Wie kan het doen (los van of het verstandig is of niet)?
Geplaatst: 16.09.2008 - 23:58
door Sam
elke tuner die hier ooit aangehaald is? maar krijg je vast dezelfde uitleg. speciale prijs krijg je meestal niet, het werk blijft gelijk aan een winst van 25 of 50 pk
Geplaatst: 17.09.2008 - 06:34
door Edgar
Hartog Tuning kan dit wel hoor, bel hem maar is
Geplaatst: 17.09.2008 - 13:12
door gevanje
tunen van een ongeblazen 1.8 is zinloos, tenzij je van je geld af wilt. Vermogenswinst zal zeeeer beperkt zijn. Ik zou het niet doen.
Geplaatst: 23.09.2008 - 14:53
door Cavallino
Geplaatst: 25.09.2008 - 15:04
door V70 T5 assen
Net geen 40 euro per pk , je kunt voor dat geld ook leuke andere dingen kopen .
Misschien een goed idee voor de volgende auto 1tje met meer pk,s
Geplaatst: 26.09.2008 - 00:40
door Cavallino
Ha, ik ben op zich tevreden met mijn 125pk. Het is een lease-auto, dus al te veel aanpassen mag ik sowieso niet. Nogmaals, waar het mijzelf om ging is dat ik gewoon erg geinteresseerd ben in het feit of het kan en wat het oplevert.
Geplaatst: 26.09.2008 - 00:52
door Sam
V70 T5 assen schreef:Net geen 40 euro per pk , je kunt voor dat geld ook leuke andere dingen kopen .
Misschien een goed idee voor de volgende auto 1tje met meer pk,s
hoeft niet, als er maar een turbo aan zit

Geplaatst: 26.09.2008 - 07:41
door V70 T5 assen
Geplaatst: 26.09.2008 - 10:20
door PeeJay
Je hebt genoeg turbomotoren die niet overstromen met pk's. Zeker met de huidige trend met het verkleinen van de cilinderinhoud.
Geplaatst: 26.09.2008 - 11:16
door Cavallino
Ik noem de 1.8 turbo met 120pk in de Audi A4......
Geplaatst: 26.09.2008 - 23:45
door Fat Rat
Cavallino schreef:Ik noem de 1.8 turbo met 120pk in de Audi A4......
ik noem Volvo's eigen B230FK motoren uit de 940. 2.3liter met lage druk turbo (.35 bar). "maar" 135 PK, maar wel 235 NM vanaf 2300 RPM.
Geplaatst: 28.09.2008 - 00:01
door V70 T5 assen
PeeJay schreef:
Je hebt genoeg turbomotoren die niet overstromen met pk's. Zeker met de huidige trend met het verkleinen van de cilinderinhoud.
Oke niet aan gedacht , deze motoren kunnen wel gemakkelijker naar meer pk,s geholpen worden .
Was even de nieuwe eco trend vergeten

Geplaatst: 20.11.2008 - 22:13
door v40rally
Na een getunede V40 diesel, ben ik nu sinds augustus in bezit van een V50 1.8. Mooie auto, goede wegligging maar ben nu al aan het kijken voor een 2.0D