Pagina 1 van 1
Turbodruk te weinig op V70 - 2.4D
Geplaatst: 16.09.2008 - 13:12
door interceptor
Doordat mijn V70 bij het gas geven zwarte rook gaf heb ik hem volledig laten nazien.
Alle onderdelen werken en zijn in orde.
Behalve dat de turbodruk ipv 2000 maar 1700 geeft.
vraag :
Hoe kan je deze druk verhogen ?
Kan dat electronisch ?
Of is een vervanging van de turbo noodzakelijk ?
Geplaatst: 16.09.2008 - 22:04
door C 30 T5
Chiptuining verhoogd in grote maten de turbodruk.
Trekt de auto nog wel snel op, als dit niet het geval is kan de luchtmassameter niet meer juist zijn. Het systeem heeft hier geen foutmelding op , alleen roken en mider optrekken is een simtoom hiervan.
Geplaatst: 17.09.2008 - 08:51
door Bart Giesen
-Zorgen dat de wastgate later opengaat
-Ja, word electronisch aangestuurd
-Ligt aan de conditie van je tubbie
Geplaatst: 17.09.2008 - 09:08
door interceptor
De wagen trekt inderdaad niet meer zo hard als enkele maanden geleden.
Ik krijg ook geen foutmeldingen.
Maar zwart roken is er steeds bij.
(tussen de 115 en 120 km/u is het HEEL zwart)
Kan men de turbodruk op een heel eenvoudige manier bijsturen in een volvo garage ?
Iemand op dit forum zei , een turbo werkt of werkt niet.
Geplaatst: 17.09.2008 - 10:13
door Bart Giesen
Een turbo werkt GOED of werkt NIET GOED en uiteindelijk niet meer.
Maar veel roken, inhouden en verlies van vermogen klinkt mij eerder als een lek! Een lek in de intercooler of 1 van de slangen.
Geplaatst: 17.09.2008 - 11:44
door edraket
Precies, ik denk dat wat Bart zegt erg aannemelijk is. Controleer eerst de turboslangen en de intercooler. De slangen zijn als het goed is al vervangen onder coulance omdat dat een bekend zwak punt is. De intercooler wil helaas ook wel eens overlijden met als gevolg een te lage turbodruk.
Geplaatst: 22.09.2008 - 10:31
door interceptor
De slangen nagekeken , er is niets te merken van verlies in de leidingen.
Wel merk ik dat bij een constante snelheid op de autoweg de wagen merkbaar optrekt en dan weer terugvalt.
Alsof ik gas geef en daarna niet meer. Het is een raar gevoel.
Tijdens de terugval rookt de wagen heel veel.
Geplaatst: 22.09.2008 - 10:46
door toppertje
edraket schreef:Precies, ik denk dat wat Bart zegt erg aannemelijk is. Controleer eerst de turboslangen en de intercooler. De slangen zijn als het goed is al vervangen onder coulance omdat dat een bekend zwak punt is. De intercooler wil helaas ook wel eens overlijden met als gevolg een te lage turbodruk.
ed.
dat de intercoolers wel eens lek raken is mij bekend,maar
hoe kun je dit eenvoudig zelf kontroleren?
heb je hier een (vacuum)pomp voor nodig oid?
Geplaatst: 22.09.2008 - 16:13
door edraket
Meestal is de intercooler dan vettig van olie aan de onderkant.
Geplaatst: 22.09.2008 - 21:39
door toppertje
edraket schreef:Meestal is de intercooler dan vettig van olie aan de onderkant.
hmm,bij die van mij zit idd wat vettigheid ad rechterkant(als je voor de auto staat)
stel: dat hij wat "zweet",zal dit merkbaar moeten zijn in prestaties
oid?
zou hij dan ook vervangen moeten worden.
Geplaatst: 22.09.2008 - 22:32
door Fredhead
Een lekke intercooler is zeker merkbaar in je prestaties.
De auto heeft minder vermogen, dus zal ook minder snel zijn.
Ook rookt je auto dan behoorlijk
Geplaatst: 22.09.2008 - 22:59
door toppertje
fredhead schreef:Een lekke intercooler is zeker merkbaar in je prestaties.
De auto heeft minder vermogen, dus zal ook minder snel zijn.
Ook rookt je auto dan behoorlijk
ok, dit is bekend.
maar als je nu een super klein beginnend lekje hebt,dan sluipt het prestatie verlies er langzaam in toch?
of zit ik fout,en is een klein lekje altijd waarneembaar?