Pagina 1 van 2
Nieuwe motoren XC60
Geplaatst: 18.09.2008 - 23:53
door MartijnEV
Vanaf zomer 2009 is de XC60 verkrijgbaar met nieuwe motoren: o.a. de bekende 2.0D, optioneel met Powershift en een 2.0 viercylinder benzineturbo, ook verkrijgbaar met Powershift.
Wie o wie weet of die 2.0 benzineturbo een Volvo-blok is, of van een andere fabrikant betrokken zal worden (PSA of Ford of een andere)?
Geplaatst: 19.09.2008 - 10:33
door Thuurc
Dat is al goed nieuws! Jammer dat het nog tot midden 2009 moet duren. Overigens mis ik nog een tussenmotor, zoals de 2.5T of turboloze 3.2. Zouden die er op den duur nog bij komen?
De 2.0D zou zomaar een verkooptopper in Nederland kunnen worden. Gezien het gunstige milieulabel dat deze motor ongetwijfelt gaat krijgen.
Geplaatst: 19.09.2008 - 11:18
door Johann
De 2.0 turbo zou iets va 190 PK doen. De 2.5T doet in de V70 200 PK omdat deze motor anders mooier en beter z'n werk zou doen dan de 3.2 met 238 PK. Denk dus dat je de 2.0T als vervanger van de 2.5T kunt zien. Wel jammer. Ik denk dat Volvo met de 5 cylinder een hele mooie niche in handen heeft welke ze nu verkwanselen aan Ford.
Met de ontwikkeling van de Focus RS met bemoeienis van de firma Cosworth denk ik dat ze de 2.5T motor ook nog wel kunnen optimaliseren voor een groenere toekomst.
Helaas zitten er bij Volvo een paar mensen die het niet helemaal begrijpen.
Geplaatst: 19.09.2008 - 11:32
door bart simpson
In 2009 wordt naast een verscherping van de maximale CO2 uitstoot, de additionele CO2 uitstoot ook nog eens een stuk zwaarder belast, denk dat Volvo's milieuverantwoordelijken een stuk meer begrijpen dan menig forummer
Geplaatst: 19.09.2008 - 12:07
door Thuurc
bart simpson schreef:denk dat Volvo's milieuverantwoordelijken een stuk meer begrijpen dan menig forummer
Dat mag ik hopen
Blijft de T6 (zoals het er nu voorstaat) gedurende de hele levenscyclus van de XC60? Ik kan me voorstellen dat deze op den duur vervangen wordt door een opgepompte 2.5T oid.
Geplaatst: 19.09.2008 - 12:19
door bart simpson
De XC60 is er nog niet eens, hoe zinvol is het om na al te gaan speculeren over wat wel en wat niet op de middellange termijn?
Geplaatst: 19.09.2008 - 13:34
door Thuurc
bart simpson schreef:De XC60 is er nog niet eens, hoe zinvol is het om na al te gaan speculeren over wat wel en wat niet op de middellange termijn?
Totaal niet zinvol, tenzij je een XC60 aan wil schaffen met kleine benzinemotor anders dan de 2.0 (Ik niet in ieder geval). Ik ben nieuwsgierig van aard en de vraag in mijn vorige post past daar wel bij. Antwoorden staat uiteraard vrij... Sowieso, speculeren --> feitelijke antwoorden is een verschil. Ik hoop op het laatste.
Geplaatst: 19.09.2008 - 13:47
door bart simpson
Zweden heeft beleefd bedankt voor de T6, die constateren dat de vraag ernaar te minimaal is om deze in het programma te hebben, als er een schonere/zuinigere 2.0T komt zal dat best een aanvulling gaan worden, ook voor Zweden
Geplaatst: 19.09.2008 - 14:15
door MartijnEV
CO2 uitstoot verminderen is DE reden, en voor de toekomst van Volvo en de potentiële kopers daarvan (waarvan een zeer groot deel in de USA zit) zeker een goede ontwikkeling! Zeker gezien de belastingmaatregelen die ons in 2009 in Nederland te wachten staan.
Maarre... nogmaals: wat ik erg graag zou willen weten: is die 2.0T een Volvo-blok of ingekocht bij derden?
Geplaatst: 19.09.2008 - 16:16
door bart simpson
het is een vlamnieuw machine, naar ik meen is het een co-productie samen met Mazda
Geplaatst: 19.09.2008 - 17:40
door avdpeijl
Enne de nieuwe (BiTurbo) D5? Energie label C klinkt stuk beter dan huidige F (autom.).
Enig idee wanneer die erin gelepeld wordt?
..nu alleen die kleur nog...
Geplaatst: 19.09.2008 - 17:49
door bart simpson
die verwacht ik eerder in de XC70 en helemaal niet in de XC60
Geplaatst: 19.09.2008 - 21:14
door Paul
Die D5 komt eerst alleen in de S80.
Geplaatst: 19.09.2008 - 21:48
door MartijnEV
bart simpson schreef:het is een vlamnieuw machine, naar ik meen is het een co-productie samen met Mazda
Geen 100% Volvo blok dus helaas maar toch is dit best heel erg fijn (zeker omdat inkopen of co-development onafwendbaar is in deze tijden...)! Mazda's Japanse betrouwbaarheid gecombineerd met Volvo's historisch uitstekende motor-engineering en hopelijk met Mazda's nieuwe troeven als directe benzine-injectie en nieuwe start-stop systeem. Laat maar komen die 2.0T !
Geplaatst: 20.09.2008 - 17:06
door HSRN850
Interessant nieuws, al hoop ik wel dat ze iets meer dan 136 PK uit die 2.0D gaan trekken...
Geplaatst: 21.09.2008 - 18:20
door Volvoman
@Thuurc: waarom wilt u niet rijden met een 2.0 benzine? Ik zat er wel aan te denken...
Geplaatst: 22.09.2008 - 08:32
door Thuurc
Volvoman schreef:@Thuurc: waarom wilt u niet rijden met een 2.0 benzine? Ik zat er wel aan te denken...
Mijn zin was anders bedoelt, namelijk: voor de mensen die met een motor anders dan de 2.0 benzine willen rijden (ik hoef niet persé een grote motor).
Ik neem aan dat er nog tussenmotoren komen. De stap 2.0 --> T6 is nogal groot. Vandaar mijn opmerking.
Geplaatst: 22.09.2008 - 09:22
door bart simpson
daar moet die 2.0T dan ook tussen komen
Geplaatst: 22.09.2008 - 10:18
door Thuurc
bart simpson schreef:daar moet die 2.0T dan ook tussen komen
Sorry, ik bedoelde de 2.0T. Begrijp ik dat er dan ook een ongeblazen 2.0 komt?
Geplaatst: 22.09.2008 - 10:19
door bart simpson
Thuurc schreef:bart simpson schreef:daar moet die 2.0T dan ook tussen komen
Sorry, ik bedoelde de 2.0T. Begrijp ik dat er dan ook een ongeblazen 2.0 komt?
u was de eerste die een 2.0 benzine noemde, die 2.0T moet iets van > 200pk's gaan krijgen