Pagina 1 van 1

schokbrekers en distributieriem

Geplaatst: 20.09.2008 - 20:59
door jerryx
Dag!
Ik zal me eerst ff voorstellen: Ben Jeroen uit Groningen en heb vandaag een prachtige 460 1.8 gekocht.Mooi antraciet!
hij heeft 148.000 op de teller maar ikkan nergens vinden wanneer de distributrie riem is vervangen. Wanneer moet dat bij een 460?

enne.. de achterschokbreker zijn af. ik wil ze zelf gaan vervangen (met hulp van mijn handige vader),maar kan iemand vertellen hoe dat moet?
en waar koop ik schokbrekers eigenlijk (en hoe duur zijn die krengen??)

bvd voor de reacties!

Geplaatst: 20.09.2008 - 21:41
door Kootje
Hoi Jeroen,

Welkom op het forum! Ik kan je zo gauw niet helpen met je vragen, maar heb jij toevallig een 460 turbo gekocht, in Leeuwarden? Zoja, dan was je me voor! Mooie auto? Plaats maar eens een foto!

Groeten, Kootje

Geplaatst: 20.09.2008 - 21:48
door Wiebe
1.8 is geen turbo :)

Leeuwarden ftw! :D

Geplaatst: 20.09.2008 - 22:41
door Eelco_440Turbo
Hallo,

De schok demper bedoel je denk ik( niet de veer, maar die staaf)
Kosten ongeveer 60 euro per stuk, en is makkelijk te vervangen.
De auto even opkrikken en het wiel eraf halen, vervolgens de 2 bouten die door de schokdemper zitten loshalen.
Schokdemper in elkaar duwen en er tussenuit halen.
Inbouw in de omgekeerde volgorde. Kan bijna niets mis aan gaan.

De distributieriem bij deze auto's dient om de 90.000 km of 7 jaar vervangen te worden, dus denk dan deze zowiezo al aan zijn 2e riem bezig is.

Groeten Eelco

Geplaatst: 21.09.2008 - 11:32
door jerryx
nee, is geen turbo, is 1.8. maar moet wel zeggen dat hij erg pittig overkomt. heb ook eens een tijdje een 440 1.8 te leen gehad en die was veel minder pittig, terwijl het toch dezelfde motor is.. misschien heeft de vorige eigenaar deze 460 iets gekieteld?

maar idd. ik bedoel de schokdempers. waar kan ik die voordelig kopen? (in de buurt van Groningen?)

Eelco_440Turbo schreef:Hallo,

De schok demper bedoel je denk ik( niet de veer, maar die staaf)
Kosten ongeveer 60 euro per stuk, en is makkelijk te vervangen.
De auto even opkrikken en het wiel eraf halen, vervolgens de 2 bouten die door de schokdemper zitten loshalen.
Schokdemper in elkaar duwen en er tussenuit halen.
Inbouw in de omgekeerde volgorde. Kan bijna niets mis aan gaan.

De distributieriem bij deze auto's dient om de 90.000 km of 7 jaar vervangen te worden, dus denk dan deze zowiezo al aan zijn 2e riem bezig is.

Groeten Eelco

Geplaatst: 21.09.2008 - 11:36
door dash
Bij welke km stand de distributieriem is vervangen wil de garage ook nog wel eens op de afdekkap van die riem zetten.

Geplaatst: 21.09.2008 - 11:37
door Kootje
Wiebe schreef:1.8 is geen turbo :)
Wordt toch nog wel eens als 1.8 turbo vermeld ipv 1.7 turbo, maar vroeg het meer omdat ik een 460 turbo op het oog had in precies dezelfde kleur en met evenveel kilometers op de teller :) Was wel toevallig dat die auto gisteren verkocht was en jerryx op dezelfde dag zijn auto gekocht had.

Geplaatst: 21.09.2008 - 13:55
door 460_turbo
Let op! Ik weet niet hoe ver de achteras kan zakken na het demonteren van de dempers, maar pas op dat de as niet aan de remslangen gaat hangen.

Geplaatst: 21.09.2008 - 22:13
door 440rijder
En die D-riem bij twijfel vervangen, rijdt een stuk ontspannener...