Pagina 1 van 3
Volvo 440/460.... ik wil wel maar ik kan niet?
Geplaatst: 21.09.2008 - 14:30
door HansEindhovenV70
Hoi,
Ik hoor van de 440/460 vaak dat het een "ik wil wel maar ik kan niet auto is" oftewel eigenlijk niet Volvo waardig, veel problemen a la Renault.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Hans
Geplaatst: 21.09.2008 - 15:47
door Iroll
veel problemen a la Renault.
Lijkt wat dat betreft wel een V70, die stond afgelopen jaar in de Duitse ADAC lijst net na de Laguna in de lijst met auto's met de meeste pech gevallen in zijn klasse. En daar mag Volvo zich flink voor schamen, de voorlaatste Laguna was nl echt een drama!
Maar voor een zo oude auto valt het allemaal nogal mee. De Renault motoren zijn onverwoestbaar. Zolang je maar de distributie op tijd vervangt.
Voor de rest zijn het voornamelijk elektrische problemen door ouderdom en verwaarlozing. De CVT geeft ook flink wat problemen door ondeskundig onderhoud, beter fblijven.
Geplaatst: 21.09.2008 - 15:53
door Auk
Ik houd m'n mond..
Geplaatst: 21.09.2008 - 15:58
door marsm104
Neem gewoon een phase II, zeg maar tussen 1994 en 1996. Dan koop je niet snel wat verkeerds! Ik heb er een jaar probleemloos in rondgereden (met airco

)
Geplaatst: 21.09.2008 - 18:07
door Igoriaan
Ik denk dat een 440/460 gewoon een imagoprobleem heeft. In principe zijn het geen verkeerde auto's, alleen ik vind ze persoonlijk behoorlijk oubollig. Het is ook geen echte Zweedse Volvo natuurlijk. Je hebt niet zo'n enorme baksteen voor je staan net als bij een 240/740/940 of een 850. Dat zijn ook nog eens behoorlijk chique auto's, tijdloos. Een 440/460 is dat mijns inziens niet.
Maar je hebt voor weinig geld wel echt heel veel auto! Mijn auto is heerlijk. Hij is licht, dus goedkope wegenbelasting. In de prijsklasse van een karig uitgeruste Golf, maar dan met ruimte voor 4/5 man met voldoende bagageruimte. Heerlijke stoelen. Best vlot. Prima auto dus!
En problemen valt volgens mij wel mee. En als er iets kapot gaat dan is het vaak redelijk makkelijk te maken of te vervangen.
Geplaatst: 21.09.2008 - 20:42
door mightyspawn
Rij 460 (vind Sedan wat meer van een Volvo weg hebben) sinds 2002. Gaat wel allemaal over Phase 2 model.
Meest ideale auto in mijn ogen. Goedkoop, niemand wil m jatten, llicht gewicht (1000kg), ruim voor die maat. Een Ford Focus heeft minder beenruimte. Stoelen zitten als koning, nog nooit last van mn rug gehad en heb er al zo'n 120.000 mee gereden.
Belachelijk veel kofferruimte (spreek ik over de 460), rond 500 liter!!!.Daar kan een S60 niet aan tippen. Rijdt fijn, ook op hoge sneldheden. Mits de wagen goed uitgebelanceerd en uitgelijnd is. 2.0 of turbo best sportief, 1.8 eigenlijk ook al (1.6 nooit gereden). Met mooi originele Volvo velgen best sportief uiterlijk (phase 2 dan wel)
Is niet kapot te krijgen. Een 460 van 94 staat nu op 240.000 (in bezit vanaf 150.000) Alleen ooit dynamo onderweg kapot gegaan en verder standaard onderhoud) Heb er al grote reizen meegemaakt. Vorig jaar 5000 km richting Kroatie. Geen pijn getoond.
Nu een model van 95, die staat op 195.000. In bezit vanaf 165.000. Ook nog niks aan kapot gegaan.
Perfect dashboard, waar de radio zit is echt brilliant. Beetje gedraaid dat die richting de bestuurder staat gericht. Lekker simplistisch en praktisch.
Ook mindere dingen natuurlijk, zoals het vele gekraak van interieur. Roest bij achterwielkasten. Maar is minder bij fase 3 vanaf modeljaar 95 dus. Model van 93 tot 94 is stuk roest gevoeliger.
Als aanhanger trekker doet die het ook prima, ga al jaren op een hoop kampen van scouting met deze auto. Allerlei dubbelassers heb ik er al meegereden en dat gaat super. Mn wagens hebben ook al een hoop zandpaden in de bossen gezien, daar hebben ze ook nog nooit moeilijk over gedaan.
Die wagen heeft zich bij mij iig goed bewezen. Ik koop liever zoiets uit 95 dan een nieuwe kleine auto van rond de 10.000. Je krijgt veel meer voor je geld.
En vind het ook een mooie wagen, oke de 850/S70 blijft veel mooier. Maar dit is een mooi goedkoop wagentje als je graag Volvo wilt rijden. Ideaal voor beginnende rijders. Ik denk dat deze wagen met trots de naam Volvo mag dragen.
Geplaatst: 21.09.2008 - 22:00
door nielo
Ik heb ook phase 3 maar is nog van 94 wel eind .
Heerlijke auto.
Al is deze niet echt zweeds dat deerd mij niet, 850 is mij te groot.
Ik vind persoonlijk model wel zweeds en het gaat om het merk volvo en dat is wel zweeds waar hij ook geproduceerd word..
ik heb een hoop verschillende merken gereden maar ik blijf bij volvo,heerlijkkk.
goede stoelzittingen,rijd comforttabel ongeacht de sneldheid.
heeft ook een goede wegligging vind ik.
ik zelf zou gene ander merk willen:)
Geplaatst: 22.09.2008 - 10:14
door mightyspawn
dat is modeljaar 95. gaat van september tot september ongeveer.
Geplaatst: 25.09.2008 - 23:47
door Schilder
Ik heb zo`n 4 weken de 460 (`93 ) en dat ding rijd prima, indd zeer goede stoelen, en interieur lekker lomp en niet op bezuinigd ( breekt niets gauw af ) en zeer veel ruimte om je heen.
Ik heb ook veel auto`s gereden maar deze is erg ontspannend qua lomp en goede wegligging, en een 1,8 ltr is best snel.
Schilder
Geplaatst: 26.09.2008 - 11:55
door Emiel123
mijn 440 voor 300euro gekocht met 140000 op teller, naar noorwegen geweest in winter voor 2 maanden en weer terug. enige probleem was dat de kofferbak in -20 niet meer openging met centrale deurvergrendeling, moest met de hand.
net terug uit zuid frankrijk, heen en weer met caravan. weer geen problemen gehad. Ik vind het een topauto voor 300euro!
Geplaatst: 26.09.2008 - 12:20
door gertvanderspek
De 440 is een top auto. Ik heb nu mijn tweede! Nadeel is de roestvorming maar welke auto heeft dat niet van die leeftijd! Kheb hier voor duits gereden en had de anwb drie a vier keer per jaar nodig ondanks dat hij goed onderhouden werd. En sinds de 440 heb ik de anwb nog geen een keer nodig gehad. En verhoudingsgewijs heb ik minder garagenota's dan er voor.
Conclusie een auto die super lekker rijd tegen lage lasten mist je hem goed onderhoud en op de roest let!
Geplaatst: 07.10.2008 - 14:06
door den toerist
nielo schreef:Ik heb ook phase 3 maar is nog van 94 wel eind .
Heerlijke auto.
Al is deze niet echt zweeds dat deerd mij niet, 850 is mij te groot.
Ik vind persoonlijk model wel zweeds en het gaat om het merk volvo en dat is wel zweeds waar hij ook geproduceerd word..
De 480/ 440/ 460 is indertijd gebouwd in Nederlands Limburg (Born) bij Nedcar.
Zo tevens ook de opvolger ervan : S40 /V40
Geplaatst: 07.10.2008 - 14:14
door den toerist
Mijn vader heeft er ook nog een 440 gereden bouwjaar '89 daar heeft hij zo'n 14jaar met rond gesnord. De voornaamste problemen waren electrisch van oorsprong. Op latere leeftijd waren er ook roestproblemen aan de achterste wielhuizen en omgeving van de kofferklep. De laatste 2 jaar waren er meerdere vreemde problemen met als hoogte punt het zichzelf vacuum trekken van de brandstof tank. Volvo tecnici stonden vooor een raadsel en kregen het niet opgelost. Uiteindelijk verdween het probleem vanzelf!
Voor de rest geen slechte wagen als je zijn onhebbenlijkheden er voor lief bijneemt.

Geplaatst: 13.10.2008 - 19:32
door lovemy440
Ik zeg niet voor niets love my 440. Nu is mijn bijkomend voordeel dat elk probleem die naar boven komt door mij of mijn vader wel opgelost kan worden. Die van mij is ondertussen 17, hij is bij ons 14 jaar in het bezit. En pas nu (!!!) gaat ie roesten (dankzij een aanrijding) en wat makementen vertonen. Maar dat is met een knip weer opgelost. En ik rijd redelijk goedkoop en zit nog steeds luxe. Dus al met al niets anders dan lof voor de 440
Geplaatst: 13.10.2008 - 21:57
door mightyspawn
Daarom weiger ik zo'n modern ding ook. Komt er Storing of Onderhoud vereist in het display te staan. Ja wat moet je daar nu mee. Kom je in de garage en doen ze de computer doodleuk resetten en daar mag je dan voor lappen. Of bij een VW Golg kun je niet eens zelf de lampen in de koplamp vervangen of je moet de complete unit uitbouwen.
Geplaatst: 12.06.2009 - 13:02
door elco440
440/460 absoluut geen wil wel maar kan niet auto. het is een keuze de en echt niet vanwegen de prijs. je kunt al een 850 kopen voor de helft minder. nog geen problemen gehad met de 440's.
dat imago probleem komt vanzelf goed. ze zijn gewoon nog niet oud genoeg. dat probleem had de 300 ook. en ik denk over een aantal jaren de s/v40 ook.
en waarom zou dan een 400 wel een ik wel wel maar kan niet zijn en een s/v40 niet? en de 300?
Geplaatst: 21.06.2009 - 09:43
door Michelt6
ik heb nog een 94er en die 8 jaar gereden van 125 dkm naar 210 dkm en wel met kleine mankementen, 1 keer een kapotte dynamo (in een tunnel in oostenrijk viel die toen stil, geen inspuiting meer ivm lege accu....) verder een beetje roest, zware 2e versnelling om hem in te trekken , passagier stoel leuning is niet meer verstelbaar, roestvorming om de wielkasten en bij de achterportieren, maar hij brengt me zonder problemen overal heen en gaat met gemak naar de 170 om daar heerlijk op te kunnen cruissen voor een uur of 3 (duitsland).
Al met al echt een fijne auto en nooit spijt van gehad, het is dan geen zweed maar wel een echte volvo, heeeerlijke stoelen en je stapt na 10 uur uit gewoon fris uit, geen centje spierpijn.
Nu gaat die voor de sloopregeling weg en eerlijk gezegd wel met een beetje pijn in mijn hart.
Geplaatst: 21.06.2009 - 17:57
door M-otje
Ik heb mn Volvo 460 96' nu 10 maanden.
Ik vind het wel Volvo waardig, als ik zeg dat ik een Volvo 460 rijdt, dan lachen de meeste mensen eerst, maar als ze de auto zien, dan zien ze een mooie redelijk grootte auto. En als ik dan zeg dat ie maar 996kg is, dan snap je wel dat niemand het geloofd.
Nu verder dus nog totaal geen kosten eraan gehad, en dat lijkt ook zo te blijven.
Geplaatst: 21.06.2009 - 18:17
door Wiebe
Ze zijn helaas niks meer waard

ben afgelopen tijd bij verschillende garages geweest om hem in te ruilen maar heleboel hebben het liever niet

Geplaatst: 22.06.2009 - 09:04
door jef
ze moeten minimaal 1000 euro geven(sloop premie),maar dan moet je nieuwe auto die je wilt kopen minimaal van bouwjaar 2001 zijn.