Pagina 1 van 1
L.P.G. Bougies
Geplaatst: 22.09.2008 - 22:55
door Ruud1973
Ik las laatst iets over speciale Bougies voor L.P.G. auto's nou zijn deze zo'n tien keer duurder dan gewone bougies en wil ik weten of dit zo'n groot voordeel heeft dat dit prijstechnisch gezien voordeel oplevert
Geplaatst: 22.09.2008 - 23:34
door Gast
Moet wel een hele goede vonk geven.
Als het maar een bougie is met 1 electrode.
Heb je Link met wat je bedoeld?
Geplaatst: 23.09.2008 - 09:28
door Ruud1973
http://www.autogasrijders.nl/Tipsrijdenlpg.html op deze site staat wat informatie ik had er zelf nog nooit van gehoord maar omdat de volvo af en toe wat inhoud"was ik even aan het snuffelen en vond ik dit en was benieuwd of iemand er ervaring mee had
Geplaatst: 23.09.2008 - 09:41
door Barry (Grillmeister)
In mijn jeep cherokee had ik ook lpg, eerst daar ook "speciale" lpg bougies in gehad, idd belachelijk duur maar die zouden beter tegen de hitte kunnen etc (bla bla bla) later heb ik er gewone bougies in gehad en ik heb nooit verschil gemerkt...
Geplaatst: 25.09.2008 - 21:27
door edraket
Ik had in mijn V70R (lpg) Denso iridium bougies. Deze zijn wel een stuk duurder dan normale, maar doordat ze heel veel langer meegaan uiteindelijk goedkoper. Normale bougies houden het vaak niet uit voor de gestelde termijn (45.000km), maar die iridium hebben het bij mij 90.000 km uitgehouden en waren nog niet aan het einde.
Geplaatst: 25.09.2008 - 22:48
door Barry (Grillmeister)
edraket schreef:Ik had in mijn V70R (lpg) Denso iridium bougies. Deze zijn wel een stuk duurder dan normale, maar doordat ze heel veel langer meegaan uiteindelijk goedkoper. Normale bougies houden het vaak niet uit voor de gestelde termijn (45.000km), maar die iridium hebben het bij mij 90.000 km uitgehouden en waren nog niet aan het einde.
Kwaliteit mag een paar centen kosten, dat haal je er uiteindelijk vaak dan op de lange duur ook weer uit.
Geplaatst: 29.09.2008 - 18:36
door 24AB2
aan de toestand van een bougie kun je niet alleen zien of je de juiste warmtegraad hebt maar eveneens of je een goede verbranding hebt en tot op zekere hoogte de conditie van de betreffende cilinder + kleppen
wel eens een weggebrande electrode gezien of een ingebrande zuiger ?
juiste warmtegraad en samenstelling van de bougie is wel degelijk belangrijk en kan me derhalve voorstellen dat een motor op LPG andere bougies nodig heeft
Geplaatst: 29.09.2008 - 19:06
door Ramon&Ramon
Als dat zo zou zijn schreef Volvo dat wel voor!
Geplaatst: 29.09.2008 - 19:39
door 24AB2
Ramon&Ramon schreef:Als dat zo zou zijn schreef Volvo dat wel voor!
heb zelf een diesel
maar moet ik hieruit opmaken dat volvo voor de benzine en lpg uitvoering dezelfde bougies voorschrijft ?
Geplaatst: 29.09.2008 - 23:27
door Ramon&Ramon
Precies...
Geplaatst: 29.09.2008 - 23:33
door Ludo
Ramon&Ramon schreef:Precies...
sinds wanneer houd Volvo er dan rekening mee dat er (mogelijk) lpg word ingebouwd?.
Geplaatst: 30.09.2008 - 13:08
door Ramon&Ramon
Volvo doet zelf niets meer met LPG,dat is toch bekend?
De onderdelen handel speelt hier listig op in,vandaar ook de absurde prijzen voor die zogenaamde LPG bougies.
Geplaatst: 30.09.2008 - 15:32
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Volvo doet zelf niets meer met LPG,dat is toch bekend?
De onderdelen handel speelt hier listig op in,vandaar ook de absurde prijzen voor die zogenaamde LPG bougies.
Toen Volvo nog wel wat deed met LPG, hielden ze ook geen rekening met LPG.
En dat niet alleen met bougies.

Geplaatst: 30.09.2008 - 16:11
door 24AB2
ok , dan kan ik dit dus overboord gooien ?
In Motoren mit Turbolader
sollte die ursprüngliche Zündkerze in jedem Fall gegen
eine „kältere“ Zündkerze (Wärmewert um eine Ziffer
höher) ausgetauscht werden, um Überhitzung
vorzubeugen.
( info NGK m.b.t. lpg motoren - hier verdient een producent geen stuiver extra aan want het betreft dezelfde bougie met alleen een andere warmte graad )
Geplaatst: 30.09.2008 - 16:53
door Ramon&Ramon
nooit expirimenteren met een andere warmtegraad,weleens de bekende gaten in zuigers gezien?
Geplaatst: 30.09.2008 - 17:20
door Ludo
Ramon&Ramon schreef:...,weleens de bekende gaten in zuigers gezien?
door een koudere bougie?.

Geplaatst: 30.09.2008 - 18:04
door 24AB2
Ramon&Ramon schreef:nooit expirimenteren met een andere warmtegraad,weleens de bekende gaten in zuigers gezien?
yep , jarenlang in een vitrine kast gehad samen met versleten zuigers , ingeslagen zuigers , diverse op verschillende manieren aangetaste bougies , kromme en ingebrande kleppen , versleten big end lagers , geknapte distributie riemen , versleten distributie kettingen en tandwielen etc etc
heb het op een gegeven moment maar weg gepleurd nadat een familielid een huis had gekocht en ik kon zeggen : kijk dit heb ik
