Pagina 1 van 2

Diesel V50 van Peugeot?

Geplaatst: 11.10.2005 - 23:19
door Ben
Het staat vast wel ergens maar weet iemand dat? Is de diesel in de Peugeot 407 dezelfde als die in de V50? Een Peugeot verkoper vertelde me dat vanmiddag.

Geplaatst: 12.10.2005 - 07:53
door bart simpson
dat klopt idd

Geplaatst: 12.10.2005 - 11:24
door danielk
Het is hetzelfde blok inderdaad. Ik heb wel begrepen dat het motormanagement door Volvo is aangepast om een wat andere karakteristiek te krijgen. Verder is de compressieverhouding in de Volvo iets anders (18.5 tegen 18.0)

Geplaatst: 16.10.2005 - 23:54
door MainFrame
Ik weet uit ervaring dat Peugeot ook een 2.0HDi heeft die wordt geleverd in de Peugeot 206. Is dit dan dezelfde motor als in de 407 en dus als in de V50?

Ik heb zelf namelijk lange tijd gereden met een 2.0 HDi in de 206 maar de motor gaf toch een heel andere beleving. Ondanks het beperkte gewicht van de 206...hij was wel vlot, maar nou niet zo snel als de V50 2.0D

Geplaatst: 17.10.2005 - 16:21
door danielk
MainFrame schreef:Ik weet uit ervaring dat Peugeot ook een 2.0HDi heeft die wordt geleverd in de Peugeot 206. Is dit dan dezelfde motor als in de 407 en dus als in de V50?

Ik heb zelf namelijk lange tijd gereden met een 2.0 HDi in de 206 maar de motor gaf toch een heel andere beleving. Ondanks het beperkte gewicht van de 206...hij was wel vlot, maar nou niet zo snel als de V50 2.0D
Ik denk dat je doelt op de vorige PSA-2.0 diesel, die verkrijgbaar was met 90 en 110 pk. Dat is een andere motor dan de 136 pk 2.0 die nu door PSA en Volvo wordt gebruikt. Ter vervanging van de oude HDI is in de 206 en 307 de 1.6D gekomen, die ook weer door Volvo wordt gebruikt.

Geplaatst: 17.10.2005 - 18:15
door Plex
wel maf dat de 2.0D van Volvo een stuk sneller is dan alle andere merken (zelfde motoren )

b.v. Peugeot zelf en Ford (TDCI) zijn trager van 0-100

Zou Volvo die zelf al wat meer tunen?

Geplaatst: 24.10.2005 - 16:01
door Pim
Turbo van de volvo begint al bij 1500 rpm, terwijl bij andere auto's vaak de turbo pas vanaf 2100-2200 rpm begint...

zelfde motor

Geplaatst: 11.12.2008 - 14:40
door Methom
In de 206 was het inderdaad de oude 2.0 motor.

nieuwe modellen van Ford, Jaguar, PSA (peugeot en citroen) en Volvo hebben dezelfde motor, specificaties zijn ook gelijk.

het is een duratec diesel die ook in 1,6 1,8 , 2,0 en 2,2 (oa C5 en jaguar) gemaakt wordt.

De 2.0 is populairste, ford heeft nu bv. 350 Nm (tijdelijk) bij de 2.0
er zijn dus kleine verschillen.

Bij Volvo worden overigens 2 verschillende inspuitsystemen gebruikt,
Siemens en bosch misschien verklaard dat ook het verschil in verbruik?
Ik rij veel snelweg (rond de 130 km/uur) en rij gem. 1 : 16,5 ,
heel netjes dus, inmiddels 203.000 km.

grt Mark

Geplaatst: 19.12.2008 - 11:12
door kmser
Plex schreef:wel maf dat de 2.0D van Volvo een stuk sneller is dan alle andere merken (zelfde motoren )

b.v. Peugeot zelf en Ford (TDCI) zijn trager van 0-100

Zou Volvo die zelf al wat meer tunen?
Als je de vergelijking maakt met de 407 heeft de volvo een paar 100kg minder om mee te sleuren. Alle franse wagens hebben last van overgewicht.

Geplaatst: 19.12.2008 - 13:05
door Mike_V50
kmser schreef:
Plex schreef:wel maf dat de 2.0D van Volvo een stuk sneller is dan alle andere merken (zelfde motoren )

b.v. Peugeot zelf en Ford (TDCI) zijn trager van 0-100

Zou Volvo die zelf al wat meer tunen?
Als je de vergelijking maakt met de 407 heeft de volvo een paar 100kg minder om mee te sleuren. Alle franse wagens hebben last van overgewicht.
En niet alleen aan overgewicht, ze hebben (helaas) ook gebrek aan betrouwbaarheid...

Geplaatst: 19.12.2008 - 16:13
door Pritchard
Mike_V50 schreef:
kmser schreef:
Plex schreef:wel maf dat de 2.0D van Volvo een stuk sneller is dan alle andere merken (zelfde motoren )

b.v. Peugeot zelf en Ford (TDCI) zijn trager van 0-100

Zou Volvo die zelf al wat meer tunen?
Als je de vergelijking maakt met de 407 heeft de volvo een paar 100kg minder om mee te sleuren. Alle franse wagens hebben last van overgewicht.
En niet alleen aan overgewicht, ze hebben (helaas) ook gebrek aan betrouwbaarheid...
*kuch* dat hebben de Volvo's spijtig genoeg ook hoor...

Geplaatst: 21.12.2008 - 11:40
door anmtj
Laatste wat ik las is van de problemen van de Peugeot. Ik heb zelf een 407 gehad met de 136 pk 2.0 HDI. Buiten dat dit een enorm fijn motor is gaf deze motor in deze auto veel problemen. Ik heb heel regelmatig gehad dat de motor in de noodloop ging. Dan loopt de motor nog ca. 60 - 70 km/u afhankelijk van de weg. Als dit gebeurt op de Autobahn in Duitsland en je wordt van alle kanten ingehaald dan voel je je echt niet prettig.

Ik heb dit probleem van meer mensen gehoord.

Uiteindelijk heb ik van ellende de auto ingeruild en rij nu in een V70-D5 uit 2007. Eindelijk kan ik weer genieten van autorijden

Geplaatst: 21.12.2008 - 14:56
door Graph-x
Deze motor zit ook in de nieuwe C5 citroën maar daar heeft hij 138pk.
Toch is ook die zijn aceleratie van 0 tot 100 trager.
Het blijkt inderdaad aan het motormanagement te liggen, hij komt in elke auto anders over.( het Ford PSA blok)

Geplaatst: 21.12.2008 - 17:26
door Paul
De 1.6D in mijn C30 zit ook in een 207 en 308 en in een Mini Cooper en in een BMW 1 volgens mij.

Geplaatst: 21.12.2008 - 21:00
door V50 BRILLIANT BLEU
BMW 1 is geen 1.6 maar is een gedowntunede 20 d (het blok van de 118/120/318/320D is gelijk)

Geplaatst: 21.12.2008 - 21:52
door Paul
Oh nahja wel in die Mini

Geplaatst: 22.12.2008 - 10:36
door V50 BRILLIANT BLEU
Dit klopt id

Geplaatst: 22.12.2008 - 10:38
door Gait
V50 BRILLIANT BLEU schreef:BMW 1 is geen 1.6 maar is een gedowntunede 20 d (het blok van de 118/120/318/320D is gelijk)
BMW heeft geen 116D in het programma, wel een 116i (dat is trouwens wel een 'echte' 1.6).
Dat de mini hem gebruikt klopt inderdaad, ook niet zo raar als je bedenkt dat de BMW/mini groep heeft mee ontwikkeld aan deze motor.

Geplaatst: 22.12.2008 - 11:31
door bart simpson
@ gait, wat hebben die er zoal aan gedaan?

Geplaatst: 22.12.2008 - 12:26
door Gait
hmmz, goed dat je erom vraagt: na enig opfrissen moet ik bekennen hier een fundamenteel foutje te hebben gemaakt. De 1.6D is van PSA/Ford en wordt 1-op-1 overgenomen in de Mini. De 1.6 benzine van PSA is onder verantwoording van BMW ontwikkeld, maar daar heeft Ford/Volvo dan weer niets mee van doen.