Pagina 1 van 1

Moet tuner software van geartronic aanpassen?

Geplaatst: 27.09.2008 - 08:20
door Autogek
Ik ben van plan mijn XC60 weer te laten tunen naar 200 pk+ maar moet dan ook de software van de geartronic aangepast worden?

Ik heb ergens informatie opgevraagd en hun geven aan alleen de software van de motor aan te passen en niet die van de geartronic en dat is mijns inziens juist de zwakste schakel.

welke tuner doet dat wel en welke juist niet en waarom?

Graag wat meningen en ervaringen over waarom wel of misschien waarom juist wel niet.

Geplaatst: 27.09.2008 - 09:22
door toppertje
mooie avatar he?
er zijn verschillende tuners die wel de software van je geartronic aanpassen.
gebruik de zoekfunctie maar eens,dan kom je wel wat tegen.
ook forum-sponsor hartog tuning kan dit volgens mij.

Geplaatst: 27.09.2008 - 19:45
door Autogek
toppertje schreef:mooie avatar he?
er zijn verschillende tuners die wel de software van je geartronic aanpassen.
gebruik de zoekfunctie maar eens,dan kom je wel wat tegen.
ook forum-sponsor hartog tuning kan dit volgens mij.
Ja heel erg mooi de avatar :roll:

Ik ga in ieder geval wel eens bij Hartog informeren.

Geplaatst: 27.09.2008 - 21:09
door Fullspeed
Geartronics software het zwakste punt bij tuning ?
Ivm schakelmomenten ofzo? Leg eens uit.

Geplaatst: 28.09.2008 - 08:30
door Autogek
Fullspeed schreef:Geartronics software het zwakste punt bij tuning ?
Ivm schakelmomenten ofzo? Leg eens uit.
Ik ben niet heel technisch maar de geartronic schijnt kapot te kunnen gaan als er teveek NM op de bak komt, teveel krachten dus.
Ik weet niet of het daarom verstandig is om de software juist wel of niet aan te passen?

Geplaatst: 25.11.2008 - 14:42
door Blue Thunder
Ik ben niet heel technisch maar de geartronic schijnt kapot te kunnen gaan als er teveek NM op de bak komt, teveel krachten dus.
Ik weet niet of het daarom verstandig is om de software juist wel of niet aan te passen?
Geartronics zijn uiteraard beperkt op een aantal NM's. De oude 5 traps kon maar 350nm aan (vandaar dat de S60/V70R geartronic maar 350nm hebben en niet de 400).
En met de software pas je niet de sterkte van de bak aan. Die is puur mechanisch te regelen. Maar wat je wel aanpast is het schakelgedrag. Bij mijn (prehistorische) 5 traps adaptieve bak heb ik tijdens het tunen de software laten resetten zodat de bak weer opnieuw begint met adaptief zijn. Vorige eigenaar heeft er 90d km langzaam mee gereden. Ik moet zeggen dat het verschil goed te merken is. Bak reageerd alerter en trekt langer door de toeren heen. Ik weet alleen niet of dit ook bij de nieuwe GT kan...

Geplaatst: 25.11.2008 - 15:51
door Delta
Ik had voor mijn V50 een S60 D5 geartronic ingeruild na +- 250.000km.
Geen problemen gehad met de geartronic alleen wel een goede tip laat je geartronic een keer flushen (olie verversen) je schrikt je rot van de olie die in de bak zit. De ervaren monteur schrok zich een hoedje zijn tekst "dat ga ik al mijn klanten adviseren" dus het aan te raden dit op ongeveer 70.000 te doen.