Pagina 1 van 1

V40 GDI

Geplaatst: 29.09.2008 - 19:59
door Jack.Stoffels
Ik ben in het bezit van een Volvo V40 1.8I met een GDI benzine motor bouwjaar 1999.
Mijn probleem is dat de motor tijdens de eerste kilometer stationaire niet blijft lopen. Hierna loopt de motor goed en blijft hij lopen. Zodra ik hem vervolgens weer circa 30 minuten laat staan heb ik weer hetzelfde probleem.
Ben al in drie garages geweest en elke garage zegt iets anders.
Via de computer kunnen ze niets vinden. De gasklep en de stationaire stappen motor is gereinigd. De laatste garage zie dat de kleppen erg tikken en dat dit mogelijk het probleem was (kosten 1500 euro) maar konden mij niet garanderen dat dit het was. Weet iemand raad met dit probleem ?

Geplaatst: 01.10.2008 - 01:51
door Bart Giesen
Ben je ook al bij een Volvodealer geweest?

Geplaatst: 01.10.2008 - 19:24
door Jack.Stoffels
Bart Giesen schreef:Ben je ook al bij een Volvodealer geweest?

Ja, dat was de laatste garage. Die zei dat het probleem hoogstwaarschijnlijk verholpen was door het vernieuwen van de hydraulische klepstoters( +/- 1500 euro kosten).

De mitsubitsi garage geloofde dit niet maar kon mij ook niet helpen !!

Geplaatst: 01.10.2008 - 21:41
door fjrene
heb je het brandstoffilter al eens vervangen???

Geplaatst: 02.10.2008 - 00:46
door Bart Giesen
Hydraulische stoters kapot... Pff... Das wel minder jah. Ik weet wel dat als je kleppen niet jofel sluiten o.i.d dat het wel degelijk invloed kan hebben.

Geplaatst: 02.10.2008 - 19:49
door Jack.Stoffels
fjrene schreef:heb je het brandstoffilter al eens vervangen???
Nee heb ik niet, ik heb dat ook de garage gevraagd maar kreeg als antwoordt dat dit hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak kan zijn van het feit dat de motor alleen de eerste 5 minuten afslaat en daarna niet meer.

Geplaatst: 12.10.2008 - 20:27
door zwolly
weet wel iemand die denk ik voor ong 800 euro(moet het wel eerst ff vragen,laat maar weten als je dit wilt,deze pers heeft dit afgelopen week nog gedaan bij een gdi) die klepstoters voor je wil vervangen...

Re: V40 GDI

Geplaatst: 14.10.2008 - 11:25
door laheije
Jack.Stoffels schreef:Ik ben in het bezit van een Volvo V40 1.8I met een GDI benzine motor bouwjaar 1999.
De laatste garage zie dat de kleppen erg tikken en dat dit mogelijk het probleem was (kosten 1500 euro) maar konden mij niet garanderen dat dit het was. Weet iemand raad met dit probleem ?
Hier is een waarschuwing op zijn plaats!!!!
Mijn Gdi motor uit 1999.
Mijn ervaring: Kleppen tikten, laten maken 1500 euro incl. nieuwe waterpomp, distributieriem enz.
Bij ophalen auto hoorde ik nog steeds tikken, oorzaak kantelzuiger volgens monteur van een revisiebedrijf, dus getik niet weg.
Wat ik hier mee wil zeggen is, het getik hoeft niet perse de kleppen te zijn want uit bovenstaande kan je ook concluderen dat het getik waarschijnlijk niet de kleppen waren maar kon evengoed die kantelzuiger zijn geweest wie zal het zeggen.
Ik zou dus niet te vlug de kleppen laten vernieuwen, eerst zeker weten dat het getik ook werkelijk afkomstig is van de kleppen.

Huub

Geplaatst: 29.10.2008 - 19:02
door Jack.Stoffels
Hallo,

Mijn probleem is eindelijk opgelost.
De motor is gereinigd met verschillende middelen van Forte bij een Bosch service garage.
Er is eerst mbv een endoscoop gekeken naar de vervuiling, welke behoorlijk was. Vervolgens heeft er een reiniging plaats gevonden van zowel het motor blok als de ruimte waar de klepstoters zitten. Verder is er nog iets in de benzine toegevoegd en is zowel het tikken behoorlijk minder geworden en wat voor mij nog veel belangrijker is dat hij weer stationaire goed blijft lopen op circa 700- 800 toeren en niet meer afslaat. Ik ben in elk geval blij dat ik niet de klepstoters vervangen heb. Het totale kosten plaatje was nu een stuk minder.

Jack

Geplaatst: 29.10.2008 - 20:25
door bart simpson
v-power tanken helpt ook

Geplaatst: 29.10.2008 - 21:07
door zwolly
dat MOET toch in de gdi's....

Geplaatst: 30.10.2008 - 08:07
door bart simpson
zwolly schreef:dat MOET toch in de gdi's....
het bestond iig nog niet toen de GDI uitkwam

Geplaatst: 06.11.2008 - 00:36
door Ramon&Ramon
of ultimate:)

Geplaatst: 07.11.2008 - 17:40
door zwolly
het bestond iig nog niet toen de GDI uitkwam
in nederland nog niet nee, wel in japan...tenminste of het daar nou v power heet. maar iig de juiste brandstof voor de gdi's

Geplaatst: 21.06.2011 - 19:07
door misterm
Jack.Stoffels schreef:Hallo,

Mijn probleem is eindelijk opgelost.
De motor is gereinigd met verschillende middelen van Forte bij een Bosch service garage.
Er is eerst mbv een endoscoop gekeken naar de vervuiling, welke behoorlijk was. Vervolgens heeft er een reiniging plaats gevonden van zowel het motor blok als de ruimte waar de klepstoters zitten. Verder is er nog iets in de benzine toegevoegd en is zowel het tikken behoorlijk minder geworden en wat voor mij nog veel belangrijker is dat hij weer stationaire goed blijft lopen op circa 700- 800 toeren en niet meer afslaat. Ik ben in elk geval blij dat ik niet de klepstoters vervangen heb. Het totale kosten plaatje was nu een stuk minder.

Jack
Ik overweeg om hetzelfde te doen. Ik vind dat de motor toch behoorlijk wat 'tikkend' geluid maakt.

Kun je iets delen over de kosten?

Geplaatst: 21.06.2011 - 23:29
door Ramon&Ramon
Dit is een bekend probleem van de GDI motoren,sterke vervuiling,klepstoters die niet goed werken,kantelende zuigers.
Was niet echt een succes,dus mijn advies is als hij nu goed loopt,snel zien dat je er vanaf komt.

Geplaatst: 22.06.2011 - 19:05
door misterm
Van de auto of van het tikken? :)

Geplaatst: 22.06.2011 - 20:11
door Ramon&Ramon
Van de auto. :)
Dan ben je ook gelijk van het tikken af..

Geplaatst: 24.06.2011 - 20:10
door misterm
Ik durf het wel aan om toch eerst eens Forte te proberen.

Ik heb de auto net een kleine maand en ik weet dat het een fijne auto kan zijn. Het rijden en het verbruik, het bevalt me goed. Hopelijk kan ik er wat meer en langer plezier aan beleven.