Pagina 1 van 1

Wat vraagjes over een 460 phase 1 BJ 92

Geplaatst: 29.09.2008 - 22:30
door bestaudio
Na trouwe dienst is mijn 440 ph2 bj 94 na een ongeluk helaas gestorven vol in de rechterkant en auto krom :(.

Nu heb ik een 460 gekocht uit 92 met alles erop en eraan alleen geen airco, maargoed we leven in nl dus is te overleven :P.
De auto word ergens deze week geleverd.

Nu is mijn vraag het betreft een 2 liter is hier een turbo op te zetten zonder echt het blok om te moeten gooien?

En mijn andere vraag de diagnosecomputer die mij in mijn 440 al meerdere malen uit de brand heeft geholpen zit deze ook in de 460 van me?

En is daarmee eventuele storingen in het cruisecontrol systeem ook uit te lezen?

Alvast weer bedankt.

Bestaudio

Geplaatst: 29.09.2008 - 23:08
door sjoerdb
je kan er zo een turbo opzetten. maar werken doet het niet, compressie is te hoog, geen aansturing. moeilijk moeilijk. had dan meteen een turbo gekocht.

als er een diagnossecomputer in zit dan zal ie bij je linker voorwiel moeten zitten net als in je vorige auto. ook CC heeft een stekkertje, maar dan moet je wel lijst hebben hoe je dat moet opvragen en foutcodes.

Geplaatst: 30.09.2008 - 08:09
door SchoutenCC
W.b. de turbo, er zijn mensen die het gedaan hebben maar zie ook andere discussies op het forum dat het niet bepaald plug-and-play is.
W.b. de diagnosestekker, die zit erin en op dezelfde plek mits het geen turbo is (en dat is het niet) en niet een of andere onverlaat deze heeft verwijderd.

Geplaatst: 30.09.2008 - 12:37
door schaefer
Turbo is idd hele tour zoals al wordt gezegd. Gebruik hiervoor de search, turboblok overlepelen uit andere auto is de makkelijkste oplossing hiervoor.
Mijn vraag mbt. diagnose. Zit op een b18U uit '93 DLI (oude type) ook een stekker voor uitlezen van foutcodes? Waar zit deze precies dan?

gr.

Geplaatst: 30.09.2008 - 12:49
door Iroll
Een B18U heeft het Siemens Fenix 3B inspuitsysteem, net als de B20F. En daar hoort een diagnosebox op te zitten. Het is een klein zwart kastje met aan de buitenkant een sonde stekkertje. De sonde kan in het desbetreffende uitleesgaatje onder het dekseltje gestopt worden. Het zit onder de motorkap op de linkerschokbreker (stuurkant dus) toren.
Hier kan je tekst en uitleg vinden over het gebruik ervan en hoe de codes uittelezen.