Pagina 1 van 1

koppeling s60d5

Geplaatst: 30.09.2008 - 01:09
door lodair
Hallo fans,
Bij mijn S60D5 met 270.000 km model okt. 2002, toen ik volgeladen en getankt met vakantie ging merkte ik dat bij het stevig accelereren de
toerenteller er even vandoor ging, dus slippende koppeling. Later na
bagage ontladen was het helemaal over. Ook geen aangrijp-problemen of trillingen deden zich voor. Toch denk ik dat mijn koppeling
alhoewel nog goed bruikbaar zijn beste tijd wel gehad heeft. De eerste 100.000 km heeft er regelmatig een caravan achter gehangen. Dus zal er toen wel wat extra belasting,c.q. slijtage zijn opgetreden. Mijn vraag is: Weet iemand wat zo'n reparatie kost? standaard Volvo tarief? ,1000 Euri's? Is dit een moeilijke reparatie waarvoor veel Volvo expertise nodig is, hetgeen betekent dat je naar de dealer of specialist moet. Of kan dit ook door de zeer goede en ervaren alle merken sleutelaar bij mij op de hoek uitgevoerd worden, die ook nog klantvriendelijke rekeningen uitschrijft. Als iemand mij wijzer kan maken dan houd ik mij aanbevolen.

Geplaatst: 30.09.2008 - 11:22
door Gast
Gezien km-stand advies complete koppeling (niet alleen plaat) te vervangen. Netjes trouwens met die km-stand.
Volvo-dealer zal snel rond de € 1800,- rekenen.

Ik ben ooit eens aan het zoeken geweest voor mijn vorige V70, aan onderdelen loopt het al snel naar de € 900,- incl. BTW (incl. korting).
Dan heb je wel alles nieuw: Dualmassvliegwiel, koppelingsplaat, drukgroep en koppelingscilinder.
Het is ongeveer een dag sleutelen.

Geplaatst: 13.01.2009 - 20:23
door Italia
Ik had de stille hoop om de koppeling tot de drie ton te kunnen rekken. Echter met de Alpen volgende week in het vooruitschiet, en dezelfde eerdergenoemde slippende koppeling moet het er nu, op 265K, toch van komen. Flink balen want ik had de reperatie nog niet helemaal bijelkaar gespaard.

Auto is nu onder het mes en het vooruitzicht: 1900 eurie. Dit is incluis Vliegwiel.

Bij Pattje in de buurt wordt trouwens hetzelfde tarief gevraagd als bij de Dealert.

Geplaatst: 13.01.2009 - 20:55
door Beers!
Het dualmassavliegwiel van LUK is 700 euri excl. BTW (niet in Volvodoosje)...

Geplaatst: 13.01.2009 - 23:32
door Gast
Italia schreef: Auto is nu onder het mes en het vooruitzicht: 1900 eurie. Dit is incluis Vliegwiel.
NU? Ofwel hij staat nu op de brug, bij een Volvo-dealer?
Want anders zou ik toch even wat Volvo-specialisten gaan bellen.
Het moet namelijk goedkoper kunnen.
4 tot 500,- euro moet er toch nog voor je te verdienen zijn.

Geplaatst: 14.01.2009 - 12:47
door Italia
De enige die ik dan vertrouw / ken is P.O. uit W. maar die was, voor alleen de koppeling net zo duur.

Geplaatst: 16.01.2009 - 10:43
door Italia
hupsakee, 1960 euries lichter.

Heb de keerring ook laten vervangen, vraag kwam uit de ervaringen met de roffel, geen idee of dat nu ook speelt maar voor die 14 euro mooi laten verwisselen.

Koppeling is nu superlicht te bedienen! (wel jammer, dat zware gevoel hoorde wel bij het gebruik van deze zware motor.)

Auto is nu voor de 2e opdracht bij deze garage (Alphen) geweest. Grappig om te zien hoe gretig ze dan een kentekenhouder vervangen......

Geplaatst: 17.01.2009 - 09:31
door gerbenh
Pfff, toch balen. Hoe lang moet zo'n koppeling normaal gesproken meegaan? Zonder caravan slepen, bedoel ik dan...

Geplaatst: 17.01.2009 - 16:03
door Gast
Sterk afhankelijk van rijgedrag, pootje op pedaal, met horten en stoten rijden enz.....
en ja met een zware caravan heeft ie natuurlijk ook meer te verduren

Geplaatst: 19.01.2009 - 17:32
door dinges
ik heb dezelfde verschijnselen met 254k op de teller.

nu heb ik de auto gekocht met 238k en weet ik natuurlijk niet hoe de vorige eigenaar ermee omgesprongen is..

Geplaatst: 19.01.2009 - 23:23
door Ramon&Ramon
Bijna 2000 euro,waar halen ze die prijs vandaan?????
Ben benieuwd.