Pagina 1 van 2
xenon in de 240
Geplaatst: 30.09.2008 - 15:01
door mightyspawn
Ik vind lichtopbrengst van de 2 serie niet geweldig, misschien ben ik soms teveel gewend aan de moderne auto's. Iig bestaan er universele xenon sets. Dus echt xenon, geen bulbs met xenon gas.
Iemand ervaring ermee en zo ja welke set heb je dan toegepast?
Geplaatst: 30.09.2008 - 16:54
door mightyspawn
Heb een 4300k set besteld, vind 6000k te blauwig en lever je nogal wat lichtopbrengst in. Zie volgende foto.

Rechts is 4300k, links 6000k.
Als het geinstalleerd is zal ik de resultaten showen. Hopelijk houden de reflectoren eigenlijk de warmte. Ookal is het nog maar 35 watt tegen 55 watt origineel.
Zo niet dan niet.
Geplaatst: 30.09.2008 - 19:51
door Paul
Ja, maar dit is ook in een 240?
Die hele units zijn er niet voor gemaakt en ik denk dat je meer kans maakt op beter licht met nieuwe lichtunits.
Geplaatst: 30.09.2008 - 20:30
door Fat Rat
En zowiezo doen een goede afstelling en evt phillips nightguide lampen ook al veel voor een lagere prijs...
Geplaatst: 30.09.2008 - 21:53
door Michael Oud
Of een set 100w lampen...
Geplaatst: 30.09.2008 - 22:39
door Msuidgeest
Hier nog een reactie uit de 700-stal:
De juiste lampen, goed afstellen en eventueel goede reflectoren zorgen voor behoorlijk fatsoenlijk licht.
Goed licht is erg belangrijk. Goed zicht is ook belangrijk maar goed gezien worden is evenzo belangrijk.
De keuze voor xenon vind ik alleen verwerpelijk omdat het niet orgineel is. Verder zie ik xenon als een zinnige verbetering, mits dan weer goed afgesteld in een auto met niveauregeling.
Geplaatst: 30.09.2008 - 23:10
door mightyspawn
ach ik zie het over 2 weken of het optimaal is, heb op het volvolvo forum een reactie van iemand die er wel tevreden over is. En tja of het nu origineel is of niet kan ik niet wakker van liggen.
Kan ik me tenminste nu ook in de rij patsers plaatsen zoals de BMWs en de Audi's

Geplaatst: 30.09.2008 - 23:48
door Michael Oud
Msuidgeest schreef:Hier nog een reactie uit de 700-stal:
De juiste lampen, goed afstellen en eventueel goede reflectoren zorgen voor behoorlijk fatsoenlijk licht.
Goed licht is erg belangrijk. Goed zicht is ook belangrijk maar goed gezien worden is evenzo belangrijk.
De keuze voor xenon vind ik alleen verwerpelijk omdat het niet orgineel is. Verder zie ik xenon als een zinnige verbetering, mits dan weer goed afgesteld in een auto met niveauregeling.
Alles origineel houden is ook niet echt origineel toch? U blijft ook op oude michelins nemen omdat de nieuwe typen niet bij het bouwjaar van de auto passen?
Geplaatst: 21.11.2008 - 17:29
door mightyspawn
Kan nog geen vergelijkingsfoto's laten zien, want de auto staat binnen en auto ligt grotendeels uitelkaar om gelast te worden.
Maar heb even foto's gemaakt in de garage.
Lampen zijn verder nog niet afgesteld, nieuwe reflectors erin gezet en nog niet verder naar gekeken. En rechts staat die opgekrikt.

Mooi wit vergeleken met stadslicht

Hier in vergelijking met de verstralers achter de grill. Hier zitten h3 philips blue vision in. Al stuk "witter" dan standaard lampjes. Maar hier zie je toch heel erg duidelijk het verschil.
Ik ben er iig tevreden mee, nu moeten de lampen zich nog bewijzen om het een tijdje vol te houden.
Auto zal eind januari/begin februari klaar zijn. Dan zal ik wat fotos posten in vergelijking met halogeen lampen op een donker weggetje.
Geplaatst: 21.11.2008 - 18:35
door Mick
Even iets heel anders omdat ik er straks ook mee te maken krijg (dorpel), wat moet er gelast worden? En maak je er ook foto's van? Misschien heb ik er wat aan. Men is nooit te oud om te leren, toch? Mooi, trouwens die verstralers achter het hekwerk.
Geplaatst: 21.11.2008 - 18:42
door Paul
Zo dat is wel goed verblindend licht zeg, ik ben persoonlijk erg op tegen om xenon in zulke oude auto's te plaatsen met zulke oude lampunits.
Krijg je veel te veel strooi-licht.
Geplaatst: 21.11.2008 - 18:56
door mightyspawn
Ja komen foto's van, wordt ook mijn eerste keer lassen. Nouja vriend van me die las diploma heeft komt me helpen. Wil ook met zn 2een zijn met eventuele kleine brandjes zodat de ander er snel met de brandblusser overheen kan gaan als het meot.
opsomming
dorpel rechts achter en links voor
beide dwarskokers voor
wielkast rechts achter
bodemplaat rechts achter
bodemplaat links voor bij krikpunt
Dit was t wel ongeveer

Geplaatst: 21.11.2008 - 19:06
door Mick
Zo, dat wordt een hele onderneming! Nou ja, de hele winter de tijd, zeg maar. Ben benieuwd naar de foto's van je project.
Geplaatst: 21.11.2008 - 20:21
door hesened
Zorg je wel dat het lassen goed gebeurd? Bij ordinair bak en braai werk kan hij bij de apk alsnog afgekeurd worden (weet ik uit ervaring

) Ondeugdelijk laswerk kan nl. worden gezien als een gat.
Bij mijn 142 had de vorige eigenaar zelf de onderkant gebakken en vorige week had ik ineens een afgekeurde wagen. Heeft me een hoop geld gekost. Moest eruit geslepen worden en opnieuw een plaat ingelast worden.. Heeft me €300,- gekost. Ik voelde me echt genaait door die vent, maar goed, hij heeft zijn apk weer voor 2 jaar en bij die garage zien ze me niet meer. :evil:
Geplaatst: 21.11.2008 - 22:28
door Boele
als je het netjes gelast hebt, vergeet het dan niet af te smeren met '''strijkkit'' van vomi, (verkrijgbaar bij de brezan) dit smeer je over de lasnaden heen, blijft flexibel, en dicht gaatjes, geeft ook nog is een mooi resultaat na het tectyleren.
Geplaatst: 21.11.2008 - 22:31
door Paul
In het topic hebben we het over xenon in een 240, wat heeft dat lassen ermee te maken?
Geplaatst: 21.11.2008 - 22:40
door MaGNeT
Paul schreef:In het topic hebben we het over xenon in een 240, wat heeft dat lassen ermee te maken?
Misschien omdat je soms las-ogen krijgt van slecht afgestelde xenon :razz:
Geplaatst: 22.11.2008 - 00:32
door Paul
Dat klopt...
Geplaatst: 22.11.2008 - 09:36
door Iroll
Inderdaad is xenon behoorlijk irritant in oude koplampen. Als er zo een achter je rijd ben je gelijk verblind via je achter-en/of zijspiegels door al het strooilicht. En bovendien vind ik het ook nogeens erg lelijk staan op een klassieker.
Geplaatst: 22.11.2008 - 10:29
door Paul
Verreweg van origineel inderdaad.