Pagina 1 van 1
achterkant wil niet mee?!
Geplaatst: 30.09.2008 - 21:55
door jerryx
Heb nu sinds een paar week een mooie 460 uit 1994. Hij heeft 149000 op de teller en rijdt best lekker. Toen ik m kocht deinde de achterkant nogal dus heb ik er nieuwe schokbrekers ondergezet. Het deinen is over maar toch... ik weet het niet.. Ik vind dat de achterkant het gevoel geeft dat ie eigenlijk niet de bocht om wil.. liever rechtdoor. Helemaal als er een bobbel in de bocht ligt dan springt de achterkant wat.. Komt het door de starre achteras ofzo?
Misschien komt het ook doordat ik hiervoor een Xantia heb gehad (en het veercomfort bij elke km. met mijn 460 meer en meer mis..)
komt dit jullie bekend voor en is het gewoon 460 eigen? of zitten onder mijn 460 extra stugge (hulp-)veren?
graag jullie reactie, bvd!
Geplaatst: 01.10.2008 - 14:42
door Spoelbakkie
Hallo,
Ik heb mijn 460 ook gekocht met hulpveren. Aangezien ik nooit veel gewicht achterin heb wil de auto nog wel is bokken(voor je gevoel dan). Van voren veert hij perfect. Maar het is zeker wennen als je van een hydro activa van citroen af komt(familie rijd ook veel met die dingen). Grt Herman
Geplaatst: 01.10.2008 - 14:47
door Wiebe
Citroën heeft zeer goede veren ed. Het zou wel wennen zijn voor jou aangezien een 440/460 heel anders rijd.
Geplaatst: 01.10.2008 - 19:34
door wpee
jep 440 iedem
Als ik met de mijn over een richel rij in de bocht (bv een meter klinkers om dat ze het riool gemaakt hebben) dan "verzet" als het ware de hele auto zich, zeker de achterkant.
Wen er maar aan of veel stuggere veren/shocks.
Geplaatst: 01.10.2008 - 20:10
door dash
wpee schreef:Wen er maar aan of veel stuggere veren/shocks.
En tezame met het sportonderstel ligt hij dan als een blok
Achter zijn de dempers zelf makkelijk te vervangen.
Geplaatst: 01.10.2008 - 22:32
door Iroll
Ik heb het vermoeden dat je ophangrubbers vervangen moeten worden. Als je zegt dat de kont zich verzet tegen de bocht omgaan, dan zou ik je Panhardstang rubbers eens nader bekijken. De P.stang helpt je achteras op zijn plek te houden als je een bocht neemt.
En kijk ook de bevestigingsrubbers ( in de beugels waar de stabilisatorstang mee aan het chassis vastzit) van de stabi na. Die kunnen het springen op hobbels in bochten verklaren als ze versleten zijn. De stabi houdt beide wielen aan de grond in de bocht, om het zo maar eens uittelegggen. Maar dan moeten er wel goede rubbers inzitten! Ze zijn heel makkelijk en goedkoop zelf te vervangen en dat zul je zeker merken tijdens het betere bochtenwerk.
Geplaatst: 03.10.2008 - 20:12
door jerryx
bedankt voor de reacties
heb vroeger veel in kart's gereden en dat gevoel komt mij weer boven
bij mijn nieuwe derde handse 460.
verder veel lof over de soepele motor, de stoelen, de bagage ruimte,
maar klinkerweggetjes zijn echt geen pretje..
trouwens, mijn nieuwe schokbrekers zijn ook geen a merk, gewoon bij een groothandel voor 40 per stuk gehaald.. is dat het misschien?
Geplaatst: 03.10.2008 - 20:29
door mightyspawn
Banden zijn ook belangrijk, goedkoop merk voel je meteen in de auto. Je zou denken rubber is rubber. Maar het tegendeel is waar.
Verder andere schokdempers erop, niet te stug anders zijn idd die klinkerwegen neit prettig. Maar wel iets itt de originele.
Maar het blijft een 460. Klinkerwegen blijf je goed voelen, eigenlijk met iedere moderne auto. Doet het nog best goed vergeleken met een lancia of een alfa romeo.
Met de 240 voel je dus echt niks van een klinkerweg, alsof je erover heen vliegt. Maarja daarmee voel je zandpaden niet eens, die je dan dus ook makkelijk met 80 of harder kunt nemen. Uit ervaring spreek ik dan.