Pagina 1 van 1

100 W H4 Lampen

Geplaatst: 02.10.2008 - 22:30
door schaefer
Hoi volvorijders,

op ebay gespot, 100 W H4 Lampen (dus geen wannabe hallogeen). Weet iemand wat er standaard voor Wattage lampen inzitten en wat gebeurt er als je deze lampen er inplugt? Branden ze uberhaubt, smelt me lamp/reflector weg of werkt dit prima en heb je een veel betere lichtopbrengst in deze donkere dagen?

gr.

schaefer

Geplaatst: 02.10.2008 - 22:51
door Wiebe
55/60W denk niet dat je koplampen tegen 100W lampen kunnen aangezien die een stuk warmer worden, maar een 100% antwoord kan ik je niet geven maar wat wel hele goede lampen zijn de Philips Nightguide.

Geplaatst: 02.10.2008 - 22:53
door wpee
Ik denk dat het chroom van je refelctoren springt.
Dan heb je nog minder licht.
Hou het bij 60/55 W

Geplaatst: 02.10.2008 - 23:19
door sjoerdb
het gaat lekker kapot in je koplamp. als je het glas wat vaker schoon maakt en standaard lampjes monteert heb je prima zicht. discussie is al eerder geweest, probeer de zoekfunctie maar

Geplaatst: 02.10.2008 - 23:31
door mightyspawn
Er komt binnenkort bij mij Xenon erin, zal mn bevindingen hier wel posten. Ook mijn oldtimer wordt van xenon voorzien.

Geplaatst: 02.10.2008 - 23:31
door gevanje
Is idd niet verstandig. Koop beter een goede lamp bijv. Philips of Osram.

Geplaatst: 03.10.2008 - 19:59
door Robert Haven
Osram Nightbreakers....nog een stukje beter dan de Philips Nightguide
niet goedkoop wel hartstikke goed.

Re: 100 W H4 Lampen

Geplaatst: 23.10.2008 - 21:17
door riannesmee
Hallo Schaefer,

Ik gebruik al vele jaren deze 100/80 watt lampen (eerst in mijn Kadett, daarna in een 360 en later 2x een 440) en tot volle tevredenheid!
Ik woon in de polder en het licht is veel intenser/witter. Nu dus 2x 80 watt i.p.v. 2x 55 watt dimlicht.
Veel forumleden reageren dat de lampen te heet zouden zijn en de reflector en/of bedrading te heet wordt maar dat is onzin natuurlijk. Ook een 55 watt lamp wordt warm en die 25 watt extra maat dan ook niet meer uit. Gelukkig is er aan de voorzijde genoeg rijwindkoeling.
Mijn advies: gelijk een paar 100/80 watt er in hangen!!!!!
schaefer schreef:Hoi volvorijders,

op ebay gespot, 100 W H4 Lampen (dus geen wannabe hallogeen). Weet iemand wat er standaard voor Wattage lampen inzitten en wat gebeurt er als je deze lampen er inplugt? Branden ze uberhaubt, smelt me lamp/reflector weg of werkt dit prima en heb je een veel betere lichtopbrengst in deze donkere dagen?

gr.

schaefer

Geplaatst: 23.10.2008 - 22:10
door V480-S60
Hoewel ik heel ver mee kan gaan in het betoog van riannesmee moet ik daar toch een kanttekening bij plaatsen.

Het is namelijk VERBODEN! de 60/55 Watt lampen zijn gehomologeerd. De 100/80 Watt niet!
Daar komt bij dat er geen E-keur op zit. Dat betekent APK afkeur.(tenminste als je je auto APK laat keuren bij een Volvo dealer!
Verder moet je het zelf weten. Maar ik beveel het niet aan.

Geplaatst: 04.01.2009 - 00:49
door riannesmee
Wat is er in NL nou niet verboden? Ik heb in al die jaren (plm. 20 jaar!) nog nooit gaan APK afkeur mee gehad!!! Lekker 100/80 Watt gebruiken hoor!

Geplaatst: 04.01.2009 - 02:02
door evanmandos2
100W lampen schijnen toch wel wat meer hitte uit te strooien, maar ik verwacht persoonlijk dat de reflectoren wel wat extra's aan zouden kunnen(tenzij iemand anders heeft ervaren?)

maar ik heb voor het enorme bedrag van 54 euro incl verzenden van ebay een xenon kitje gehaald voor de 440(welke inmiddels niet meer door mij bereden wordt, maar das een ander verhaal). komen uit china dacht ik, en GBP koers werkt stevig mee in dit geval(1GBP =~ 1 EUR op het moment):D

Deze zal er volgend weekend of het weekend erop ingaan, ik zal dan zeker even een verhaaltje plaatsen hoe deze bevallen!!! voor 54 euro haal je net een setje philips nightguide/osram nightdingen, dus als die xenon goed bevalt, misschien het overwegen waard?(via ebay zijn replacement lampen voor xenon ook niet overdreven duur trouwens)

Geplaatst: 04.01.2009 - 10:12
door mightyspawn
hoeveel K en is het wel Bi xenon? En is het grootlicht wel xenon?

Dat wil nogal de prijs bepalen.

Zonder bi iig geen groot licht.

Geplaatst: 04.01.2009 - 14:03
door evanmandos2
bij die gozer is het de keuze in kleur, fittingtype en ook bi-xenon (xenon hi/low) is tegen een tientje meer mogelijk. de door mij bestelde set is 5000K xenon dimlicht(ik heb een hekel aan die blauw zooi), halogeen grootlicht. de echte bi-xenon werkt namelijk met eoa. kapje wat verschuift, en mechanische onderdelen in een lamp trekt mij niet zo :P

ik zal wel zien wat er geleverd wordt :D mijn idee was: voor die prijs is het het proberen waard...

Geplaatst: 04.01.2009 - 21:34
door elco440
jongens begin nu niet weer dezelfde discussie... er is al eerder een discusie hierover geweest dus kijk daar ff. en kijk zelf wat je het verstandigst lijkt.

de oude: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19424

Geplaatst: 28.01.2009 - 22:44
door riannesmee
« teigetje240 » :« riannesmee » :Mijn oplossing: Al jaren gebruik ik lampen 100/80 Watt i.p.v. 60/55 Watt.
Ooit een keer gekocht in een huishoudelijk artikelen c.q. gereedschapswinkel (merk carpoint) voor een paar gulden (8?) per stuk. Onverslijtbaar: als ik mijn auto wegdoe haal ik deze lampen er uit en verhuizen dan mee naar mijn nieuwe auto. Dit is nu mijn vierde auto waar ze inzitten (eerst Opel, toen Volvo 360 en nu in mijn tweede 440) Ook verkrijgbaar bij de automaterialenshop maar dan "achter de toonbank". Mag wettelijk niet en alleen voor rallyauto's. Nooit problemen bij de APK en dat al zo'n 14/15 jaar lang. Licht is intenser/witter maar niet verblindend. Alleen bij fout afgestelde lampen maar dan is een 55 Watt ook niet prettig! Ook verkrijgbaar in 130/90 Watt maar denk ook aan je bedrading en zekeringen e.d. Met 130/90 heb ik geen ervaring (geen behoefte aan ook; 100/80 Watt is genoeg!)


Hello,
Nooit probs gehad met de hitte? Ik heb ze in de 240 gehad en het werkte super. Een kennis wilde die in zijn renault zetten. Resultaat: de spiegels (pvc met coating) en de behuizing (pvc) smolten weg. Ongelofeloos hoe dat er uitzag.

Vandaar de vraag. Ik heb hier een paar 100/80W liggen van osram, maar heb na dat avontuur het risico niet durven nemen.
Dus je hebt er geen probs mee? Bij onze 460 blijven de lampen wel altijd branden. Bij jou ook?


Lekker die Osrams gebruiken! Koplampen hebben koeling genoeg (rijwind) en overigens: stel dat je lampen over pakweg 5 jaar (theoretisch hé) weggebrand zouden zijn. Hoe is het dan met de rest van je Volvo? Waarschijnlijk ligt hij dan op één of andere sloperij weg te rotten dus so what?
teigetje240 schreef:
riannesmee schreef:Mijn oplossing: Al jaren gebruik ik lampen 100/80 Watt i.p.v. 60/55 Watt.
Ooit een keer gekocht in een huishoudelijk artikelen c.q. gereedschapswinkel (merk carpoint) voor een paar gulden (8?) per stuk. Onverslijtbaar: als ik mijn auto wegdoe haal ik deze lampen er uit en verhuizen dan mee naar mijn nieuwe auto. Dit is nu mijn vierde auto waar ze inzitten (eerst Opel, toen Volvo 360 en nu in mijn tweede 440) Ook verkrijgbaar bij de automaterialenshop maar dan "achter de toonbank". Mag wettelijk niet en alleen voor rallyauto's. Nooit problemen bij de APK en dat al zo'n 14/15 jaar lang. Licht is intenser/witter maar niet verblindend. Alleen bij fout afgestelde lampen maar dan is een 55 Watt ook niet prettig! Ook verkrijgbaar in 130/90 Watt maar denk ook aan je bedrading en zekeringen e.d. Met 130/90 heb ik geen ervaring (geen behoefte aan ook; 100/80 Watt :P is genoeg!)
Hello,
Nooit probs gehad met de hitte? Ik heb ze in de 240 gehad en het werkte super. Een kennis wilde die in zijn renault zetten. Resultaat: de spiegels (pvc met coating) en de behuizing (pvc) smolten weg. Ongelofeloos hoe dat er uitzag.

Vandaar de vraag. Ik heb hier een paar 100/80W liggen van osram, maar heb na dat avontuur het risico niet durven nemen.
Dus je hebt er geen probs mee? Bij onze 460 blijven de lampen wel altijd branden. Bij jou ook?
Lekker die Osrams gebruiken! Koplampen hebben koeling genoeg (rijwind) en overigens: stel dat je lampen over pakweg 5 jaar (theoretisch hé) weggebrand zouden zijn. Hoe is het dan met de rest van je Volvo? Waarschijnlijk ligt hij dan op één of andere sloperij weg te rotten dus so what?
teigetje240 schreef:
riannesmee schreef:Mijn oplossing: Al jaren gebruik ik lampen 100/80 Watt i.p.v. 60/55 Watt.
Ooit een keer gekocht in een huishoudelijk artikelen c.q. gereedschapswinkel (merk carpoint) voor een paar gulden (8?) per stuk. Onverslijtbaar: als ik mijn auto wegdoe haal ik deze lampen er uit en verhuizen dan mee naar mijn nieuwe auto. Dit is nu mijn vierde auto waar ze inzitten (eerst Opel, toen Volvo 360 en nu in mijn tweede 440) Ook verkrijgbaar bij de automaterialenshop maar dan "achter de toonbank". Mag wettelijk niet en alleen voor rallyauto's. Nooit problemen bij de APK en dat al zo'n 14/15 jaar lang. Licht is intenser/witter maar niet verblindend. Alleen bij fout afgestelde lampen maar dan is een 55 Watt ook niet prettig! Ook verkrijgbaar in 130/90 Watt maar denk ook aan je bedrading en zekeringen e.d. Met 130/90 heb ik geen ervaring (geen behoefte aan ook; 100/80 Watt :P is genoeg!)
Hello,
Nooit probs gehad met de hitte? Ik heb ze in de 240 gehad en het werkte super. Een kennis wilde die in zijn renault zetten. Resultaat: de spiegels (pvc met coating) en de behuizing (pvc) smolten weg. Ongelofeloos hoe dat er uitzag.

Vandaar de vraag. Ik heb hier een paar 100/80W liggen van osram, maar heb na dat avontuur het risico niet durven nemen.
Dus je hebt er geen probs mee? Bij onze 460 blijven de lampen wel altijd branden. Bij jou ook?
Lekker die Osrams gebruiken! Koplampen hebben koeling genoeg (rijwind) en overigens: stel dat je lampen over pakweg 5 jaar (theoretisch hé) weggebrand zouden zijn. Hoe is het dan met de rest van je Volvo? Waarschijnlijk ligt hij dan op één of andere sloperij weg te rotten dus so what?
Schakel naar het hele bewerkingformulier