Pagina 1 van 2

S80 wordt S60

Geplaatst: 06.10.2008 - 17:42
door coolyo0o
hallo,

Binnenkort ga ik ivm hoge diesel prijsen en de wegenbelasting wisselen van een s80 2,5d aut. naar een s60 2.4 aut 170 pk.
ook omdat ikminder ga rijden ivm andere baan, van 45000km naar 10000km per jaar.
ik hoop dat ik daar geen spijt van ga krijgen want de s80 rijd op zich super en de s60 is weer nieuw voor mij zoenzo een stuk kleiner denk ik maar dat weten we binnen kort.

ik ga alvast ff lekker zitten lezen wat de s60 allemaal voor aandachtspuntjes heeft.



mods-edit: titel aangepast

Geplaatst: 06.10.2008 - 17:57
door RPS
Welkom !

In ieder geval lijkt het me wel makkelijker fileparkeren.

Geplaatst: 06.10.2008 - 18:04
door toppertje
RPS schreef:Welkom !

In ieder geval lijkt het me wel makkelijker fileparkeren.
fileparkeren is sowieso een ramp met een volvo!

Geplaatst: 06.10.2008 - 18:05
door coolyo0o
ik denk dat de kofferbak van een s60 ook onzichtbaar is net als bij de s80
ze lopen taps toe

Geplaatst: 06.10.2008 - 18:11
door Fredhead
De S60 heeft hier inderdaad ook last van ja

Geplaatst: 06.10.2008 - 19:12
door Robert Haven
toppertjefileparkeren is sowieso een ramp met een volvo!
Hoezo? Jij hebt toch een V70 met een behoorlijk rechte achterkant.....
dan is fileparkeren toch niet echt een probleem :roll:
Wij kunnen onze achterkant gewoon zien, da's wat anders bij een s40-60-80 lijkt mij...

Geplaatst: 06.10.2008 - 20:05
door Fredhead
Vind inparkeren een met de V50 indd makkelijker dan toen ik de S60 nog had

Geplaatst: 06.10.2008 - 21:13
door coolyo0o
krijg ik eindelijk ook een mooie 5 cylinder roffel, die hoor je bij een dieseltoch weer wat minder.

Geplaatst: 06.10.2008 - 21:38
door Gast
De Roffel zal bij deze ook niet horen.
Dan zal je toch echt de (oude) 850 moeten kopen. :P

Geplaatst: 06.10.2008 - 22:08
door coolyo0o
ja dat weet ik die heb ik ook gehad V70 classic, mooi geluid. jammer dat de s60 dat niet heeft.

Geplaatst: 06.10.2008 - 22:08
door toppertje
Robert Haven schreef:
toppertjefileparkeren is sowieso een ramp met een volvo!
Hoezo? Jij hebt toch een V70 met een behoorlijk rechte achterkant.....
dan is fileparkeren toch niet echt een probleem :roll:
Wij kunnen onze achterkant gewoon zien, da's wat anders bij een s40-60-80 lijkt mij...
idd is de achterkant wel recht bij een V70,alleen zit hij zover weg :wink:
en de voorkant is nou ook niet bepaald overzichtelijk te noemen(net als bij de S 60/80)

Geplaatst: 07.10.2008 - 10:48
door Frederick
coolyo0o schreef: mooi geluid. jammer dat de s60 dat niet heeft.
OK de roffel vd 850 GLT van mijn pa was mooier, maar de roffel van mijn 5-cylinder D5 bezorgt me nog dagelijks kippevel hoor...
Vooral in de morgend, een beetje mist en dan rustig vertrekken met het raampje half open... Grrrrrr :razz:

Geplaatst: 07.10.2008 - 11:24
door velwim
Mijn S60 2.5T heeft dan misschien niet de echte oudewetse roffel, maar als je het gas intrapt toch een lekkere sound.

Geplaatst: 07.10.2008 - 15:51
door coolyo0o
blijft gewoon lekker een lekker geluid uit die 5 cylinders

Geplaatst: 07.10.2008 - 18:48
door Paul
Zijn allemaal erg makkelijk in te parkeren hoor! Maar bij een S60 heb je wel echt parkeersensoren nodig wil je hem strak ergens tussen zetten.

Lees Amsterdammertjes hier ;-)

Geplaatst: 07.10.2008 - 23:05
door coolyo0o
of een trekhaak ::oops:

Geplaatst: 08.10.2008 - 07:59
door plim
Toen ik laatst een S80 van de garage had gekregen als leen auto, viel me op dat de auto veel comfortabeler afgeveerd is, maar ook een stuk minder strak stuurt.

Geplaatst: 08.10.2008 - 17:34
door runnuh
was mij ook al opgevallen toen ik pas een rondje mocht rijden in een s60 van een kennis
maar ja een s60 is toch meer een rijdersauto????

Geplaatst: 08.10.2008 - 21:21
door arnoud
plim schreef:Toen ik laatst een S80 van de garage had gekregen als leen auto, viel me op dat de auto veel comfortabeler afgeveerd is, maar ook een stuk minder strak stuurt.
Dat stug verende van de S60 is ook wat de meeste passagiers opvalt. Maar je kunt 'm wel lekker een bocht ik gooien daardoor :)

Het viel me tijdens de testrit in de S40 op dat die met een verlaagd chassis en 18" velgen toch nog minder hobbelig was dan mijn S60...

Hoe dan ook, welkom bij de S60 club :)

Geplaatst: 08.10.2008 - 21:39
door plim
arnoud. schreef:
plim schreef:Toen ik laatst een S80 van de garage had gekregen als leen auto, viel me op dat de auto veel comfortabeler afgeveerd is, maar ook een stuk minder strak stuurt.
Dat stug verende van de S60 is ook wat de meeste passagiers opvalt. Maar je kunt 'm wel lekker een bocht ik gooien daardoor :)

Het viel me tijdens de testrit in de S40 op dat die met een verlaagd chassis en 18" velgen toch nog minder hobbelig was dan mijn S60...

Hoe dan ook, welkom bij de S60 club :)

Als ik trouwens nog een vergelijking maak tussen mijn "oude" S60 en mijn "minder oude" S60, dan zie ik ook nog een enorm verschil tussen 16" en de 17" velgen/banden combinatie.
De 16" is weer meer comfort dan de 17". Nu is de laatste ook weer ietsje breder (225 ipv 205) en heeft in totaal veel meer grip.

Echter het comfort met de 17" is nog altijd 100x meer dan in de cart van mijn vrouw (Peug 206GTI).