PV 831 en PV832s, wie kent deze modellen?

Het board voor alle modellen, ouder dan de Kattenrug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
In Zweden
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.10.2008 - 17:43
Locatie: Storfors, Zweden!
Contacteer:

:wave: Helemaal nieuw hier. We (Will mijn partner en ik) wonen nu een paar jaar in Zweden en hebben besloten om een oude liefde op te pakken, een klassieke Volvo.

We hebben naast mooie 444's en 445's enkele PV831 modellen gevonden (ook bekend als de taxi, suggan/the sow, droska) en een PV832s Disponent. Deze 800 serie spreekt ons zeker aan.

Iemand bekend met deze modellen? Er is erg weinig van te vinden op het web, het Volvomuseum in Göteburg wist ook niet veel bij te dragen en het enige dat we weten is dat de auto erg geliefd was en de PV832s als executivecar werd gebruikt en er een beperkte oplage van is.

Graag meer info!
-waar moeten we op letten bij aankoop naast de 'normale' dingen waar je op let.
-In hoeverre zijn originele onderdelen waardevoller dan nieuwe nagemaakte als de originele van slechte kwaliteit zijn
-foto's?

De taxiversie:
Afbeelding

832s
Afbeelding
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

zet deze vraag eens uit bij de V44 club www.v44.nl ; zijn er in de zweedse clubs geen mensen die over deze auto's iets zinnigs kunnen zeggen?
Gebruikersavatar
In Zweden
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.10.2008 - 17:43
Locatie: Storfors, Zweden!
Contacteer:

Alvast bedankt voor de tip, wie weet.

Via de Zweedse PV clubhebben we geen info kunnen krijgen. Er zijn er nog maar een handje vol blijkbaar.
Vandaar onze hoop gericht op nederlandse Volvoliefhebbers. [-o<
Groet van Femke uit Storfors, Zweden.

Op zoek naar een klassieker uit Zweden....
Gebruikersavatar
hesened
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 30.11.2007 - 20:53
Locatie: 3bergen

Grappig dat ik deze foto's hier zie.

Ik ben in zo'n volvo getrouwd.
In Nederland is er nog 1 en die staat in de kelder (prive museum) van Volvo Nederland. In deze auto ben ik dus getrouwd.
Jaren niets meer over gehoord en nu zie ik hier de foto's.. Grappig

Ik zal eens kijken of ik mijn foto's kan digitaliseren...
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

hesened schreef:Grappig dat ik deze foto's hier zie.

Ik ben in zo'n volvo getrouwd.
In Nederland is er nog 1 en die staat in de kelder (prive museum) van Volvo Nederland. In deze auto ben ik dus getrouwd.
Jaren niets meer over gehoord en nu zie ik hier de foto's.. Grappig

Ik zal eens kijken of ik mijn foto's kan digitaliseren...
er zijn er een paar meer en dan was mijn vader je chauffeur

www.v44.nl zit je goed deze mensen kunnen je verder helpen
Onderdelen zijn niet te krijgen en zo wel moet je goede volvo kontakten hebben ( voorbeeld een schanier voor de achterklep zijn we zeker 2 jaar aan het zoeken geweest) en zo nog diverse voorbeelden


sterkte met je zoek tocht :smoker:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo is het wordt het en blijft het
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

oke nog 1 omdat ze zo mooi zijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo is het wordt het en blijft het
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Er stond laatst een PV830 taxi te koop op ebay.com. Helaas doen de plaatjes het niet meer.

Ik had er eentje opgeslagen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

Hallo In Zweden,

Allereerst mijn bewondering voor je besluit om naar Zweden te emigreren en voor wat je daar opgezet hebt.
Mooie site, mooie omgeving. Zeker om in gedachten de houden als vakantiebestemming.

De foto's van de 830's in een eerder posting zijn genomen tijdens een bijeenkomst van het Zescylinder Zijklep Register, een onderdeel van de V44 vereniging.
Afgelopen zomer heeft het ZZR een meeting gehad waar de schrijvende pers ook bij aanwezig was, n.l. een journalist en een fotograaf van de KNAC.

Bijgaand tref je wat leuke links aan naar sites waar over het 830 model geschreven wordt. Zelfs in Zweden is men er redelijk actief mee. Het is, zelfs voor jullie niet echt naast de deur, maar jaarlijks wordt de z.g. Koningsrit (Svenska Kungsrallyt) met o.a. veel grote oude Volvo's gereden, zie ook bijgaande link. Deze rit heet zo omdat de Zweedse Koning er aan deelneemt in zijn eigen PV 60. Ook een verslag van een Nederlandse deelnemer (met Zweden als 2e vaderland) aan deze rit.

http://www.svenskakungsrallyt.se/
http://home.planet.nl/~wsambeek/PV60.htm

Klik op onderstaande site op "restauraties" en zie daar de restauratiefoto's van de PV830 van de Nederlandse Volvo importeur.

http://www.smeekens.nl/smeekens_v2_content.html

Succes !
Erik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
rob stop
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11.09.2021 - 16:39

goede dag allen
deze pv 831 die bij de niham staat heb ik in mijn jonge jaren regelmatig mogen wassen en poetsen.
maar waarom ik na zoveel jaren naar dit model auto kijk is omdat ik denk nog nieuwe achter knipperlichten bezit helaas is een glas kapot.

gr rob

Mods edit; aub in te koop rubriek zetten
Plaats reactie

Terug naar “De oldtimers”