Pagina 1 van 1

Vervangen distributieriem

Geplaatst: 08.10.2008 - 22:18
door Okkie
heren,

bij welke km stand moet de distributieriem worden vervangen van een v70 classic?

Geplaatst: 08.10.2008 - 22:58
door willem169
Om de 120.000 km dacht ik dat Volvo adviseert bij de TDI variant in ieder geval.
Geen idee of dat bij de benzine versie ook zo is.

Geplaatst: 09.10.2008 - 12:24
door Thijs
Even de zoek functie gebruiken! Hier zijn al meerdere draadjes over!
Succes in ieder geval!

Geplaatst: 06.11.2008 - 00:02
door Ramon&Ramon
120000km en de pompriem om de 60000km

Geplaatst: 06.11.2008 - 19:08
door redikim
Bij de laatste nieuwsbrief die ik van Volvo ontving zat een onderhoudsschema waaruit bleek dat voor mijn auto S70 2.4 Benzine uit 2000 de distributieriem, multi-V riem en de bij behorende span en geleiderollen elke 75.000 Km vervangen moet worden.
Eerder was dat om de 90.000, maar dat is begin dit jaar terug gezet naar 75.000.

Geplaatst: 07.11.2008 - 00:01
door Ramon&Ramon
Ik denk dat je het niet goed hebt gelezen,die intervallen gelden voor een T6,dus 6 cilinder motoren! S80 dus..

Geplaatst: 07.11.2008 - 09:12
door redikim
Als ik terug kijk in VIDA ( de opvolger van Vadis ) en ik voer mijn auto daar op in dan klopt mijn verhaal zoals hierboven staat beschreven wel. Ook daar wordt voorgeschreven om de riemen en aanverwante rollen bij de 75.000 km te vervangen.
Ook als er een VPV menu op mijn auto wordt losgelaten komt deze bij de 75.000 met een komplete beurt aan inclusief de riemen en rollen, en dan mag ik aan nemen dat het ook zo is. Toch?

Geplaatst: 08.11.2008 - 01:19
door wim de jong
Hmmm, typisch.
Tegen mij werd gezegd, om de 150.000 km.
De laatste keer is deze ook vervangen op 154.000 km, en inmiddels staat hij nu op 292.000 km. Ben er dus over een maand of 2 aan toe!
V70 classic uit 2000.

Geplaatst: 08.11.2008 - 07:42
door den toerist
Met een benzine motor best niet wachten tot 120.000km.
Doordat de benzine motor sneller draait dan de Diesel, maakt deze meer sleet (hogere toeren) Je wilt echt niet weten welke kosten je plots kan krijgen als die distributieriem plots breekt.
In het service boekje staat het nauwkeurig beschreven bij welke km-interval hij vervangen dient te worden.

Geplaatst: 08.11.2008 - 13:28
door Ramon&Ramon
die interval van 75000km bij een V70 classic is mij niet bekend.
van voor 2000 om de 120000 en na 2000 om de 150000

Maar dat kan volgende week wel weer anders zijn:)

Geplaatst: 09.11.2008 - 18:06
door LeonW
Tja ik ken ook niet anders dan de 2.5 motoren om de 120000 km...

Geplaatst: 09.11.2008 - 20:37
door jan weemering
ik hoorde van de dealer dat volvo in 2000 voor de c70 (maar misschien geldt dit ook voor de andere modellen) de interval van 120.000 naar 150.000 heeft gezet.
toen ik de mijne kocht stond de teller op 130.000 km en was de riem nog niet vervangen.
om ellende te voorkomen heb ik dat gelijk laten doen in combinatie met een grote beurt, dan weet je gelijk hoe je auto ervoor staat voor de komende tijd.

Geplaatst: 12.11.2008 - 16:19
door Ramon&Ramon
bij een V70 classic benzine om de 120000km en bij een diesel ook en de pompriem om de 60000km bij een diesel..

Geplaatst: 13.11.2008 - 21:21
door redikim
Ik heb er vandaag de informatie op de zaak nog eens op nageslagen, en voor de benzine motoren met een onderhoudsinterval van 20.000 km geld het volgende.
8 jaar of 150.000 km inclusief spanners e.d
16 jaar of 300.000 km inclusief spanners e.d.
enz. enz.
In alle gevallen geld, wat het eerste bereikt is.!!

Geplaatst: 13.11.2008 - 23:06
door Volvo.for life
Ook verstandig om direct de waterpomp met zo'n beurt te laten vervangen!
Meestal een kwartiertje extra werk.
Moet dit later toch gebeuren, kost het je gemiddeld 3 uur arbeid!