Geartronic of niet

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
VOLVO MAX
1st Gear member

In de tot hiertoe gepubliceerde testen komt steeds het item "verouderde, voorbijgestreefde" geartronic ter sprake. Wat zijn de ervaringen van de mensen die reeds een geartronic bezitten. Indien de testverslagen het inderdaad terecht vermelden dat deze bakken niet meer up-to-date zijn, dan vind ik dat Volvo daar zo snel mogelijk een aanpassing moet voor doorvoeren. Het zou in vergelijking met de kwaliteiten van de wagen en de innovaties erin verwerkt een vloek zijn op zijn imago. Ik heb mijn xc60 ook met automatische geartronic & D5 besteld, maar ik zit nu met grote twijfels of ik niet verkeerd gedaan heb.
Graag jullie visie en ervaring.
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Volvo Max,

Maak je geen zorgen. Die GT voldoet uitstekend, echter er zijn tegenwoordig dubbele automatische bakken (Powershift) die een stuk zuiniger zijn. Dat is mijns inziens het grote bezwaar van de huidige generatie GT's. Dit neemt niet weg dat de automaat op zichzelf uitstekend werk verrricht.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Johann
5th Gear member
Contacteer:

V70 en C30 schreef:Volvo Max,

Maak je geen zorgen. Die GT voldoet uitstekend, echter er zijn tegenwoordig dubbele automatische bakken (Powershift) die een stuk zuiniger zijn. Dat is mijns inziens het grote bezwaar van de huidige generatie GT's. Dit neemt niet weg dat de automaat op zichzelf uitstekend werk verrricht.
Is niet waar. De Volvo geartronic versnellingsbak komt qua schakelgedrag echt niet in de buurt van veel van zijn soortgenoten bij andere merken.

Sterker nog, Aisin Warner maakt AT bakken voor verschillende merken auto's de aansturing is vaak merk eigen en daar zie je gewoon dat de Volvo een ander gedrag laat zien. Relatief veel slip, vreemde slip ook in sommige gevallen, A-sportieve reakties op lastwissel en gaspedaal standen tot het plots openen van de koppelomvormer aan toe (Heb ik extreem gevaarlijk ervaren omdat je de controle over de auto kunt verliezen.), schokken in de bak en dan het grootste minpunt de belachelijk lange schakeltijden in de manumatic mode. Dat Volvo alleen nog maar AT wil leveren merk je wel. De dikkere motoren zijn niet meer met handbak te krijgen maar om vervolgens de GT als een alternatief voor de handbak aan te bieden terwijl het verbruik hoger ligt en het milieu label ook vuiler is is gewoon een lachtertje natuurlijk. Dit is niet erg. Klanten gaan dan vanzelf wel naar een ander merk maar dat blijkt inmiddels al wel.
mad
6th Gear member

De geartronic in mijn XC79 D5 moet bijna dagelijks hard werken en dat doetie naar behoren. Zowel de berg op als af als overal. Geen probleem (209.000 km). Wel even mee leren omgaan, is net een vrouw...
XC70 D5 2009 Ocean Race
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods edit
Titel aangepast aan de inhoud van het topic.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Ik kan het wel eens zijn met de stelling van Johann dat er veel te veel slip in de bak zit.
Ik heb in de xc60 weer een gt besteld maar twjfel toch wel. De huidige v70 met handbak is veel directer en verliest minder vermogen dan de gt.
Op zich is de gt wel comfortabel maar niet zo sportief echter denk ik dat een handbak in een XC60 niet zo,n slimme zet is.
Ik moet wel zeggen dat ik met veel plezier in de xc90 met gt heb gereden.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Johan
5th Gear member

Ik heb 2 dagen gereden met een V70-2.5T met 6 traps geartronic en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de snelle reactie en weinign slip terwijl het schakelen door de diverse verztten zonder veel schokken ging ook in de manuele/sport modus.
Kortom die bak is wel een aanrader. Helaas wel een €5000,- dure optie.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Autogek
5th Gear member
Contacteer:

5000,- is inderdaad een stuk meer dan bij een xc60 t.w. 2900,-
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Gast

Idd veel slip, maar heel comfortabel.
Trouwens als je veel vermogen vraagt is de slip over. :wink:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Autogek schreef:5000,- is inderdaad een stuk meer dan bij een xc60 t.w. 2900,-
in die 5000,-- zit de additionale slurptax (hogere CO2 uitstoot juist door die automaat) mee waar bij de XC60 de prijs nog een marketingprijs is
Frenk
3rd Gear member

Hallo Volvo Max,
Ik zou zeker voor de GT gaan.
Zeer aangename versnellingsbak.
Destijds heb ik getwijfeld en niet voor de D5 gekozen (op de C70 standaard GT) omdat ik weinig km doe.
Die GT leek mij ook iets voor "oude peten".
Niks van dus...na al een paar maal met zo'n bak gereden te hebben, heb ik een beetje spijt.
Veel succes ermee!
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”