Pagina 1 van 5

1 op 13,1 met een T5....

Geplaatst: 13.10.2008 - 20:17
door FelixB
Ja, dat is mogelijk....

Van centrum Arnhem naar centrum Antwerpen (wát een fijne stad!) met 105 op de Cruise-Control.
Ik denk dat 1 op 14 wel haalbaar is als je alleen vanaf stadsrand Arnhem tot aan stadsrand Antwerpen rekent; die stadskilometers zijn 'killing'...
PS en ook nog een zware file gehad bij St Job in ...

Geplaatst: 13.10.2008 - 20:31
door Waytogo
Leuk om een keer gedaan te hebben, maar verder.
Niet elke keer 105 km/h met een T5, toch ?

Geplaatst: 13.10.2008 - 20:49
door V70 T5 assen
ha ha daar koop je toch geen T5 voor :)


Vraag we wel eens af is een "normale" v70 benzine nu veel zuiniger , deze hebben een iets grotere motor 2.4 ipv 2.3 .

En bij 120 km/h staat de turbo dan ook niet echt zwaar te blazen....

Ben wel beniewd naar deze verbruikscijfers..

Geplaatst: 13.10.2008 - 21:33
door FelixB
Aangezien ik soms naar een Diesel kijk leek het me wel een leuk experiment...

13 km's x 70 liter is een actieradius van 910 kilometer,
Van Arnhem - Antwerpen & retour = 360 KM, dus kun je 2,5 keer op-en-neer voordat je kunt tanken, heerlijk.

Opvallend: als je 120 rijdt, rij je 1 op 11, maar ben je elke keer maar 1 kwartier eerder op bestemming.
Daar je relaxter rijdt als je rustig rijdt, maakt het qua intensiteit dus weinig uit.

Ik kijk ook uit naar ervaring/opmerkingen van anderen!

Geplaatst: 13.10.2008 - 22:08
door BartS
Onze ervaring met een T5 met geartronic. Een goede 1 op 7 in stadsverkeer. 1 op 8 bij korte ritten tot 1 op 11 / 1 op 12 bij langere ritten met een kruissnelheid van rond de 130/140. Stadsritten zijn echt fnuikend, ondanks het snel inschakelen van een hoge versnelling in de automatische modus.

Geplaatst: 13.10.2008 - 22:12
door Paul
Onze T5 Geartronic uit 2004 reed 9,6l/100km onze XC70 D5 nu rijdt 8.2l/100km ...

Geplaatst: 13.10.2008 - 22:37
door Waytogo
Sinds ik de S60 heb rijd hij gemiddeld 1 op 10.
Best zuinig vind ik want echt ver komt hij meestal niet.

Geplaatst: 13.10.2008 - 23:05
door V70 T5 assen
Paul schreef:Onze T5 Geartronic uit 2004 reed 9,6l/100km onze XC70 D5 nu rijdt 8.2l/100km ...
Dan moet je heel wat rijden Paul zodat een diesel uit kan , zoveel verschil zit er nu ook niet in de liter prijs , en de belasting zal wel fors zijn ..

Geplaatst: 13.10.2008 - 23:09
door FelixB
V70 T5 assen schreef:
Paul schreef:Onze T5 Geartronic uit 2004 reed 9,6l/100km onze XC70 D5 nu rijdt 8.2l/100km ...
Dan moet je heel wat rijden Paul zodat een diesel uit kan , zoveel verschil zit er nu ook niet in de liter prijs , en de belasting zal wel fors zijn ..
Juist!

Geplaatst: 13.10.2008 - 23:23
door Paul
Absoluut, meer wegenbelasting. Maar de D5 staat al bijna op 70.000km en wordt in februari 2 jaar.

Bij mijn C30 zelfde verhaal, staat op 6.9l/100km. Dan de nog de meerprijs voor de diesel t.o.v. een 1.8.

En dan ook nog de wegenbelasting van 90 euro per maand...

Tsja het zou zo maar kunnen dat de volgende weer benzine is, tsja en dan wil je zuiniger rijden en groener met een B-Label komen ze je goed tegemoet he ...

Geplaatst: 13.10.2008 - 23:33
door velwim
Ik zou de volgende keer gewoon een 140 PK i.p.v. een T5 nemen. Is een stuk goedkoper en zuiniger. Voor het prijsverschil kun je heel wat lines laten aanrukken. Ik haal krap aan de 1:10 met de S60 2.5T

Geplaatst: 14.10.2008 - 11:43
door BlackcurrantV70
In Belgie is er gelukig geen verschil meer in wegenbelasting tussen diesel en benzine autos. Vroeger wel, maar dit werd terug gedraait nu de meeste diesel autos een roetfilter hebben.

Met mijn V70 24D haal ik dus zeker profijt uit een diesel tegenover benzine.

Geplaatst: 15.10.2008 - 23:40
door T5je
Zit met mijn T5 op gemiddeld 1:9,3. Heb er na de aankoop ca. 25.000 km mee gereden. Hoogste verbruik was 1:8,3 en laagste 1:11,8. De laagste is onbetrouwbaar want denk dat ik toen iet helemaal volgetankt heb. Denk eerder aan 1:10,9

Tank gewone benzine dus RON 95. Las ergens hier op het forum dat als je RON 98 tankt de motor beter loopt en ook nog zuiniger is. Heb het met de huidige benzineprijs niet geprobeerd. Met RON 95 loopt het blok ook goed, trekt prachtig en ik heb er geen klagen over.
Maar als er andere ervaringen zijn lees ik het graag.

Geplaatst: 16.10.2008 - 10:37
door josas
Ben van RON95 overgestapt naar RON98 (Ultimate).
Het verbruik vlgs. bc, daalde van 9.7/100 km naar 9.2/100 km.
De motor loopt rustiger op RON 98, en het schijnt goed te zijn voor geblazen Volvo's ;)
Probeer het eens, als de portomonnee het toestaat :)

Geplaatst: 18.10.2008 - 23:19
door T5je
Zal het eens proberen en hier terugmelden.
Niet eerder dan na een paar tankbeurten natuurlijk.

Geplaatst: 19.10.2008 - 00:34
door V70 T5 assen
T5je schreef:Zal het eens proberen en hier terugmelden.
Niet eerder dan na een paar tankbeurten natuurlijk.
Ben wel benieuwd naar het resultaat , ook ik ga aan de v power en ga eens kijken of ik er verder op kom.

Tank nu al shell 95 , hier in assen is er toch redelijk wat concurrentie met als gevolg redelijk lage prijzen dus 1 a 2 tank beurten vpower overleef ik wel .

Geplaatst: 19.10.2008 - 11:01
door josas
Ik geloof dat V power geen ron 98 is. Je zult naar de BP moeten, voor de Ultimate..

Geplaatst: 19.10.2008 - 11:37
door velwim
Voor meer informatie over de zogenaamde high-performance brandstoffen van Shell, BP en Total en octaangetallen van benzine en de invloed hiervan op de motor zie de topics
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight= en
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Geplaatst: 19.10.2008 - 13:03
door V70 T5 assen
josas schreef:Ik geloof dat V power geen ron 98 is. Je zult naar de BP moeten, voor de Ultimate..

Vpower is ron 97 , zal dat veel uitmaken ????

Geplaatst: 19.10.2008 - 13:30
door josas
geen idee....
Alleen ervaring met BP Ultimate.