Pagina 1 van 1
Kiezen tussen benzine en diesel
Geplaatst: 14.10.2008 - 22:03
door VolvoZoeker
Hallo allemaal,
na krap een jaar geen S80 wordt het toch weer tijd voor een S80
grote vraag voor mijzelf is echter de keus tussen benzine of diesel. De berekening voor brandstof kan ik prima doen. Maar de vraag is wat is hete verschil in onderhoudskosten tussen diesel en benzine? Qua beurten bedoel ik. En een laatste vraagj, gaan de benzine versies even makkelijk naar de 300k km zonder problemen als de diesels?
Hopelijk binnenkort weer s80 rijder,
Menno
Geplaatst: 14.10.2008 - 22:15
door gevanje
Hallo Menno, verstandig lijkt me. Je mist zeker ook de super fijne volvo-stoelen he. Qua kosten kan ik je niet helpen. Ken alleen de kosten voor de diesels. Mij lijken de verschillen niet zo groot, een diesel moet geregeld een schoon brandstoffilter en een benzine niet. Een benzine-uitvoering moet daarentegen weer regelmatig versie bougies. Ik weet wel dat als je aan de beurt bent met de verstuivers (dus de d5 of 2.4d versies) dan ben je financieel ook goed aan de beurt. Reken dan maar op een complete set voor meer dan 2 duizend euries.
Geplaatst: 14.10.2008 - 23:40
door Mijn volvo s80
Nou zover ik weet via mijne monteur is bij diesel alles beetje duurder.Zo is distributierim duurder,oliefilter is duurder.olie ook( afhankelijk welke erin moet) longlifeolie is duur. En wat betreft die 300km zou dat geen probleem moeten zijn alleen bij doorverkoop krijg je natuurlijk niet veel bij benzine.Is gas wat voor jou.Die optie zou ik ook overwegen gezin diesel prijs.
Geplaatst: 15.10.2008 - 23:00
door johanVC
Er zijn nog andere elementen die in de toekomst het onderhoud van een diesel duurder zullen maken.
- levensduur van DPF zou lager zijn dan 300 000 kilometer
- koppelwaarde van een diesel stroomt brutaler in de versnellingsbak. Wat zal de levensduur van de GT zijn in die situatie
- zoals hier reeds aangehaald mag men een setje injectoren incalculeren bij het onderhoud
- de nieuwe diesels verbruiken duidelijk meer dan vroeger, waar de benzineversies mogelijks minder verbruiken.
- met wat tegenslag heb je ook nog een turbo op de herstellingslijst. Een turbo met variabele geometrie is waarschijnlijk geen koopje.
Mijn conclusie is dat het waarschijnlijk allemaal niet zoveel zal uitmaken in de prijs per kilometer.