De kostenargumenten zijn inderdaad best valide, de betrouwbaarheid is absoluut minder tov een diesel, en die milieuargumenten worden er altijd bij gesleept terwijl dat menigeen geen bal uitmaakt.
Er is GEEN ENKELE leasemaatschappij of grote Fleetowner die in een nieuwe Volvo gas laat monteren, en bij een groot wagenpark zou de winst ook groot moeten zijn, waarom denk je dat dat zo is? dom en kortzichtig van ze? of zal er een andere diepere gedachte achter zitten?
Maar het is en blijft natuurlijk altijd je eigen keuze.
iemand Ervaring met een XC 70 en lpg g3
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Hoi Bart,
punt 1. "uiteraard" eens,
punt 2. "helaas" ook eens, ik heb in het verleden in het begin wel het e.e.a te stellen gehad met mijn lpg installatie tot alles goed was afgeregeld (op mijn Jeep) maar dat kan ook aan het inbouw bedrijf hebben gelegen.
punt 3. het lage milieu bewust zijn van velen is bekend.
punt 4. je geeft mijn antwoord zelf eigenlijk al, een combi van dom en een een betere lobby van een andere partij.
Punt 5. en gelijk heb je mbt de eigen keuze, het is dat ik geen V-40 op lpg G-3 kon vinden op het moment dat ik deze auto kocht anders wist ik het wel. Mocht ik trouwens tzt een xc-70 (idd zeldzaam) vinden op G-3 dan weet ik ook het wel.
Groet Barry
punt 1. "uiteraard" eens,
punt 2. "helaas" ook eens, ik heb in het verleden in het begin wel het e.e.a te stellen gehad met mijn lpg installatie tot alles goed was afgeregeld (op mijn Jeep) maar dat kan ook aan het inbouw bedrijf hebben gelegen.
punt 3. het lage milieu bewust zijn van velen is bekend.
punt 4. je geeft mijn antwoord zelf eigenlijk al, een combi van dom en een een betere lobby van een andere partij.
Punt 5. en gelijk heb je mbt de eigen keuze, het is dat ik geen V-40 op lpg G-3 kon vinden op het moment dat ik deze auto kocht anders wist ik het wel. Mocht ik trouwens tzt een xc-70 (idd zeldzaam) vinden op G-3 dan weet ik ook het wel.
Groet Barry
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Over punt 4 zou je mogelijk eens wat onderzoek moeten gaan doen bij leasemaatschappijen, daarbij zijn de technische "onbetrouwbaarheid" (in relatie tot de diesel) en de slechte restwaarde voor hen de belangrijkste argumenten.
Welke partij lobbied er dan beter?
Heb ik een XC70 G3 in te ruilen krijg ben jij de eerste die het horen gaat, de verkoop gaat uitsluitend zonder garantie...
Welke partij lobbied er dan beter?
Heb ik een XC70 G3 in te ruilen krijg ben jij de eerste die het horen gaat, de verkoop gaat uitsluitend zonder garantie...
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Haha,
Bart je bent de liefste :crazyeyes: !!!
Maaruh het gaat hier natuurlijk eigenlijk om mijn persoonlijke voorkeur en het is voor mij van minder belang wat een eventuele restwaarde is omdat ik voorlopig toch het geld niet heb om een nieuwe te kopen en dan weer na 3 jaar in te ruilen.
Daar door rijd ik de auto (mits in goede staat) gewoon zoals het een Volvist (geen lease rijder) betaamd, door rijden tot de auto of echte kuren krijgt, of van ouderdom in elkaar stort.
Grt Barry
Bart je bent de liefste :crazyeyes: !!!
Maaruh het gaat hier natuurlijk eigenlijk om mijn persoonlijke voorkeur en het is voor mij van minder belang wat een eventuele restwaarde is omdat ik voorlopig toch het geld niet heb om een nieuwe te kopen en dan weer na 3 jaar in te ruilen.
Daar door rijd ik de auto (mits in goede staat) gewoon zoals het een Volvist (geen lease rijder) betaamd, door rijden tot de auto of echte kuren krijgt, of van ouderdom in elkaar stort.
Grt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Bart, ken je deze mensen niet?Barry (Grillmeister) schreef:het is voor mij van minder belang wat een eventuele restwaarde is omdat ik voorlopig toch het geld niet heb om een nieuwe te kopen en dan weer na 3 jaar in te ruilen.
Daar door rijd ik de auto (mits in goede staat) gewoon zoals het een Volvist (geen lease rijder) betaamd, door rijden tot de auto of echte kuren krijgt, of van ouderdom in elkaar stort.
Komen ze niet in de Volvo garage?
Tja, als je geen Volvo met meer dan 150.000 km wil verkopen, mis je deze klanten ook.
Volgens mij zijn wij de mensen die het leasen nog een beetje betaalbaar maken.
Aan wie wil je ze anders verkopen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Beste Alex, jij pleegt net even te vaak aannames, ik heb regelmatig Volvo's met > 150.000km, daar staan zat goede tussen.AlexV70 schreef:Bart, ken je deze mensen niet?
Komen ze niet in de Volvo garage?
Tja, als je geen Volvo met meer dan 150.000 km wil verkopen, mis je deze klanten ook.
Volgens mij zijn wij de mensen die het leasen nog een beetje betaalbaar maken.
Aan wie wil je ze anders verkopen?
Toch loopt een particuliere koper er bij een dealer niet echt warm meer voor, de statijd (voor een scherp geprijsde auto) is veel te lang....
Vervolgens gaan ze na een tijd toch de handel in en staan ze met gebrekkige (of geen) garantie voor meer geld wel weer weg, maar vrijwel alle gasauto's gaan bij mij de handel in.
Dit begrijp ik niet (om aannames te voorkomen) hoe kan een een scherp geprijsde auto een lange statijd hebben?bart simpson schreef:Toch loopt een particuliere koper er bij een dealer niet echt warm meer voor, de statijd (voor een scherp geprijsde auto) is veel te lang....
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Men zoekt klaarblijkelijk geen auto met richting 2 ton (of meer) bij een dealer.... ik heb graag dingen staan waar wel vraag naar is (en waar geen potentiele problemen inzitten) en daar is niets aan aannames bij maar wel een redelijk lange ervaring.AlexV70 schreef:Dit begrijp ik niet (om aannames te voorkomen) hoe kan een een scherp geprijsde auto een lange statijd hebben?bart simpson schreef:Toch loopt een particuliere koper er bij een dealer niet echt warm meer voor, de statijd (voor een scherp geprijsde auto) is veel te lang....
Eigenlijk geef je zelf al aan waarom een particulier niet bij dealer koopt!bart simpson schreef:Men zoekt klaarblijkelijk geen auto met richting 2 ton (of meer) bij een dealer.... ik heb graag dingen staan waar wel vraag naar is (en waar geen potentiele problemen inzitten) en daar is niets aan aannames bij maar wel een redelijk lange ervaring.AlexV70 schreef:Dit begrijp ik niet (om aannames te voorkomen) hoe kan een een scherp geprijsde auto een lange statijd hebben?bart simpson schreef:Toch loopt een particuliere koper er bij een dealer niet echt warm meer voor, de statijd (voor een scherp geprijsde auto) is veel te lang....
Blijkbaar zijn de auto's toch niet zo scherp geprijst als jij wel wil doen voorkomen!
Juist de lange statijd.
Als je alleen de hoofdprijs wil vangen, zal je een heleboel klanten missen.
Mensen die nu niet nieuw kunnen kopen, maar in de toekomst wel.
Omzet kan je ook halen door een snellere door loop tijd.
Juist lagere prijzen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Stop toch eens met aannames die je niet kunt onderbouwen.AlexV70 schreef:Eigenlijk geef je zelf al aan waarom een particulier niet bij dealer koopt!
Blijkbaar zijn de auto's toch niet zo scherp geprijst als jij wel wil doen voorkomen!
Juist de lange statijd.
Als je alleen de hoofdprijs wil vangen, zal je een heleboel klanten missen.
Mensen die nu niet nieuw kunnen kopen, maar in de toekomst wel.
Omzet kan je ook halen door een snellere door loop tijd.
Juist lagere prijzen.
Ik geef niets "toe" van wat jij meent te lezen, stomweg omdat het er niet staat, ik stoot auto's af waar ik geen brood inzie (o.a. de hogere kilometerstanden en vrijwel alle gasauto´s) en houdt dus over waar ik wel wat in zie, de omloopsnelhed is daardoor hoger dan bij menig handelaar.
En wat handelaren dan soms weer durven vragen slaat ook regelmatig nergens op, soms zelfs royaal meer als ik er voor zou hebben gevraagt... mensen denken vaak bij de handel goedkoper uit te zijn, sommige mensen menen het vaak ook allemaal veel beter te weten.. (jij koopt toch alles bij de handel?)
Misschien dat je wel iets van techniek begrijpt maar ik ontraad je met grote klem iets voor jezelf in de verkoop te gaan doen, je zou op dat vlak met deze commerciele inzichten je eigen doodvonnis nog tekenen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Nou Bart,
Mocht je over een tijdje een leuke XC-70 op Gas hebben dan hoor ik het wel, geen garantie en wel een grote beurt gekoppeld aan een leuke prijs doen we best zaken. Oja een km stand van 200.000 is no problem mits goed onderhouden natuurlijk....
ennuh geen ruzie maken hoor
Grt Barry
Mocht je over een tijdje een leuke XC-70 op Gas hebben dan hoor ik het wel, geen garantie en wel een grote beurt gekoppeld aan een leuke prijs doen we best zaken. Oja een km stand van 200.000 is no problem mits goed onderhouden natuurlijk....
ennuh geen ruzie maken hoor
Grt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Geen garantie en geen grote beurt.... gewoon zo meenemen.
Welke aannames? En wie zegt dat ik dingen niet kan onderbouwen, nooit het achterste van je tong laten zien.bart simpson schreef:Stop toch eens met aannames die je niet kunt onderbouwen.
Heb jij zoveel zeggenschap?bart simpson schreef:ik stoot auto's af waar ik geen brood inzie (o.a. de hogere kilometerstanden en vrijwel alle gasauto´s) en houdt dus over waar ik wel wat in zie, de omloopsnelhed is daardoor hoger dan bij menig handelaar.
Je zou verbaast staan als je me kende. Uh…… nee liever niet, ik vind je houding niet ze prettig (op dit forum).bart simpson schreef:Misschien dat je wel iets van techniek begrijpt maar ik ontraad je met grote klem iets voor jezelf in de verkoop te gaan doen, je zou op dat vlak met deze commerciele inzichten je eigen doodvonnis nog tekenen.
Stop er mee, succes met de verkoop.
WEER ON TOPIC
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ alexv70, laten we het op "likewise" houden
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
@Thom afgezien van de discussie met Bart is het voor mij in hoofdlijnen: diesel is vies/ lpg is schoon, lpg is goedkoper dan diesel.
@ Bart, een beurt is toch wel het minste.... ;-] hoef ik geen nieuwe matten set (lol)
Groet Barry
@ Bart, een beurt is toch wel het minste.... ;-] hoef ik geen nieuwe matten set (lol)
Groet Barry
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19518
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Grillmeister Barry, die conclusie is zeer kort door de bocht.
De huidige diesels zijn "schoon" voorzover je van schoon kunt spreken bij uitlaatgassen.
En doen totaal niet onder voor LPG.
Maar wil je hierover verder discussiëren in het topic Diesel vs LPG?
De huidige diesels zijn "schoon" voorzover je van schoon kunt spreken bij uitlaatgassen.
En doen totaal niet onder voor LPG.
Maar wil je hierover verder discussiëren in het topic Diesel vs LPG?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Tuurlijk! Wat een onzin. GA even de feiten lezen!V480-V40 schreef:Grillmeister Barry, die conclusie is zeer kort door de bocht.
De huidige diesels zijn "schoon" voorzover je van schoon kunt spreken bij uitlaatgassen.
En doen totaal niet onder voor LPG.
Maar wil je hierover verder discussiëren in het topic Diesel vs LPG?
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19518
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@Alex, ik heb mijn huiswerk behoorlijk gedaan. Ik heb er een soort van voor doorgeleerd.
Maar de discussie ga ik in dit topic niet met je aan.
Maar de discussie ga ik in dit topic niet met je aan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
met autoweek als bron:
1) 140pk bi-fuel lpi
2) 126pk D
3) 140pk bi-fuel CNG
topsnelheid
1) 205 km/h
2) 200 km/h
3) 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h
1) 10,6 s
2) 12,3 s
3) 11,0 s
verbruik binnen beb. kom
1) 16,4 l/100km
2) 8,6 l/100km
3) 13,1 l/100km
verbruik buiten beb. kom
1) 9,7 l/100km
2) 5,3 l/100km
3) 7,3 l/100km
verbruik gecombineerd
1) 12,2 l/100km
2) 6,5 l/100km
3) 9,4 l/100km
CO2 uitstoot
1) 219 g/km
2) 172 g/km
3) 169 g/km
Even heel zwart wit, lpg blijkt niet echt een topscorer als het gaat om CO2 en niet als het gaat om het absolute verbruik, waar zit het positieve voordeel dan wel?.
Nog een paar andere wat minder relevante getallen:
1) 140pk bij 5100tpm
2) 126pk bij 4000tpm
3) 140pk bij 5800tpm
max. koppel
1) 214 Nm bij 4500tpm
2) 300 Nm bij 1750tpm
3) 192 Nm bij 4500tpm
Er bestaan over een 2.4T of 2.5T op lpg geen normgetallen als het gaat om CO2 of verbruik, alle vermeende milieuwinst lijkt gebaseerd op aannames
1) 140pk bi-fuel lpi
2) 126pk D
3) 140pk bi-fuel CNG
topsnelheid
1) 205 km/h
2) 200 km/h
3) 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h
1) 10,6 s
2) 12,3 s
3) 11,0 s
verbruik binnen beb. kom
1) 16,4 l/100km
2) 8,6 l/100km
3) 13,1 l/100km
verbruik buiten beb. kom
1) 9,7 l/100km
2) 5,3 l/100km
3) 7,3 l/100km
verbruik gecombineerd
1) 12,2 l/100km
2) 6,5 l/100km
3) 9,4 l/100km
CO2 uitstoot
1) 219 g/km
2) 172 g/km
3) 169 g/km
Even heel zwart wit, lpg blijkt niet echt een topscorer als het gaat om CO2 en niet als het gaat om het absolute verbruik, waar zit het positieve voordeel dan wel?.
Nog een paar andere wat minder relevante getallen:
1) 140pk bij 5100tpm
2) 126pk bij 4000tpm
3) 140pk bij 5800tpm
max. koppel
1) 214 Nm bij 4500tpm
2) 300 Nm bij 1750tpm
3) 192 Nm bij 4500tpm
Er bestaan over een 2.4T of 2.5T op lpg geen normgetallen als het gaat om CO2 of verbruik, alle vermeende milieuwinst lijkt gebaseerd op aannames