Pagina 1 van 1
18 Inch
Geplaatst: 19.10.2008 - 09:52
door remco747
Had het idee om 18 inch Volvo Nebula velgen te kopen, maar de bandenspecialist zegt dat de rij-eigenschappen van een Volvo daar enorm slecht van worden. Hij zou dan heel erg gaan "zoeken" enzo. Bovendien moeten er stuurbegrenzers op en de V70 heeft al een draaicirkel van een olietanker, dus ik vraag me af of ik me hier niet enorm aan ga irriteren.
Heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand een idee waar ik een voor een redelijke prijs originele Volvo velgen kan kopen?
Geplaatst: 19.10.2008 - 11:41
door Richard
Ik heb zelf 17" en moet zeggen dat die naar mijn mening precies goed zijn. Voor de winterbanden heb ik 16" en ik heb idd het gevoel dat met de 17" de auto iets meer zoekt en wat stoteriger is. Kan me voorstellen dat dat bij 18" erger is. Ik zelf zou 17" overwegen als ik jou was, er moeten idd begrenzers op, de 17" die ik heb slijten al een beetje aan bij vol insturen. En dan wordt de draaicirkel erg groot. Lijkt mij erg vervelend. Veel succes met de keuze
Geplaatst: 19.10.2008 - 11:59
door Hjalmar
Ik heb de 18 inch op mijn s60 gehad en ik kan je vertellen de auto lag als een blok op de weg! 235-45 R18 banden helemaal top! Alleen wordt de draaicirkel erg groot ivm de begrenzers die je nodig hebt.... Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden

De nieuwprijs van de velgen hier in zweden is 540 euro per stuk zonder band. Ik had ze bij de auto gekocht, maar misschien kan je een setje 2e hands te pakken krijgen.
Succes met de keuze
Geplaatst: 19.10.2008 - 19:44
door arnok
Dag Remco,
op zoek naar een V70 voor een collega heb ik een T5 gereden met 18" R velgen. Zelf rijd ik een iets nieuwere T5 met 16" velgen. Mij is niets opgevallen alleen dat hij nog harder stuitert op klinker bestrating maar dat kan een kind begrijpen. Zelf zoek ik al een tijdje naar deze 18" R velgen en ben na de test rit beslist niet van gedachten verandert. Fijn proevers zullen waarschijnlijk het verhaal van de vakman beamen maar een tevreden rijder als ik merk dat blijkbaar niet.
Met vriendelijke groet arno
Geplaatst: 19.10.2008 - 19:45
door remco747
Zijn ze in Zweden goedkoper dan in NL? Ik kom regelmatig in Zweden, maar ben eigenlijk nog nooit naar een locale Volvo dealer geweest. Misschien dat ik ze dan op kan laten sturen. Ben dan wel benieuwd of die kosten weer opwegen tegen het kopen in NL.
Geplaatst: 19.10.2008 - 19:59
door arnok
Dag Remco,
op marktplaats kwam ik nieuwe 18" R clonen tegen van "Duitse" kwaliteit rond de 100 euro.
Volgens de dealer kosten ze normaal rond de 350 euro.
Wat we in dit geval onder "Duitse" kwaliteit moeten verstaan is dan wel wat twijfelachtig.
Met vakantie ben ik wel eens bij een Scandinavische dealer binnen gelopen. Ik kreeg niet echt het idee dat het daar goedkoper was. (Wel viel me op dat de Noorse zalm bij de makro goedkoper was dan in Noorwegen). Beetje speuren op internet, dan krijg je vast antwoord op de vraag of ze in Zweden goedkoper zijn.
met vriendelijke groet arno
Geplaatst: 19.10.2008 - 21:52
door Hjalmar
Ik heb geen idee wat de prijzen in nld zijn, maar dit waren Dark Oxide velgen. Ik kan het voor je navragen morgen... Als je wil?
Geplaatst: 20.10.2008 - 11:49
door edraket
Heb zelf 17"als standaard en ben daarna overgestapt op 18 inch. Zelfde banden (Michelin Pilot Sport 2). Het klinkt misschien raar, maar ik vind de 18 inch kwa comfort exact gelijk aan de 17" velgen. Het kan dus niet aan de banden liggen, want die zijn gelijk. Enige wat nog kan verschillen is dat de banden op de 17" velgen iets ouder zijn (2006 vs 2007) waardoor ze iets stugger zijn geworden. Wat mij betreft hoef je het om het comfort echt niet te laten.
Overigens heb ik 225/45/17 en 235/40/18. De wanghoogte scheelt dus niet zo heel veel (0,5 cm).
Geplaatst: 20.10.2008 - 13:18
door mvl
Ik heb 's zomers 18inch en 's winters 17 inch velgen onder mijn auto zitten. Ook ik merk eigenlijk weinig verschil.
Geplaatst: 20.10.2008 - 14:34
door remco747
jalle schreef:Ik heb geen idee wat de prijzen in nld zijn, maar dit waren Dark Oxide velgen. Ik kan het voor je navragen morgen... Als je wil?
nee hoeft niet hoor, ik kom er pas over 2 maanden weer en heb dan een hoop vrije tijd, dus ga zelf wel even op onderzoek uit, maar heel erg bedankt!
Geplaatst: 20.10.2008 - 14:36
door remco747
Ik moet iedere dag een krappe parkeergarage in/uit dus denk dat ik me dood ga irriteren aan het steken iedere keer, 17 inch lijkt me dus practischer, maar ben blij dat er mensen zijn met positieve 18 inch ervaringen! Ik denk er nog even over na.
Geplaatst: 20.10.2008 - 21:06
door eddy3
Beste Remco,heb op een vroeger gereden S60 zowel 17 als 18" gehad,met begrenzer.Als je dus draaicirkel wilt behouden,mag je niet groter dan 16"!tussen 17 en 18" is geen verschil kwa draaistraal!
Geplaatst: 21.10.2008 - 14:53
door edraket
Niet mee eens. Met 17" loopt het niet aan met de standaard 17" begrenzers, met 18" wel. Moet eigenlijk andere stuuruitslagbegrenzers hebben.
Geplaatst: 21.10.2008 - 16:35
door maja158
Dan zitten er bij mij waarschijnlijk geen begrenzers op (17 inch) want bij maximaal insturen loopt de band tegen de wielkast aan
Geplaatst: 21.10.2008 - 17:43
door toppertje
maja158 schreef:Dan zitten er bij mij waarschijnlijk geen begrenzers op (17 inch) want bij maximaal insturen loopt de band tegen de wielkast aan
dan heb je mischien je auto verlaagd?
bij mij loopt de band rv ook minimaal aan in de wielkast,en dat
met orginele 16 inch wielen.
ps,die van mij is dus wel verlaagd,echter met de standaard begrenzers.
Geplaatst: 24.10.2008 - 18:16
door Froggy81
Bij mij lopen de orignele 17" volvo velgen ook aan de binnenkant aan.
Je ziet er schafplekken zitten.
Heb er een weekje de 18" onder gehad ivm herstellen van de 17".
Nu heb ik er weer de 17" onderliggen maar het verschil met de 18" kan ik wel merken.
Maar dan alleen de stugheid. Logisch want de banden zijn wat dunner dus minder veerweg in de wangen.
Maar het is niet irritant en ik heb mijn auto verlaagd.
Het is maar net wat je gewend bent.
Geplaatst: 24.10.2008 - 22:38
door edraket
Merk en type banden is erg belangrijk. Ik heb eens een V50 met 16" gereden (splinternieuwe auto) en een dag daarna eentje met 17". En raad eens, die met 17" was veel comfortabeler. Je voelde niet al die kleine hobbeltjes doorkomen. 16" was Pirelli, 17" was conti. Dat is ondermeer de reden dat er bij mij nooit meer Pirelli's onder mijn auto's komen.