Uitlijning: Foute KPI leidt tot bandenslijtage?
Geplaatst: 20.10.2008 - 14:09
Mijn auto is nu voor de derde keer in korte
tijd uitgelijnd. Dit omdat mijn nieuwe rechter voorband
aan de buitenkant raar slijt (zaagtand) na 6000 km.
Wederom was de uitlijing OK (sporing, wielvlucht, etc.).
Behalve de KPI waarde rechtsvoor. Deze staat nu ca. +1 graad boven
de max. tolerantie. De uitlijner zegt dat dit niet te stellen is (KPI).
Verklaart dit dan die rare slijtage rechtsvoor (en dat het stuur niet
helemaal terugkomt bij een linkerbocht) en is
er inderdaad geen manier om de KPI te veranderen?
tijd uitgelijnd. Dit omdat mijn nieuwe rechter voorband
aan de buitenkant raar slijt (zaagtand) na 6000 km.
Wederom was de uitlijing OK (sporing, wielvlucht, etc.).
Behalve de KPI waarde rechtsvoor. Deze staat nu ca. +1 graad boven
de max. tolerantie. De uitlijner zegt dat dit niet te stellen is (KPI).
Verklaart dit dan die rare slijtage rechtsvoor (en dat het stuur niet
helemaal terugkomt bij een linkerbocht) en is
er inderdaad geen manier om de KPI te veranderen?
