Bullit DVB-T tuner in een S40

Alles over het aansluiten van TV, zowel origineel Volvo als via andere apparaten
Gebruikersavatar
bart71298
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
Locatie: Rotterdam

S40 met DVB-T

Hierbij een beknopt verslag van mijn inbouw-avontuur. Let wel: verslag, geen handleiding. Ik raad niemand aan dit te doen!

Het plan

Sinds twee weken staat er een prachtige sinister zwarte S40 voor de deur (statiefoto's volgen bij goed weer en tijd). Met een mooi RTI schermpje op en een goed High Performance geluid in het dashboard waar ik (als nerd) direct meer wilde doen. Digitaal geluid en beeld dus. Ben vervolgens op het web gaan zoeken naar DVB-T mogelijkheden in combinatie met een S40 en kwam al Googlend bij NavInc in Eindhoven uit. Er zijn betere keuzes, I know, zoals Volvotech ongetwijfeld, maar toen had ik het forum helaas nog niet geheel doorgespit.

Kortom: twee weken geleden via de website van Navinc een interface en een tuner van Bullit aangeschaft.

Ik kreeg geen bevestiging per mail en het pakketje liet vervolgens een week op zich wachten. Het is toch meer dan 500 euro dus even achteraan gemaild. Bleek dat de bestelling niet doorgekomen was (?). Het geld was inmiddels bij hem (het is een eenmansbedrijfje bleek later) binnen en het spul werd alsnog afgezonden. Vrijdag de 10e kwam het binnen. Dit is wat er in zat:

Afbeelding

Linksonder de interface, onderaan de twee antennes. Verder zaten er nog een handleiding van de tuner, een A4tje met de kabeldefinities van de tuner en een aantal A4tjes met daar in de beknopte beschrijving van de interface bij.

De proefopstelling

Voordat ik de auto open ga schroeven, wil ik graag weten hoe e.e.a. werkt. Noodzakelijk is allereerst een werkende interface, die geplaatst moet worden tussen het navigatiesysteem en zijn scherm. Verder moet er 12V aanwezig zijn. Die 12v voeding kon makkelijk worden gevonden, ik had nog ergens een niet meer gebruikte telefoonoplader liggen. Het telefoondeel eraf gestript en voila: een zwart en rood draadje voor de voeding. Stekker in de 12V aansluiting op het middenconsole en testen maar.

Afbeelding

Nieuwsgierig de tuner uitgepakt, 12v aan de juiste draadjes geknoopt en in spanning gewacht op het oplichten van één of meerdere ledjes.

Niets.

In mijn enthousiamsme ging ik er vanuit dat dat probleem wel later zou worden opgelost, namelijk als er verbinding met de antennes en het scherm zou komen. Immers, de 'handleiding' sprak over een ledje bij 'ingeschakeld' (quotejes uit de handleiding).

Tijd om de interface in te bouwen. Eerst uitzoeken waar het videosignaal loopt. Tussen het navigatiesysteem en het scherm. Maar waar zít dat systeem? In de kofferbak, in de hoedenplank, onder het dashboard? In fora en op sites was er weinig over de basics van het RTI te vinden. Tot ik, inmiddels beter thuis op dit forum, de vccs site van Volvo ontdekte. En daar was een handleiding te vinden in PDF met daarin precies hoe je een RTI moet inbouwen. En dus ook: waar welk onderdeel (scherm, dvd-speler met navigatiecomputer en de verkeersinfo-module) zit. Het document nummer is 30732784

Afbeelding

Afbeelding

In het dashboard dus, zoals ik kon lezen op pagina 10. En: "Cable (1) = DIN cable to the screen". Dat is dus de kabel die ik nodig had. Knippen dus!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De handleiding van de interface meldt dat het om een Volvo connectie gaat. Helaas laat de handleiding 5 draadjes zien (RGB, sync en massa/shield) terwijl die kabel in de S40 er 10 laat zien plus een massa/shield. Wat is wat? Zorgvuldig de kleuren uit de handleiding aangehouden.

Tuner dood?

De rest van de draden weer met elkaar verbonden. Alles ingeschakeld en geen beeld. Andere voeding (die achterop de console) geprobeerd, ook geen beeld. Tunervoeding direct aan de + en - van de accu van de S40 gehangen maar helaas nog steeds niets.

De rest van de zondag besteed aan het zorgvuldig weghalen van de kofferbakdrempel-beschermkap, het linker- en rechter bekledingspaneel, de bofferbakbodem en alles wat daaronder in de ronde reservewiel-kuip lag. De auto was klaar voor inbouw.

Afbeelding

Achter het rechterpaneel, tegen de wielkast (rood circeltje), zat overigens een niet afgedicht M6 gat. Ik keek zo op straat. :shock: Daar heb ik maar meteen een boutje ingedraaid..

Afbeelding

Maar het weekeinde liep tevens ten einde, maandag moest de auto wel rijvaardig zijn, dus met wat tyrep de boel gestabiliseerd en de leverancier gemaild dat de handleiding qua bedrading niet klopt én dat de tuner zeer waarschijnlijk niet aan gaat.

Daar kwam de dinsdag daarop een standaardbericht vandaan, met welke voeding- en massadraden gebruikt moeten worden. Ik heb dat direct getest, alles nog steeds zoals het zou moeten maar geen ledje brandend. De leverancier gebeld en voorgesteld even langs te rijden, aangezien ik niet zo ver van Eindhoven werk. Daar aangekomen bleek het kastje in eerste instantie inderdaad niet te werken, bij hem thuis aan de omvormer echter wel. Samen in/bij de auto gekeken en het bleek dat de tuner direct aan de accu weldegelijk aan wilde gaan, maar dat het een paar volle seconden duurt voordat er een ledje aan gaat. De draadjes van de aanstekerstekker waren waarschijnlijk domweg te dun dn blijkbaar ben ik in de fase dat ik 'm direct aan de accu haakte te ongeduldig geweest en had ik wel resultaat gezien als ik even had gewacht... In ieder geval ging ik redelijk tevreden en opgelucht naar huis.

Extra materiaal

Onderweg heb ik nog een nieuwe voltmeter en voedingsdraad (rood en zwart) gekocht. Direct thuis nog even gekeken waar in de kofferbak 12v continu en geschakeld af te tappen was, dat bleek na een tip van een poster hier makkelijk te vinden. En ja: in een kleine proefopstelling kreeg ik inderdaad na een paar seconden een werkende tuner.

De rest van de week had ik na werktijd te weinig tijd (en daglicht) om verder te werken, dus verder in het afgelopen weekeinde.

Zaterdagochtend ben ik eerst even langs de automaterialenzaak gereden en daar kabelverbinders en dergelijk e gehaald, en bij de doehetzelvert tyreps, isolatietape en audio- en videokabels. Dat laatste vanwege veel te korte meegeleverde kabels. Bij de Belcompany heb ik een exra digitenne Conax kaartje gehaald. Ik heb voor thuis al een abonnement, dus dit kostte mij 12,50 (bij KPN zelf kost dat 15 euro) en verder geen abonnementskosten.

Achterantenne

Ik heb de situatie in de auto aangehouden en heb van linksachter naar rechtsvoor gewerkt. Linksachter moest een antenne komen, aangezien overal wordt aangeraden om de twee antennes diagonaal tegenover elkaar te plaatsen. Eerst de auto beschermd door op de dorpels en de achterbumper tijdelijk een handdoek te bevestigen (binnen vastgemaakt met ductape). Dan de linkerachterbank naar voren en vervolgens wat bekledingsmateriaal zoals het kussentje naast de achterbank verwijderd. Een lusje gemaakt in de antennedraad om wat werkruimte te hebben als ik later onverhoopt nog moet knutselen of verplaatsen. De antenne, een zwart rechthoekig stripje, heb ik met tape tijdelijk aan het achterste zijraampje geplakt.

Afbeelding

Probleem is een beetje het formaat van dat raampje: het is te klein om de antenne vertikaal te plaatsen zonder dat er delen achter de afwerking van dat raampje verscholen gaan. En dat laaste beperkt de ontvangst weer. Diagonaal heb ik meer ruimte maar diagonaal is ook weer slecht qua ontvangst. Daarom heb ik gekozen voor een middenweg, bijna vertikaal met zoveel mogelijk zichtbaar antenneoppervlak.

Vandaar heb ik de draad langs de wielkast naar de bodem geleid en verder mee laten lopen naar de achterzijde met de daar liggende kabelboom. Het gaat maar om één draad dus ik heb er voor gekozen om de boom te laten liggen en de antennedraad met tyreps mee te laten voeren. De draad eindigt dan tijdelijk rechtsachter waar ik de tuner wilde plaatsen.

Afbeelding

Voeding

Ik wilde zo min mogelijk aan de console knutselen, gezien de complexiteit en de zichtbaarheid van eventuele foutjes. Daarom wilde ik de 12v (+ én -) ook vanuit de kofferbak halen. De massa is met nette oogklemmetjes aan de bevestiging van de kofferdorpel vastgemaakt. Daar was al meer op geaard, dus dat was makkelijk.

Afbeelding

Met een voltmeter heb ik een continue (rode draadje uit de groene stekker) en een geschakelde voeding (de oranje draad uit de oranje/zwarte stekker) gevonden. Vervolgens heb ik van alle draden die naar voren moeten lopen (audio links en rechts, video, afstandsbediening en powerled, 12v+ en massa, de voorste antenne) een kabelboompje gemaakt. De dorpelbekleding en andere afwerking heb ik voorzichtig verwijderd (is allemaal vastgeklikt). De kabelboom netjes weggelegd langs de dorpel en alles weer netjes afgewerkt.

Afbeelding

In de kofferbak heb ik de bekleding weer teruggeplaatst en de bevestigingspunten van draadijzer en de bedrading doorgevoerd.

Afbeelding


Interface

Het interfacekastje heb ik in het dashboardkastje geplaatst, onder de DVDspeler. Echt ruimte had ik er toch al niet in:

Afbeelding

Ik wilde de interface niet helemaal wegwerken in het dashboard omdat er een extra videoingang op zit maar ook knopjes om de brightness aan te passen of te resetten. Verdere inbouw was overigens een kwestie van alle draadjes tijdelijk weer aan elkaar verbinden en 1 voor 1 losmaken en controleren wat dat met het beeld doet. Zo kwam ik er achter dat deze draden moeten worden onderbroken:

Rood = Roodsignaal
Groen = Groensignaal
Blauw = Blauwsignaal
Geel = Sync

Dit is tegenstelling tot wat in de handleiding staat, waarin wordt gesteld dat het sync signaal met het groensignaal wordt meegegeven in een Volvo. Misschien in oudere/andere modellen, maar beslist niet in deze. Toen ik wist welk draadje wat deed, heb ik ze verder volgens de handleiding verbonden met de twee draden van de interface. De overige draden heb ik definitief aan elkaar verbonden. Ook de massa van de interface, proefondervindelijk kwam ik er achter dat de laatste beetje storing in het beeld werd voorkomen door die massa (ook) aan de shieldmantel van de volvo-kabel te knopen. Al deze verbindingen heb ik met tape beschermd. Daar heb ik een laag zilverfolie omheen gedraaid als shield en tot slot weer afgedekt met tape.

Dit alles was te veel om goed weg te kunnen werken, daarom is een blokje schuimrubber en de isolatie om het dashbordkastje verwijderd en niet meer terug gekomen. Met dubbelzijdig plakband is de interface in het kastje gefixeert. De enige drie draadjes uit het kastje zijn audio links en rechts en de schakelaar tussen het RTI en TV beeld. Merk op dat het schakelaartje van het meest knullige soort is, dat ik zeker niet op mijn dashboard wil zien. Daar zoek ik nog een goede oplossing voor, ik denk de orginele bliss-knopjes (als ik die kan vinden). De audio is nu in de AUX ingang geprikt, maar moet nog netjes worden weggewerkt.

Afbeelding

De antenne en het oogje/ledje van de afstandsbediening heb ik achter de voorruit geplaatst en de draden via de stijl naar beneden laten lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot met beleid alles weer netjes dicht gemaakt en getest.

Helaas.

Een lopend beeld. Ik begon te twijfelen aan mijn keuze voor geel als sync, maar uit het testen bleek dat het bijna wel zeker de sync moest zijn. Het enige wat het nog zou kunnen zijn is PAL vs. NTSC. Kleine kans aangezien de handleiding uitging van een NTSC beeldscherm in de S40 (en dat klopt), een interface die PAL als PAL en NTSC als NTSC zou moeten doorgeven en een tuner die NTSC zou praten. Dat laatste heb ik toen nogmaals gecontroleerd in de handleiding en toen viel mijn oog op drie mogelijkheden: auto (default), PAL en NTSC. Een teeveetje de stoep op gesleept, de tuner eraan en ja hoor: prima beeld. In PAL dus. Vervolgens naar het beeldmenu, daar voor NTSC gekozen (direct weer lopend beeld op dat teeveetje natuurlijk) en de boel weer aan de RTI aangesloten.

Ik was best opgelucht toen daar de eerste TV-beelden op verschenen! :)

Resultaat

De tuner zit nu netjes in de rechterkant van de kofferbak. Niet zoals de versterker achter de bekleding maar bereikbaar, Ten eerste zitten er diverse video ingangen op en ten tweede zit daar ook een slot voor het digitenne kaartje. Ik heb verder bijna niets in de kofferbak dus beschadigen door bagage is een kleine kans.

Afbeelding

Het beeld zelf is zeer helder en geheel storingsloos.

Afbeelding

Onderweg stoort het heel af en toe, ik kijk nog of ik met wat tweaken aan de antennes een beter resultaat kan krijgen. Ik rij in de ochtend met bijv. een ontbijtprogramma op, en in beeld de navigatie. Wat ook heerlijk is, is radio in digitale kwaliteit. Omdat het gewoon het AUX geluid is wat gegeven wordt, is het geluid via het stuur te regelen, breekt de RTI er op in (als die ingesteld staat), maar ook (als ik dat zou willen) de TP.

Nog te doen

Af is het nog niet. Er zijn nog een paar klusjes te doen:

1. De plaatsing van de antennes en het IR-oog is nog niet ideaal, daar ben ik nog mee aan het tweaken.
2. Er moet nog een mooie schakelaar komen voor beeldschakeling RTI/DVB.
3. Audio aansluiting aan AUX moet nog in de middenconsole worden weggewerkt.
4. De rechter kofferbakbekleding moet netter worden vastgemaakt
5. Er moet een kortere bout in de wielkast worden gedraaid.

Andere plannen

Ik heb sowieso het liefst een zo'n clean mogelijke auto maar dit DVB-projectje is een onderdeel van een reeks klusjes om van de auto meer mijn S40 te maken:

- S40 vermelding van de kofferbak verwijderen (done)
- DVB-T inbouwen (bijna done)
- Nummerplaatomlijsting achter verwijderen
- Kofferbakdeksel iets verzwaren zodat hij beter dichtvalt en het dichvallen beter klinkt
- Nette carkit voor mijn Nokia E61 inbouwen
- De twee vakjes op de middenconsole wegwerken want ik heb een hekel aan loze knoppen en gaten, ze herinneren je constant aan het feit dat je een auto met minder functies hebt dan zou kunnen. :)

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Zoooo, voordat er nog iemand gaat knippen in zijn RTI kabel, we leveren soortgelijke oplossing, maar dan met stekkers (in /out) en voor iets minder geld.. don't cut if you don't need to.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
bart71298
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
Locatie: Rotterdam

I know, vandaar mijn opmerking dat het jammer was dat ik jullie *na* aanschaf had ontdekt. :-)

Post ge-edit.

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

WOW man, wat geweldig! Dat je dat allemaal zo durft!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

Knap knutselwerk! Idd straf dat je zo maar druft te 'knippen' in zo'n nieuwe auto! Maar het resultaat mag er best wezen!!
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Als ze nu volgend jaar zo'n V50 RTI aanbieding hebben voor de C30 dan wist ik het wel!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
bart71298
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
Locatie: Rotterdam

Er is een dunne lijn tussen durf en stom.

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Super, wat een project! Respect voor je durf en uitvoering.
Dus het blijkt toch mogelijk om ook op de S40/V50 TV op je RTI scherm te krijgen...of is dit alleen mogelijk vanaf mj 2008?

En Volvotech, hebben jullie nu dus ook een oplossing m.b.v. de Imiv? Ik zou nl. best eens TV willen overwegen in mijn V50, maar ben absoluut niet technisch aangelegd en zie mezelf een klus als deze niet tot een goed einde brengen!
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
bart71298
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
Locatie: Rotterdam

Nog wat plaatjes. In het echt is het beeld mooier, het moiré-effect zorgt op de foto voor een lelijk rastereffect.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Erg mooi!
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Summum schreef:Super, wat een project! Respect voor je durf en uitvoering.
Dus het blijkt toch mogelijk om ook op de S40/V50 TV op je RTI scherm te krijgen...of is dit alleen mogelijk vanaf mj 2008?

En Volvotech, hebben jullie nu dus ook een oplossing m.b.v. de Imiv? Ik zou nl. best eens TV willen overwegen in mijn V50, maar ben absoluut niet technisch aangelegd en zie mezelf een klus als deze niet tot een goed einde brengen!
Hoi,

Voor Video-in is er al een oplossing (zonder in je kabels te hoeven knippen ;-)
Audio is er ook (iPod/aux en USB) mits;
- auto tot en met MY2006
- Highperformance met 6-CD wisselaar

Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
bart71298
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
Locatie: Rotterdam

Tja, daar was ik dan niet mee geholpen want my2009 en geen wisselaar.

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Precies, voor audio was je niet geholpen.
Voor video echter nog steeds wel, zijn 2 aparte oplossingen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
bart71298
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
Locatie: Rotterdam

En dat is dan weer wel aan te raden, scheelt een boel geklus. Wat overigens wel weer leuk is om te doen, ik wil altijd graag weten hóe dingen in elkaar zitten. :-)

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11538
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Net even je auto bekeken in het foto-topic, erg knap gedaan zo!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
bart71298
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
Locatie: Rotterdam

Thanks Koots, dan snap je ook dat ik nog wat details wil oplossen, zoals de audiosnoeren wegwerken en een mooie schakelaar installeren ipv dat lullige tuimelschakelaartje. ;-)

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11617
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

VolvoTech schreef:Precies, voor audio was je niet geholpen.
Voor video echter nog steeds wel, zijn 2 aparte oplossingen.
Als een V50 MY09 een iPod/USB aansluiting heeft, heb je dan ook nog steeds de AUX ingang in de middenconsole? Kun je die dan hier voor gebruiken?

En Bob, welke kabel heb je nodig voor een MY09 om de video te injecteren op de RTI? Ik kan op jullie website deze niet vinden?
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
TMacD
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
Locatie: West Friesland

SUPER GEDAAN!!!!!:onfire:
Nog even een korte vraag over dit gehele project in relatie to MY'09 die heeft al een standaard Ipod aanlsluiting, kun je standaard video & audio over die kabel heen laten lopen of zijn er converters o.i.d. voor nodig. :onfire:
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Product staat inmiddels in de webshop.
http://www.volvotech.nl/product_info.ph ... cts_id/136?

(is product wat bart heeft gebruikt, aangevuld met een transparante interface (what's in is what's out, NTSC/PAL) om de koppeling mogelijk te maken.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
bart71298
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
Locatie: Rotterdam

Hou dan ook rekening met wat de tuner 'praat', als het transparant is dient de tuner ook NTSC te praten.

p.s.: mooi nieuw design, die website

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
Plaats reactie

Terug naar “Televisie in de auto”