Pagina 1 van 1
navigatiescherm en kraakgeluiden
Geplaatst: 24.10.2008 - 12:57
door paul_r
In mijn V70 MY2004 zit een Volvo navigatie systeem. Na het probleem van golvende beelden te hebben opgelost (condensator ertussen) heb ik nu het probleem dat er in het dashboard gekraak klinkt als het scherm omhoog staat. Het lijkt het motortje te zijn waarmee het scherm in en uit wordt getransporteerd. Heeft iemand deze klacht al eens gehad en daarvoor de oplossing gevonden?
Paul
Geplaatst: 24.10.2008 - 14:01
door 480S60
Ik heb het probleem zelf niet gehad in mijn MY2002 S60.
Je kan wel vrij eenvoudig het scherm eruit halen en eens kijken wat er nou gebeurd en waar het kraken zit. Misschien is het met een kogellagervet achtige substantie op een wiel of rail al opgelost.
Geplaatst: 24.10.2008 - 14:08
door Paul
Je zegt al zelf wat er is gebeurd, de condensator is geplaatst en sindsdien is het probleem er. Ik denk dus dat ze bij het verwijderen en het opnieuw inbouwen iets niet helemaal goed hebben gedaan.
Dus gewoon even terug naar je dealer!
Geplaatst: 26.10.2008 - 15:07
door paul_r
Paul schreef:Je zegt al zelf wat er is gebeurd, de condensator is geplaatst en sindsdien is het probleem er. Ik denk dus dat ze bij het verwijderen en het opnieuw inbouwen iets niet helemaal goed hebben gedaan.
Dus gewoon even terug naar je dealer!
Paul, het geluid was er al voordat de condensator werd geplaatst. Daar heeft het niet mee te maken dus. Ik heb wel aan de garage gevraagd er eens naar te kijken maar ze konden niet direct iets vinden en het daarna verhelpen. Vandaar mijn vraag hier.
Paul
Geplaatst: 26.10.2008 - 15:31
door VolvoTech
Hoi Paul_r,
Meestal is dit inderdaad "opgeraakt" vet.
Er loopt een metalen tandwiel tegen een plastig "zaagblad".
Hier hoort lekker veel, stevig (dus niet druiperig) vet tussen te zitten.
Wij gebruiken hiervoor lagervet uit de modelbouw voor helicopters.
(zit in een injectiespuit, wit, dik, blijft zitten).
Kost ong. 10 euro bij de bekendere modelbouw winkel.
Lagervet uit de traditionele potjes zou ik niet gebruiken omdat dit een hogere zuurgraad heeft en geleidend is. (als er dan toch een druppel verloren raakt hoef je niet bang te zijn voor sluiting ergens.)