Pagina 1 van 2
Verschillen tussen modeljaar 2000,2001,2002?
Geplaatst: 28.10.2008 - 12:54
door eshofd
Dag,
Ik ben op zoek naar een V70 en in mijn zoektocht let ik vooral op de staat van onderhoud en lage kilometerstand. Ik heb er nu een paar gevonden maar die zijn van verschillende bouwjaren te weten 2000,2001 en 2002. Nu vraag ik me af of hier verschillen tussen zijn ? Zo ja welke verschillen en wat is dan de beste keus?
Voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar een v70 met schouders dus niet een classic.
Alvast bedankt en groet Daan
Geplaatst: 28.10.2008 - 13:04
door 480S60
Met een MY2002 heb je een auto met CAN-bus. Deze is softwarematig verregaander instelbaar en updatebaar. Opties die er nog niet op zitten zoals RTI en parkeersensoren kunnen makkelijk geactiveerd worden.
Re: Verschillen tussen modeljaar 2000,2001,2002?
Geplaatst: 28.10.2008 - 13:13
door Mathijs T-4
eshofd schreef:Dag,
Ik ben op zoek naar een V70 en in mijn zoektocht let ik vooral op de staat van onderhoud en lage kilometerstand. Ik heb er nu een paar gevonden maar die zijn van verschillende bouwjaren te weten 2000,2001 en 2002. Nu vraag ik me af of hier verschillen tussen zijn ? Zo ja welke verschillen en wat is dan de beste keus?
Voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar een v70 met schouders dus niet een classic.
Alvast bedankt en groet Daan
zoals je zelf al zegt, staat van onderhoud, erg belangrijk!
Soms is het beter een wagen met een iets hogere km stand te nemen, maar wel met aantoonbaar goed volvo onderhoud!
succes met zoeken, leuk!
Re: Verschillen tussen modeljaar 2000,2001,2002?
Geplaatst: 28.10.2008 - 15:05
door bartv70
eshofd schreef:Dag,
Ik ben op zoek naar een V70 en in mijn zoektocht let ik vooral op de staat van onderhoud en lage kilometerstand. Ik heb er nu een paar gevonden maar die zijn van verschillende bouwjaren te weten 2000,2001 en 2002. Nu vraag ik me af of hier verschillen tussen zijn ? Zo ja welke verschillen en wat is dan de beste keus?
Voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar een v70 met schouders dus niet een classic.
Alvast bedankt en groet Daan
Benzine of Diesel?
Geplaatst: 28.10.2008 - 22:28
door toppertje
480S60 schreef:Met een MY2002 heb je een auto met CAN-bus. Deze is softwarematig verregaander instelbaar en updatebaar. Opties die er nog niet op zitten zoals RTI en parkeersensoren kunnen makkelijk geactiveerd worden.
dit kan evengoed op een my 2000
Geplaatst: 28.10.2008 - 22:41
door Guestuser
toppertje schreef:480S60 schreef:Met een MY2002 heb je een auto met CAN-bus. Deze is softwarematig verregaander instelbaar en updatebaar. Opties die er nog niet op zitten zoals RTI en parkeersensoren kunnen makkelijk geactiveerd worden.
dit kan evengoed op een my 2000
Die kom je alleen niet met een lage km stand tegen..
Geplaatst: 28.10.2008 - 23:12
door Hapee
Bij de diesels (ik weet niet of je die zoekt) is één van de belangrijkste verschillen de motor. Vanaf MY 2002 (werden al in 2001 geleverd) zit er een eigen Volvo motor in (2.4l inhoud; 5-cylinder; common rail; 130 en 163 pk; in de basis hetzelfde). De eerdere modellen hebben de motor van de classic (2,5l inhoud; 5-cylinder; Volkswagen-Audi product; TDi motor met directe injectie; 140 pk). Veel verschil is er niet, hooguit dat de 2.4 iets stiller is (minder een echt diesel geluid). De 2.4 zou ook (iets) zuiniger moeten zijn, maar of dat zo is .....................?
Ik zou maar eens gaan rijden in beide types en ondervinden wat ik (jij dus) het prettigste vind.
Geplaatst: 28.10.2008 - 23:20
door toppertje
jan08 schreef:toppertje schreef:480S60 schreef:Met een MY2002 heb je een auto met CAN-bus. Deze is softwarematig verregaander instelbaar en updatebaar. Opties die er nog niet op zitten zoals RTI en parkeersensoren kunnen makkelijk geactiveerd worden.
dit kan evengoed op een my 2000
Die kom je alleen niet met een lage km stand tegen..
ik denk(weet wel zeker)dat ze er WEL zijn.
http://link.marktplaats.nl/204029317
Re: Verschillen tussen modeljaar 2000,2001,2002?
Geplaatst: 28.10.2008 - 23:29
door toppertje
eshofd schreef:Dag,
Ik ben op zoek naar een V70 en in mijn zoektocht let ik vooral op de staat van onderhoud en lage kilometerstand. Ik heb er nu een paar gevonden maar die zijn van verschillende bouwjaren te weten 2000,2001 en 2002. Nu vraag ik me af of hier verschillen tussen zijn ? Zo ja welke verschillen en wat is dan de beste keus?
Voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar een v70 met schouders dus niet een classic.
Alvast bedankt en groet Daan
km stand is relatief.
de mijne heeft inmiddels 370.oookm eropzitten,als ik er nu een zie
staan met 200.000km,vindt ik dat een lage stand,terwijl iemand anders
er niet aan moet denken om een auto te kopen met "zoveel"km.
kijk goed naar algehele staat,en hoe is je gevoel bij een auto.
en check de onderhoudshistorie.
S6
Geplaatst: 29.10.2008 - 09:04
door Mr. Ed
Staar je niet blind op kilometers, daar had ikzelf ook last van. Heb zelf een gekocht met 180k en werkelijk alles ziet/voelt/zit als nieuw. 'Koopjes' op het internet lijken erg mooi qua prijs/kwaliteit/prestatie-verhouding, alleen vind ik dat je hiervoor 'het type' moet zijn of technisch onderlegd. Ditzelfde geldt mogelijk ook voor import.
Je geeft een flink bedrag uit, dus zorg ook dat je na de aankoop een prettig en gerust gevoel overhoudt. Voor mij was om deze reden een aankoop bij de merkdealer erg belangrijk. Bedenk ook welke opties belangrijk voor je zijn, want als je achteraf opties gaat (laten) inbouwen kun je in verhouding alsnog duur uit zijn.
Loop gewoon ook eens bij een dealer binnen, vaak hebben ze auto's die net binnen zijn of nog voor een poetsbeurt moeten, vaak staan ze dan nog niet op internet maar kun je wel alvast een leuke deal sluiten. De dealer heeft hoge km stand liever niet - lang - in de showroom en bovendien scheelt het hem veel tijd en moeite.
Veel succes met je zoektocht!!
Geplaatst: 29.10.2008 - 13:08
door Guestuser
toppertje schreef:jan08 schreef:toppertje schreef:
dit kan evengoed op een my 2000
Die kom je alleen niet met een lage km stand tegen..
ik denk(weet wel zeker)dat ze er WEL zijn.
http://link.marktplaats.nl/204029317
Toevallig één voorbeeld, maar zo'n ding moet maar net aan je eisen voldoen qua kleur, uitrusting e.d. Kans is dus erg klein, vandaar mijn .. in het vorige bericht.
Geplaatst: 29.10.2008 - 18:18
door bartv70
Geplaatst: 29.10.2008 - 18:46
door BarnOwl
Nog geen 8000 km per jaar gereden........(153 km per week) kopen die mensen zo'n auto om alleen naar de plaastelijke kruidenier te gaan ofzo...... :shock: :?:
Daar kun je dan toch beter een bromfiets voor nemen.....
Geplaatst: 29.10.2008 - 19:12
door Black 2.4T awd
jan08 » :« toppertje » :« 480S60 » :Met een MY2002 heb je een auto met CAN-bus. Deze is softwarematig verregaander instelbaar en updatebaar. Opties die er nog niet op zitten zoals RTI en parkeersensoren kunnen makkelijk geactiveerd worden.
dit kan evengoed op een my 2000
Die kom je alleen niet met een lage km stand tegen..
Je komt zeker wel tegen. Het is even zoeken. Toen ik vorig jaar augustus mijn V70 kocht had deze orgineel en aantoonbaar 95.000 km gelopen met alle rekeningen van de onderhoudsbeurten erbij. Nu staat de teller op 116.000 km zonder benoemswaardig problemen, alleen regulier onderhoud.
Geplaatst: 29.10.2008 - 19:28
door toppertje
jan08 schreef:
Toevallig één voorbeeld, maar zo'n ding moet maar net aan je eisen voldoen qua kleur, uitrusting e.d. Kans is dus erg klein, vandaar mijn .. in het vorige bericht.
ik had nog wel een tiental voorbeelden kunnen geven van nog meer van die "dingen",maar ik denk dat
de topicstarter zelf ook wel kan zoeken,en
daarbij zelf een keuze kan maken wat voor kleur/uitvoering hij zoekt.
maar dat jij zegt,dat er geen my 2000-2001 zijn met lage km stand,
dat gaat dus niet op.
het wes ook maar een voorbeeld
daarom reageerde ik daar op
Geplaatst: 31.10.2008 - 09:42
door Chrizzle D5
Nog geen 8000 km per jaar gereden........(153 km per week) kopen die mensen zo'n auto om alleen naar de plaastelijke kruidenier te gaan ofzo......
Daar kun je dan toch beter een bromfiets voor nemen.....
Volgens mij zijn dat dus juist tricky auto's: het kan dus goed zijn dat die motor dus vooral korte ritten heeft gedaan (koud), terwijl lange snelwegritten op de cruisecontrol weliswaar veel kilometers per jaar geven, maar ook verhoudingsgewijs een veel lagere motorbelasting.
Dus zeker bij oudere wagens, vind ik een lage kmstand niet altijd een pre.
Geplaatst: 31.10.2008 - 10:39
door olav
Een lage kilometerstand kan ook relatief duur zijn. Zowel omdat je je kunt afvragen hoe de wagen gebruikt is met maar een paar duizend km per jaar (telkens met een koude motor rijden geeft relatief veel slijtage), maar ook de te vervangen onderdelen kunnen wel eens tegenvallen.
Zelf zochten we een diesel uitvoering en ik heb daarbij bewust niet gekeken naar de wagens met 120.000 tot 150.000 km, aangezien ik dan net voor een dure grote beurt zat. Vandaar een auto gekocht bij de Volvo dealer met 160.000 km waarvan de distributieriem nog niet was gedaan (vaak een dusdanig dure beurt dat volgens mij daarom wagens worden ingeruild iets voor 150.000 km), en bij de afleveringsbeurt is dit mooi even meegenomen. Uiteraard als onderdeel van de deal. Daarbij was een paar duizend km later de koppeling aan de beurt (er bleek olie te lekken over de platen) iets wat keurig onder garantie werd opgelost door de dealer.
Typische km stand kosten kunnen dus ook een reden zijn voor de aanschaf van een wagen met een bepaalde km stand. Daarbij was het prijsverschil tussen 120.000 en 160.000 km destijds zeer behoorlijk.
Succes in ieder geval, is toch ook een beetje een kwestie van geluk hebben, en dan vooral met de vorige bestuurder!
Groet, Olav
Geplaatst: 31.10.2008 - 21:40
door eshofd
olav schreef:Een lage kilometerstand kan ook relatief duur zijn. Zowel omdat je je kunt afvragen hoe de wagen gebruikt is met maar een paar duizend km per jaar (telkens met een koude motor rijden geeft relatief veel slijtage), maar ook de te vervangen onderdelen kunnen wel eens tegenvallen.
Zelf zochten we een diesel uitvoering en ik heb daarbij bewust niet gekeken naar de wagens met 120.000 tot 150.000 km, aangezien ik dan net voor een dure grote beurt zat. Vandaar een auto gekocht bij de Volvo dealer met 160.000 km waarvan de distributieriem nog niet was gedaan (vaak een dusdanig dure beurt dat volgens mij daarom wagens worden ingeruild iets voor 150.000 km), en bij de afleveringsbeurt is dit mooi even meegenomen. Uiteraard als onderdeel van de deal. Daarbij was een paar duizend km later de koppeling aan de beurt (er bleek olie te lekken over de platen) iets wat keurig onder garantie werd opgelost door de dealer.
Typische km stand kosten kunnen dus ook een reden zijn voor de aanschaf van een wagen met een bepaalde km stand. Daarbij was het prijsverschil tussen 120.000 en 160.000 km destijds zeer behoorlijk.
Succes in ieder geval, is toch ook een beetje een kwestie van geluk hebben, en dan vooral met de vorige bestuurder!
Groet, Olav
Bedankt voor alle goede tips en aandachtspunten. Ik denk dat het een benzine wordt. Kan iemand daar nog wat tips geven? Ik heb van horen zeggen dat de 170 pk wat vaker problemen kent dan de 140 of 200 pk. Ik denk dat voor mij 140 pk voldoende is maar heb nu ook een stukje in een 200 pk gereden dat was ook errug leuk ! Ik verwacht met deze auto zo'n 20.000 km per jaar te gaan rijden.
Groet Daan
Geplaatst: 01.11.2008 - 17:13
door Froggy81
Bedankt voor alle goede tips en aandachtspunten. Ik denk dat het een benzine wordt. Kan iemand daar nog wat tips geven? Ik heb van horen zeggen dat de 170 pk wat vaker problemen kent dan de 140 of 200 pk. Ik denk dat voor mij 140 pk voldoende is maar heb nu ook een stukje in een 200 pk gereden dat was ook errug leuk ! Ik verwacht met deze auto zo'n 20.000 km per jaar te gaan rijden.
Mijn vriendin en ik hebben sinds kort een 2.4T van 2000, nieuw model.
De 200 pk is perfect. Hij rijdt gemiddeld 1 op 10 maar als je een beetje doortrapt zuipt ie meer.
Ik ben er zeer tevreden over.
140pk voor een v70 is na mijn mening veelste weinig volgens mij rijd je dan constant met het gaspedaal naar beneden als je een beetje vooruit wilt komen.
Wij rijden ook zo'n 15.000km tot 20.000 km per jaar
Geplaatst: 01.11.2008 - 23:19
door JJDD
200 pk rijdt ongetwijfeld heerlijk/beter dan 140pk, maar het is complete onzin om te zeggen dat je met een 140 pk continu met de pedaal omlaag rijdt. 't Is ook maar wat je gewend bent en wat voor rijstijl je hebt. Misschien geen koning van de tussensprint, maar rijdt verder heerlijk.