Pagina 1 van 1

Autoweek blog over de S60

Geplaatst: 28.10.2008 - 16:28
door Johan

Geplaatst: 28.10.2008 - 19:26
door aertssenhjc
Exact mijn idee!!!

Geplaatst: 28.10.2008 - 21:18
door euerw
en de mijne!!!!

Geplaatst: 28.10.2008 - 21:56
door Ben
De S60 wordt de volgende Volvo klassieker

Geplaatst: 29.10.2008 - 00:01
door volvo
Helemaal mee eens. Alles klopt gewoon bij die auto.

Geplaatst: 29.10.2008 - 21:43
door volvohans
De S60 zal zeker als "klassieker" bij de Volvo-fanaten altijd hoge ogen blijven gooien.

Geplaatst: 30.10.2008 - 10:48
door 480S60
En toch moest mijn S60 D5 met 3 ton op de klok plaats maken voor een BMW 3 serie met 1 ton op de klok en een 2.0 liter motor op gas uit 2003. Een nieuw model S60 op gas was nog veel te duur en zou de enige vooruitgang kunnen zijn na een zeer luxe S60 D5 MY2002.

Geplaatst: 30.10.2008 - 11:00
door josas
480S60 schreef:En toch moest mijn S60 D5 met 3 ton op de klok plaats maken voor een BMW 3 serie met 1 ton op de klok en een 2.0 liter motor op gas uit 2003. Een nieuw model S60 op gas was nog veel te duur en zou de enige vooruitgang kunnen zijn na een zeer luxe S60 D5 MY2002.
En wat zijn de significante verschillen tussen de BMW en de S60, in jouw ogen?
Dat het anders (lees: sportiever) rijdt, ok. Maar zit de beamer beter in elkaar?

Geplaatst: 31.10.2008 - 10:42
door 480S60
Je ziet meteen in een beamer dat de naden tussen delen veel kleiner zijn. Alles past een stuk netter en preciezer in elkaar. Dat is wel een duidelijk verschil.

Tijdens het rijden merk je dat een S60 een stuk meer onderstuurd is dan een BMW. De gewichtsverhouding 50/50 en de achterwielaandrijving maken de BMW makkelijker vlot door een bocht te krijgen dan een S60. Bij de S60 piepen de banden al erg snel omdat hij graag rechtdoor gaat.

In vermogen ben ik 50pk achteruit gegaan en in koppel 200Nm dit mis ik erg.

De sportstoel in de BMW zit een stuk harder. Ondanks de hardere zit vind ik het zitcomfort en zeker de zijdelingse steun in de BMW dik op orde. Het zitcomfort in de S60 was wat hoger, de zijdelingse steun een stuk minder.

De ergonomie van de S60 is moeilijk te overtreffen. De knoppen en de menu's in de BMW zijn wat lastiger te vinden en bedienen.

De informatie die de BMW over de auto en de omgeving geeft is groter dan bij de S60. Dit vind ik zelf een prettige meerwaarde.

De schakelaars in de BMW doen het altijd. Draaiknoppen in de S60 functioneerden niet bij iedere klik die je gaf.

In de BMW heb je meer beenruimte achterin, wel iets minder ruimte in de breedte.

Als een lampje in de BMW stuk is neemt een ander lampje deze functie over. Dit had de S60 niet. Ik vind het wel erg vernufitig en slim.

BMW zet de passagier bewust verder van het dashboard en voorruit door de vloer onder de passagierstoel hoger te maken. De beide voorstoelen komen weer even hoog/laag tov de middenconsole. Je zit dus sneller met je benen in je nek op de passagiersstoel.

Andere verschillen? Die zijn er vast. Wil je er specifiek 1 weten, vraag gerust.

Geplaatst: 31.10.2008 - 18:43
door josas
Heel erg bedankt voor de moeite, Arjen!!
Verder hierover doorgaan, zal wel te veel off topic zijn...

Geplaatst: 01.11.2008 - 22:33
door 480S60
dat denk ik ook

Geplaatst: 01.11.2008 - 23:51
door aertssenhjc
Ik heb laatst in de nieuwe M5 mogen rijden. Je weet niet wat je meemaakt als je die fameuze "M" knop indrukt. er veranderd dan zo veel, je wil het niet weten.

Aan PK's geen gebrek, alleen vind ik persoonlijk dat de binnenkant net niet af is. ik vind dat het heel goedkoop oogt. Gewoon nét niet!

Het meest irritante is wel die grote knop op het middenconsole. hier kan je alles mee regelen door te draaien en te drukken. Je wil niet weten hoeveel functies hierop zitten, je wordt er gek van. totaal geen overzicht.

Stoelen zaten opzich wel prettig, alleen (wat 480S60 al zei) stoelen zijn iets harder. als je een S60 gewend bent, is hier moeilijk op aanpassen.

Dit is (als het aan mij ligt) de laatste BMW ervaring voor mij. Buiten dat de auto heel agressief overkomt, heeft deze auto ook een hoog ASO gehalte.

Groet,

Hans

Geplaatst: 02.11.2008 - 10:22
door V70 T5 assen
aertssenhjc schreef:Ik heb laatst in de nieuwe M5 mogen rijden. Je weet niet wat je meemaakt als je die fameuze "M" knop indrukt. er veranderd dan zo veel, je wil het niet weten.

Aan PK's geen gebrek, alleen vind ik persoonlijk dat de binnenkant net niet af is. ik vind dat het heel goedkoop oogt. Gewoon nét niet!

Het meest irritante is wel die grote knop op het middenconsole. hier kan je alles mee regelen door te draaien en te drukken. Je wil niet weten hoeveel functies hierop zitten, je wordt er gek van. totaal geen overzicht.

Stoelen zaten opzich wel prettig, alleen (wat 480S60 al zei) stoelen zijn iets harder. als je een S60 gewend bent, is hier moeilijk op aanpassen.

Dit is (als het aan mij ligt) de laatste BMW ervaring voor mij. Buiten dat de auto heel agressief overkomt, heeft deze auto ook een hoog ASO gehalte.

Groet,

Hans

Het zijn opzich mooie auto,s maar aan de buitenkant iets te veel spierballen , kijk maar eens als deze wagen 10 jaar oud wat voor een publiek in deze auto rijd ,daarom rij ik volvo

Geplaatst: 02.11.2008 - 19:51
door Aantje
Persoonlijk blijf ik tochwel een Volvoman, maar mede vanwege de harde stoelen in een BMW zijn wij toch BMW gaan rijden. Stoelen zijn in MIJN optiek veel beter verstelbaar en door de harde zit heb zowel ik als mijn vader geen last meer van de onderrug waarvan ik vaak last had in de XC90. Verder blijf ik het absoluut geen aso bak(ken) vinden want dat gevoel heb ik inmiddels ook bij een S40 en V50.

Geplaatst: 04.11.2008 - 15:52
door velwim
De S60 wordt de volgende Volvo klassieker
Hebben we bij de volgende VKB dan ook een eigen plek op het parkeerterrein?

Geplaatst: 04.11.2008 - 17:26
door Johan
LOL