Pagina 1 van 1
vermogen
Geplaatst: 31.10.2008 - 15:39
door Mick
Als ik start (koude) dan heb ik niet voldoende vermogen om meteen weg te rijden. Dan moet ik eerst even flink gas geven en dan nog moet ik koppeling en gas goed doseren om weg te komen. Dit is dus de eerste paar minuten. Waar kan dit aan liggen, ouderdom?
Geplaatst: 31.10.2008 - 19:18
door Kruimeltje
Wat voor auto gaat het nu om, en welke motor ?
Nu denk ik ff zo:
Je hebt een oude 140/164. Waarschijnlijk met Carburateur. Deze heeft koud gewoon niet z`n vermogen voor het oprapen. Een motor loopt en heeft z`n vermogen pas zodra ie iets warm wordt, of warm is. Daarom heb je je choke, om hem warm te laten draaien. zonder choke blijft ie koud ook niet lopen.
Rijd je meteen weg, of laat je hem wel eerst even wakker worden (dus starten, minuutje of wat draaien op choke, en dan pas gaan rijden..)
Geef als je wil wat meer info
Gr. Davey
Geplaatst: 31.10.2008 - 21:09
door Mick
Het gaat om de 240 (zie onderschrift) en treed op met koude start. Warme start geeft geen enkel probleem en geeft voldoende vermogen.
Geplaatst: 31.10.2008 - 23:26
door Kruimeltje
Mick schreef:Het gaat om de 240 (zie onderschrift) en treed op met koude start. Warme start geeft geen enkel probleem en geeft voldoende vermogen.
Dan is het gewoon zo:
Koud presteert een motor gewoon niet. Koud is de verbranding niet bepaald optimaal. Normaal gedrag dus, al is het met dit weer wel opeens erger(tans lijkt het

)
Probeer maar eens als ie steenkoud is, starten, 2 minuutjes laten lopen, en dan rijden. zou dan wel top moeten gaan.
Succes
Gr. Davey
Geplaatst: 01.11.2008 - 00:21
door bart1111111112
hey mick,
ik heb dit probleem ook gehad met mijn b20 en dacht ook dat het normaal was.
maar,ik heb vorige maand de ontsteking opnieuw optijd gezet en contakt punten weer op 0,4 mm gezet en dat is een wereld van verschil!
de motor is veel feller,zeker in koude toestand.
het is het controleren waard.
Geplaatst: 01.11.2008 - 10:09
door jos244245
bart1111111112 schreef:hey mick,
ik heb vorige maand de ontsteking opnieuw optijd gezet en contakt punten weer op 0,4 mm gezet en dat is een wereld van verschil!
de motor is veel feller,zeker in koude toestand.
het is het controleren waard.
Ik zou het ook eerst daarin zoeken.
Geplaatst: 01.11.2008 - 11:17
door Iroll
Als het een injectie motor is dan is of de koudstartsensor niet goed of de koudstart injector. Maar om te beginnen eerst de kleppen en ontsteking controleren en opnieuw afstellen.
Geplaatst: 01.11.2008 - 11:30
door Mick
Dank voor de tip(s) en ga er mee aan de slag.
Geplaatst: 01.11.2008 - 14:33
door Jordos
Mijne lijkt juist meer power te hebben koud. Misschien komt het door de choke dat ik dat denk, maar heb echt het idee dat het minder wordt zodra ik bv het dorp uit ben.
Geplaatst: 01.11.2008 - 16:37
door Grijze144
Aan de B230F valt weinig af te stellen, allemaal sensors en computers. Is het trouwens een benzine auto?
Onder het gasklephuis zit een stationairregelaar (bus van 10x5), die kan je loshalen en schoonmaken met carb. cleaner, het gasklephuis zelf trouwens ook.
Ook in die buurt zitten in de kop zitten twee stekkers van de temp. sensors, loshalen en weer vastmaken is al genoeg om ze te reinigen. Dito voor alle andere stekkers.
De boegies en de kabels nakijken. De verdeelkap vetvrij en schoonmaken.
Geplaatst: 21.11.2008 - 14:42
door Mick
Tja, en dan kom je erachter dat er toch een CHOKE in zit. En kom je erachter dat als je die gebruikt, je voldoende vermogen hebt om er als een speer vandoor te kunnen gaan. Excuses ::oops:
Geplaatst: 21.11.2008 - 17:10
door mightyspawn
Toch bij iedere auto rustig rijden wanneer die koud is. Zeker bij de wat oudere beestjes.
Geplaatst: 25.11.2008 - 19:44
door ferdy
Kruimeltje schreef:Wat voor auto gaat het nu om, en welke motor ?
Nu denk ik ff zo:
Je hebt een oude 140/164. Waarschijnlijk met Carburateur. Deze heeft koud gewoon niet z`n vermogen voor het oprapen. Een motor loopt en heeft z`n vermogen pas zodra ie iets warm wordt, of warm is. Daarom heb je je choke, om hem warm te laten draaien. zonder choke blijft ie koud ook niet lopen.
Rijd je meteen weg, of laat je hem wel eerst even wakker worden (dus starten, minuutje of wat draaien op choke, en dan pas gaan rijden..)
Geef als je wil wat meer info
Gr. Davey
Koude motor heeft dikkere olie dus theoretisch hogere compressie. Optimale verbranding krijg je inderdaad pas rond 90 graden. Alleen dit mag niet zo goed merkbaar zijn. Bij een koude motor slaat de benzine uit je gasmengsel neer in het inlaattraject. Vandaar dat je extra benzine (choken) moet vernevelen.
Mijn b30A heeft zowel op gas als benzine niet merkbaar vermogensverlies als hij koud. Trappen moet je natuurlijk ook niet
