iMIV samenwerking met iPhone 3G --> welke firmware

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nessnaj
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 01.06.2008 - 12:48

Hallo iedereen,

Bij de Volvo-dag op vaderdag dit jaar (15 juni) heb ik bij Bob (VolvoTech) een iMIV gekocht om een AUX ingang te realiseren. Dat is fantastisch gelukt en ik heb daar veel plezier aan beleefd.

Sinds een week ben ik in het bezit van een iPhone 3G. Aansluiten op de iMIV gaf meteen resultaat: de iPhone 3G gaf muziek weer via de CDC (de AUX gaat via TV).

Ik wilde echter gebruik maken van de song/artist functionaliteit en ben dus op zoek gegaan naar een andere firmware. Na selectie van de firmware:
  • HU-603
  • geen video keuze aangezien ik geen RTI heb
  • kiezen voor iPhone (iPhone 3G staat niet in het lijstje)
  • Hardware release 2 (ik heb een switch i.p.v. jumper)
krijg ik firmware release iMIV-R3.06_01.06.00_MDC-CDC-N2G terug.

Dit suggereert inderdaad dat mijn iPhone straks via de MDC zal gaan spelen.

Ik heb de wav-file op de iPhone gezet en volgens de handleiding probeer ik de firmware te uploaden, maar steeds lukt het niet:
  • De iMIV LED begint inderdaad te knipperen;
  • Bij het afspelen van de firmware file, hoor je het geratel even via de autospeakers, maar heel snel lijkt de iMIV zich te resetten en wordt het geratel vanuit de iPhone hoorbaar.
  • Na ongeveer een halve minuut stop de iMIV met knipperen en is de firmware upgrade duidelijk mislukt.
Ik heb vele malen geprobeerd en uiteindelijk ook een andere firmware uitgeprobeerd (had ik het maar niet gedaan...): iMIV-R3.06_01.06.00_MDC-CDC (dus zonder N2G). Het resultaat: de iMIV reageert heel snel op de wav-file, wordt rood en houdt op te bestaan:, d.w.z. de vermeldingen in de HU603 van CD-Changer en TV zijn verdwenen.

Getracht via de noodprocedure (switch op positei 1 gezet) alsnog de firmware te uploaden: ook dat biedt geen soelaas: het lijkt erop dat de iMIV helemaal niets meer wil horen: de iMIV knippert een tijdje rood/groen en na verloop van tijd wordt deze weer groen, maar... zonder CDC en/of TV.

Ik krijg nu geen contact meer met de iMIV.

Mijn concrete vragen:
  • Hoe herstel ik de communicatie met de iMIV?
  • Welke firmware had ik moeten gebruiken?
  • Hebben jullie nog andere tips?
Kortom: Help!

Groeten,

Luc
Luc Janssen

Volvo V70 2.4D Comfort Line - km 158.668
Volvo V40 1.9TD Europa (1998) - km 272.723
mrg_ed
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:35

Helaas kan met de iPhone 3G geen firmware worden geladen op de iMIV ivm door jou beschreven gedrag (iPhone 3G stopt na een aantal seconden met het geven van audio signaal via de kabel)
Je zal dus op zoek moeten naar (iemand met) een iPod, waarmee je dan via de noodprocedure de firmware weer kunt herstellen.

Ook Volvotech is in dergelijke gevallen doorgaans erg behulpzaam, je kunt het eens vragen...
Gebruikersavatar
nessnaj
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 01.06.2008 - 12:48

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Ik was al bezig om in mijn omgeving te kijken naar iemand met een iPod om het opnieuw te proberen met de geselecteerde firmware (en inderdaad de noodprocedure). Ik heb al iemand op het oog, maar die is er momenteel niet. Morgen misschien beter!

Ik houd iedereen op de hoogte.

Groeten,

Luc
Luc Janssen

Volvo V70 2.4D Comfort Line - km 158.668
Volvo V40 1.9TD Europa (1998) - km 272.723
Gebruikersavatar
nessnaj
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 01.06.2008 - 12:48

Wat kan het leven toch simpel zijn...

Ik heb een iPod nano geleend, voorzien van de firmware die ik als eerste gekozen had en overgezet via de noodprocedure. En zie daar: een MDC en een CDC verschenen in het display van de HU!

Nu nog even uitzoeken hoe het exact werkt met de songs/artist vermelding. Zover was ik namelijk nog niet gekomen ::D

Groeten,

Luc
Luc Janssen

Volvo V70 2.4D Comfort Line - km 158.668
Volvo V40 1.9TD Europa (1998) - km 272.723
Gebruikersavatar
nessnaj
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 01.06.2008 - 12:48

Song/Artist vermelding is ook gelukt: kwestie van de Disc 1-20 knop indrukken.

Helaas verdwijnt de vermelding op een HU-603 uit beeld zodra een volgend nummer gekozen wordt of gezocht wordt in de afspeellijsten: deze worden weer vertoond in de vorm MD02 TRK05 en MD01 TRK41 e.d. Ook dan weer op de Disc 1-20 knop drukken... De kans is aanwezig dat deze knop flink zal slijten... ::?

Tevens het geheel ingebouwd onder de armsteun (iPhone aansluiting), de iMIV zat al achter de HU weggewerkt conform handleiding van VolvoTech. Blijft altijd pielen hoe de kunststof onderdelen precies los gaan: schuiven, trekken, rukken met beleid etc.

Al met al het geheel is gelukt. Moraal van het gehele verhaal: niet proberen de firmware van een iMIV te upgraden met een iPhone. Dat lukt namelijk niet.

Groeten,

Luc
Luc Janssen

Volvo V70 2.4D Comfort Line - km 158.668
Volvo V40 1.9TD Europa (1998) - km 272.723
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Heb mezelf ook een imiv aangeschaft! Ben benieuwd, panelen loshalen, solderen etc... Ehhh
Maar een concreet vraagje:
Is de Iphone ook zelf te bedienen? Dus door de playlist te bladeren en nummers te kiezen? Dan zet ik een steuntje op het dashbord en bedien gewoon de I-phone zelf.
Ik hoop dat het allemaal werkt zoals ik had bedacht..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hoi Thijs,

Ook de iPhone laat zich direct bedienen op de iPhone zelf (ook via playlists en de HU).

Trouwens (@nessaj) ook updaten met de iPhone lukt, mits je maar de juiste selecties maakt bij het selecteren van je update platform.

Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”