Pagina 1 van 1
aanschaf s70 automaat
Geplaatst: 01.11.2008 - 23:22
door Gijsiejjj
goede dag,
ik ben opzoek naar een mooie s70 automaat benzine zonder turbo.
heeft iemand tips voor mij waar ik op moet letten. en tips voor de fijnste motor.
zijn km-standen boven 200.000 een probleem? en hoelang gaat gemiddeld de automaat mee?
gr
Geplaatst: 02.11.2008 - 08:19
door Campy
hoi! Achter deze link kun je bruikbare aankooptips vinden.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html
km-standen boven 200.000 zeggen niet zoveel over de technische staat van de auto. Mits goed onderhouden kunnen ze heel hoge kilometerstanden aan. Mijn S70 automaat heeft 205.000 km onder de wielen en dat geldt hier als net ingereden

Geplaatst: 02.11.2008 - 14:16
door Dieselross
Mijn S70 2.0 LPG automaat had toen in hem inruilde 410.000km op de teller, nooit problemen mee gehad. De 2.0 motor was alleen niet vooruit te branden, mijn V70 2.5D trekt vele malen beter. Ik zou gaan voor een 2.5 20v automaat, zonder turbo!
Geplaatst: 02.11.2008 - 15:12
door den toerist
Mijn pa heeft met z'n S70 2.5 10v automaat ook nog geen problemen gehad. Wagen is intussen al 11jaar oud.
Geplaatst: 02.11.2008 - 20:27
door raymond01
Waarom geen turbo........rijdt top hoor heb er net een nieuwe turbo in liggen.
Geplaatst: 08.01.2009 - 19:20
door ravdevil
Inmiddels heb ik een S70 2.5 10v automaat en een V70 2.5 10V gehad en met beide auto's nooit geen problemen met bak of motor gehad. Heerlijke betrouwbare reiswagens die als je de auto echt de sporen gaf toch nog snel zat waren. Ook nog eens een geweldig geluid zo"n 10V
Nu rijd ik een XC 2.4 t geartronic 2001 .
Succes
Geplaatst: 11.01.2009 - 10:10
door The Volvoboy
Wij hebben een V70 2.5 10V handgeschakeld. Heerlijke roffel. Maakt niets uit vergeleken met de 20V. We gebruiken hem ook als caravantrekker. Vergeleken met andere auto's met ongeveer hetzelfde aantal pk's heeft deze veel NM (206)! Alleen moet je dan wel bij een berg zorgen dat ie 3600 toeren draait, dan heeft ie al z'n NM en gaat ie als een speer de berg op! Voor caravantrekker maakt het op zich niet uit of je de 10V of de 20V hebt. De 20V heeft wel wat meer NM maar dat is er pas helemaal bij een hoger toerental! Ook een pluspunt is dat de 10V zuiniger is dan de 20V. Wij rijden 1 op 12 of zo. Een automaat verbruikt alleen wel wat meer. Succes!
Geplaatst: 12.01.2009 - 12:46
door Blue Thunder
Ik rij zelf in een S70 2.4 Aut uit 99. Rijdt echt prima en in 9 jaar nog niet echt problemen gehad. Heb nu last van een alarm storing maar dat kan gebeuren na 9 jaar..... Interieur sensor en sirene zijn overleden
En als je eentje zonder turbo neemt kijk dan naar een 2.5 20V of een 2.4 20V. Laatst genoemde was toen de nieuwe motor van Volvo. Leverbaar in 140 of 170pk en niet onbelangrijk een 5 traps aut. De 2.5 is een 4traps aut. Je kan de 2.4 140pk laten chippen, heb je ook 170pk. Heb ik ook gedaan want 140pk met automaat is nu niet echt een snelheidswonder. 170pk bevalt prima en is snel zat hier in het fileland. Verbruik hangt nogal van je rechtervoet af. In de stad ligt het zo rond de 12L/100km en op de snelweg is 8-9L/100km. Dit wel met 170pk. Toen ik nog 140pk had was ie een stuk onzuiniger. Stad was 13-14L/100km en snelweg 9-10L/100km.
Veel succes met uitzoeken.
Geplaatst: 24.01.2009 - 17:26
door Apejoekie
Heb deze week een S70 2.4 5 traps automaat gekocht met 92.000 op de teller. Ze zijn dus nog te vinden, inclusief gehele onderhoudshistorie. Stond nog niet op internet, anders was hij denk ik al weggeweest!
Weet niet waar je woont, maar hier vlakbij, in Middelie, ben ik heel goed geholpen! (budget en wensen opgeven en zij doen de rest)
Misschien heb je er iets aan?