Pagina 1 van 3
Auto beweegt iets na het aantrekken van de handrem
Geplaatst: 10.11.2008 - 23:47
door FelixB
Volgens mij is de titel al veelzeggend:
Nadat ik mijn V70 (handbak) op de handrem heb gezet, 'rolt' ie altijd een paar cm, lijkt me niet normaal...
Ook is het soms nodig om de handremhendel helemaal rechtop aan te trekken voordat de handrem 'werkt'.
Wakanditsein?
Geplaatst: 11.11.2008 - 00:07
door Maxplus
Een tip van mij laat de remschoenen van je auto direct nakijken, het kan namelijk zijn dat de voering los is gekomen van het metaal, dat was bij mij ook het geval. Het kan gebeuren dat de voering tussen de trommel en de remklauw komt met meer schade tot gevolg.
Met vriendelijke groet Hans
Geplaatst: 11.11.2008 - 08:23
door Oceanracer
Dat is inderdaad een vaak voorkomend euvel.
Geplaatst: 11.11.2008 - 13:16
door Thijs
Mijn remschoenen zijn nog goed in orde, en heb behalve het verschijnsel dat de hendel helemaal omhoog getrokken wordt precies hetzelfde. Het lijkt alsof je de auto op een hellinkje alleen in de 1e versnelling zet, de koppeling loslaat en dan de rem loslaat. Hij rolt dan een klein stukje tot alle tandwielen in de bak aangegrepen hebben om dan stil te blijven hangen in de versnelling.
Dat heb ik dus ook met de handrem. Hij rolt idd een cm of 5 voor of achteruit, naargelang de kant welke de auto op helt.
Wat betreft de hendel hoop ik voor je dat deze gewoon afgesteld moet worden, wat ook nog een optie is!
We horen het wel wat het was!!
Geplaatst: 11.11.2008 - 13:58
door Pas259
Ik heb het ook bij mijn 400.
Tenzij ik hem helemaal omhoog trek kan ik hem op de handrem met 1 been afzettend nog bewegen.

Geplaatst: 11.11.2008 - 17:13
door BarnOwl
Ik heb precies hetzelfde met mijn 2.5D als Thijs en Felix beschrijven. De handrem pakt goed aan en de wielen blokkeren gewoon, maar die vertraging is er wel zeker.
Lijkt me stug dat alle 3 de auto's een probleem hebben, maar het kan natuurlijk wel. :?:
Geplaatst: 11.11.2008 - 18:33
door aertssenhjc
Dit is heel normaal. dat "doorrollen" zorgt ervoor dat de rem wordt "aangespannen" zelfs bij de nieuwste S80 heb je dit "euvel"
Niks om zorgen over te maken dit "Hoort" erbij
Geplaatst: 11.11.2008 - 18:48
door Robert Haven
Hier idemdito. Handrem tot hoog aantrekken en vervolgens rolt hij nog een klein stukje (mijn oprit is ook enigzins hellend).
Geplaatst: 11.11.2008 - 18:57
door Gast
Het is heel normaal, iederen kent het.
Wel is het verstandig om even te kijken naar je voering, want die willen idd wel eens loslaten.
daar kan je toch aanmerkelijke schade van krijgen, als de losse voering er "tussen" vast slaat.
Geplaatst: 11.11.2008 - 19:45
door FelixB
Geruststellend als blijkt dat meerderen hetzelfde euvel hebben
Maar idd de dealert er maar eens naar laten kijken, kan nooit kwaad

Geplaatst: 11.11.2008 - 19:47
door Carfreak
Ik herken het ook. Hij "rolt"altijd nog een paar cm achteruit na parkeren.
Zal toch even voor de zekerheid de remvoering laten nakijken. Bedankt voor de tip!
Geplaatst: 11.11.2008 - 21:28
door Thijs
Waar zit die remvoering op de foto? Het lijkt er een van een trommelrem.. En volgens mij hebben alle V70's schijven achter. Og zit er voor de handrem een aparte trommel naast de schijf???
Geplaatst: 11.11.2008 - 22:11
door Oceanracer
Tarman T schreef: zit er voor de handrem een aparte trommel naast de schijf???
Klopt!
Geplaatst: 11.11.2008 - 23:15
door Gast
Oceanracer schreef:Tarman T schreef: zit er voor de handrem een aparte trommel naast de schijf???
Klopt!
Nee,
de "binnenzijde" van de schijf is de trommel voor de handrem.
Geplaatst: 11.11.2008 - 23:57
door Oceanracer
Waar ik meer op doelde dat de handrem niet de remblokken van de bedrijfsrem gebruikt. Maar zo is het idd wel specifieker.
Geplaatst: 12.11.2008 - 10:23
door josas
Oók last van, met mijn S60.
De eerste keer dacht ik, Shit, hij gaat ervandoor.... :ahhhhhhhhhhhhhhhhh:
Geplaatst: 12.11.2008 - 11:36
door Thijs
Dat is wel handig met het verwisselen van remblokken, hoef je niet te klooien zoals bij vw ed door te draaien EN te drukken op de remcilinder!!
Ik dacht adh van de foto idd al te zien dat hij op de binnenkant van de schijf zou afdrukken, maar had het nog nooit zo gezien!
Wat is hier constructietechnisch de achterliggende gedachte van, weet iemand dit??
En dan kan controleren van de voeringen ook geen kwaad, ik dacht in eerste instantie dat het over de voeringen van de remblokken op de schijf ging!
Dus voor de topicstarter: Twee dingen laten controleren, de voeringen, zo niet (die zijn dus goed) dan de kabel opnieuw af laten stellen. (Ik denk het laatste, anders had je wel iets gemerkt van metaal op metaal geluid!)
Geplaatst: 12.11.2008 - 12:31
door Wolfs XC
Is het een kwestie van 5 minuten om de voering te checken of deze nog goed zit of moet het wiel en de remschijf er af?
Geplaatst: 12.11.2008 - 12:54
door Ramon&Ramon
wiel eraf,remtang en schijf demonteren,maar dit euvel is normaal,de voeringen van de handrem verdaaien iets om de remwerking te verhogen.
Geplaatst: 12.11.2008 - 18:30
door TTT242
De voeringen van de handrem zijn idd uitermate onderhoudsgevoelig. Maar regelmatig de handrem wat bijstellen via het schroefje dat in een soorte witte plasticbescherming zit onder de afdekking van de versnellingspook doet ook wonderen.