Pagina 1 van 1

start niet

Geplaatst: 13.11.2008 - 12:56
door orlando
PS,
ik sta in frankrijk dus snelle hulp is gevraagd.

Geplaatst: 13.11.2008 - 13:08
door leip11
wat is je probleem zo kunnen we je niet helpen.
wat gebeurt er als je hem probeert te starten

Geplaatst: 13.11.2008 - 13:25
door RaoulC
Heb je de onsteking nagelopen? Van bobine naar stroom verdeler, kabels los halen kijken naar breuk, contacten schoonmaken. Kap van stroomverdeler openen en bekijken of daar alles schoon is. Bougie kabels nakijken op breuk, en contacten. je kan een bougie test doen door de bougies per een los te draaien en tegen het blok of carrosserie te leggen. Bij starten moet hij vonken.
Controleer de accu, als het zuur gehalte te laag is dan heb je nog wel genoeg spanning voor bijv. verlichting maar de startmotor vraagt meer vermogen van de accu die dat niet kan leveren. Zuurweger als die hebt in de buurt, waterniveau bekijken per cel, moet net boven de platen staan. Bijvullen met gedistilleerd water.
Startmotor, onderaan het blok, loopt? Leg hand tegen de startmotor en laat een ander starten. Loopt hij heel traag dan is je accu te zwak. Voel je helemaal niets bewegen dan is de startmotor kapot.
Als deze dingen allemaal controleert zijn en je hebt niets kunnen vinden dan wordt het helaas garage werk. Wil je meer hulp van ons dan zal je duidelijker moeten aangeven wat je hoort/ziet etc. Welk type motor heb je e.d. Succes.......

Additioneel

Geplaatst: 13.11.2008 - 13:33
door RaoulC
Heb zelf veel problemen gehad met brandstofrelais. Zit net onder het dashboard aan de bijrijderszijde. Is een wit blokje waar twee relaisschakelingen in zijn verwerkt. Benzine pomp voor in de motorkap deed het wel maar de achterste niet. Heb kapje opengemaakt, gestart en zag relais niet omspringen, reden was dat de weerstand doorgebrand was. Heb hem "gebrugd" door een schroeven draaier er tussen te steken zodat er contact was en de achterste pomp ook werkte. Hierdoor kreeg de injectie motor genoeg druk om te kunnen lopen.

Let op je hebt nu wel twee dezelfde topics open. Geef even aan in welke je verder wil. Nogmaals succes..

Geplaatst: 13.11.2008 - 13:38
door biadman
voor computer reset is het doorgaans effe een minuut of 15 de accu polen eraf halen...

Geplaatst: 13.11.2008 - 15:55
door mightyspawn
haha mooi topic, hoop info ook gegeven. Denk dat die allang weer in Nederland is.

Maarem computer en 240? Wist niet dat het samen ging.

Geplaatst: 13.11.2008 - 18:56
door orlando
ontsteking prima,goede vonk;startmotor draait krachtig rond,toevoervan gas
en benzine is goed zodra motor op benzine gestart wordt,loopt hij heel even
en slaat dan af:sensor op versnellingsbak is ook al vervangen;
regelt het brandstofrelais aan de bjrijderskant onder het dashboard ook
de gastoevoer?het betreft hier trouwens een 240glt van 1989
ook de computer is getest en in orde

Geplaatst: 14.11.2008 - 01:03
door biadman
mightyspawn schreef:haha mooi topic, hoop info ook gegeven. Denk dat die allang weer in Nederland is.

Maarem computer en 240? Wist niet dat het samen ging.
weet ik ook niet, maar een injectie regelt zichzelf toch niet?

Geplaatst: 14.11.2008 - 09:28
door mightyspawn
nee de injectie niet nee, das waar. volgende printplaat die je tegen zult komen zit in de achterlampunits en achter de km teller :D

Geplaatst: 14.11.2008 - 09:36
door biadman
hehehe LOL

Geplaatst: 14.11.2008 - 17:04
door RaoulC
orlando schreef: regelt het brandstofrelais aan de bjrijderskant onder het dashboard ook
de gastoevoer?het betreft hier trouwens een 240glt van 1989
ook de computer is getest en in orde
Het relais zorgt alleen voor de correcte spanning voor de pomp om te werken. Gastoevoer wordt wordt geregeld (althans op mijn GL injectie) door de gasklep onder motorkap. Je kan als die start het wiel iets draaien waardoor hij meer gas geeft. Er zit een afstel boutje waarmee je net als op een fiets de kabel iets meer spanning geeft. Er is ook een stationair boutje dat de toevoer regeld als de klep dicht staat. Deze kan je aandraaien dicht/open om een gewenst toerental te verkrijgen. Let wel dit is variant afhankelijk. Het klinkt als of hij wordt gesmoort. Met een schroeven draaier geplaatst op de injectiekop kan je voelen en (horen klikken) of de injectie kleppen het doen, maar lijkt me stug dat ze alle vier niet werken. Vraagbaak of een Haynes manual bij de hand is wel prettig in het vervolg. Succes....