Pagina 1 van 2
Volvogarantie
Geplaatst: 13.11.2008 - 17:06
door Jules90
Mijn XC90 T6 is vier jaar oud en heeft 58000 km gelopen.
Ik heb waarschijnlijk nu al ernstige problemen met mijn automaat of tussenbak. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en is een en ander onder Volvo garantie opgelost ?
Groet, Jules.
Geplaatst: 13.11.2008 - 19:26
door Hans
Dat ligt er een beetje aan. Officieel heb je geen garantie meer van de fabriek. Ook de drie jaar coulance is er af.
Is je wagen netjes bij de dealer onderhouden geweest, ben je 1e eigenaar?
Wie weet kun je het op een akkoord gooien.
Lastig dit, gevoelsmatig zeg ik ook dat het een schande is. Alleen weet ik niet wie er mee gereden heeft en hoe de wagen is behandeld in zijn korte leven...
Geplaatst: 13.11.2008 - 20:17
door t5play
We hebben meer details nodig. Als je eerste eigenaar bent en altijd bij de dealer onderhouden hebt dan wil de dealer het misschien op een akkoordje gooien. Niet dat je dan niets hoeft te betalen, maar misschien wil de dealer meebetalen.
Geplaatst: 13.11.2008 - 21:55
door Paul
We need more info!
Garantie
Geplaatst: 13.11.2008 - 22:31
door Volvo.for life
Informeer altijd eerst bij je dealer!
Geplaatst: 13.11.2008 - 22:42
door bart simpson
Binnen de 12 maanden wel ja, maar na 4 jaar toch niet meer
Geplaatst: 13.11.2008 - 22:52
door Volvo.for life
1e eigenaren wel. Auto's aangeschaft 2e hands via de handel niet.
Geplaatst: 13.11.2008 - 23:24
door Jules90
Ik ben nu twee jaar tweede eigenaar. De eerste eigenaar heeft hem nieuw bij NL Volvo dealer gekocht. Auto is bij diezelfde Volvo dealer in onderhoud gebleven. Heb zelf ca 30000 km (keurig) gereden.
Ook buiten de normale garantie mag een (tussen) bak toch niet zo snel stuk gaan. Zijn daar normen voor ?
Groet, Jules
Geplaatst: 13.11.2008 - 23:35
door Volvo.for life
Ik zou zeker eerst bij je eigen dealer gaan overleggen.
Baadt het niet schaadt het niet.
Geplaatst: 14.11.2008 - 08:17
door asta
Er is denk ik geen standaard termijn voor het defect raken van een tussenbak.
Het hangt helemaal af van de rijstijl van de berijder hoe de staat van de auto is en of er op de snelweg of binnen de bebouwde kom gereden wordt.
Als er altijd netjes onderhoud op gepleegd is en de auto heeft nooit overmatige slijtage getoond dan mag er vanuit gegaan worden dat er "normaal" met de auto is omgegaan.
Voor de wet houdt garantie niet op bij 2 jaar fabrieksgarantie, hier word gekeken naar hoelang de gemiddelde levensduur is van het onderdeel en bekijkt men of het apparaat op de juiste manier gebruikt is.
In 4 jaar tijd is er nu met de auto +/- 15.000 km per jaar met de auto gereden.
Ik denk dat de dealer dan wel Volvo Nederland in dit geval er juist aan zouden doen om een stukje service te leveren en de coulance regeling hierop toe te passen.
Dit houdt niet in dat je de tussenbak gratis moet krijgen maar een korting is in dit geval wel op zijn plaats mits de history aan kan tonen dat de auto geen overmatige slijtage vertoond heeft!
Geplaatst: 14.11.2008 - 12:36
door Thijs
Zo zou het moeten gaan ja... Helaas is de werkelijkheid vaak anders, helaas.. Maar wie weet, krijg je nog iets van ze los. Mijn Ducati had ook na 4 jaar een losgelopen drijfwiel van de nokkenasriemen. Bleek de spie gescheurd te zijn door verkeerde mintage nieuw in de fabriek. Ik kon hem zo weer mee nemen, coulance van Ducati nederland samen met de dealer!
Het kan dus wel!
Geplaatst: 14.11.2008 - 13:25
door S80 Executive
Gewoon aankaarten bij je dealer. Dat heb ik ook gedaan met de V40 van m'n vrouw. Modeljaar 2004, dus de auto was al in z'n achtste bouwjaar. Bij de 60.000 beurt blijkt dat er iets goed mis is met de reactiestangen van de achterwielophanging. APK afkeur. Na 3 jaar! Gelukkig zei de werkplaatschef dat dit een bekend euvel was. Ho even. Een auto die al 8 jaar vrijwel ongewijzigd meeloopt, niet modificeren op zo'n belangrijk onderdeel? Veiligheid voor alles bij Volvo maar een ondeugdelijke achterwielophanging niet aanpassen? Ik gaf te kennen daar niet mee akkoord te gaan (kosten reparatie ruim EUR 800). Zij begrepen het en hebben Volvo NL erbij gehaald. Uiteindelijk heeft iedereen (Volvo NL, dealer en wij) ieder 1/3 betaald. Daarmee kon ik goed leven.
S80 Executive
Geplaatst: 18.11.2008 - 14:02
door Jules90
Vandaag een deal met de dealer gemaakt.
50% van alle kosten (materiaal+loon) is voor rekening van de dealer en Volvo-NL.
Vind ik een redelijke oplossing !
Geplaatst: 18.11.2008 - 14:17
door v40hoofddorp
lijkt me inderdaad redelijk.
Geplaatst: 18.11.2008 - 14:57
door Volvo.for life
Goed voorstel!
Geplaatst: 18.11.2008 - 16:39
door V70 D5 Ed. II Geartronic
Bij dit soort onderwerpen vallen steeds de woorden 'coulance' en 'Volvo Nederland', terwijl deze er niets mee te maken hebben. Volvo Nederland niet omdat de koper geen enkele verbintenis heeft met Volvo Nederland. De verkoper heeft de verplichting om een product af te leveren dat aan de te stellen eisen voldoet. Als dat niet het geval is, heeft de verkoper het op te lossen en niemand anders. Wellicht is de verkoper gemakkelijker ertoe te bewegen om aan zijn verplichtingen (het leveren van een goed product) te voldoen als hij weet dat hij op zijn beurt zijn schade op zijn leverancier (de importeur) kan verhalen. Maar ook als de importeur dat niet zou doen, is het aan de verkoper het op te lossen.
Coulance is alleen aan de orde als er geen wettelijke basis is voor het op zich nemen van (een deel van) de schade door de verkoper. Zoals Asta al opmerkte gaat het om de verwachte levensduur van een product.
Garantie is niets anders dan de afspraak dat er binnen een bepaalde periode, de garantietermijn, niet getwijfeld wordt wie opdraait voor de schade.
Geplaatst: 18.11.2008 - 20:40
door Bover
Ik kocht een nieuwe set winterbanden Vredenstein Wintrac op mijn XC af Volvo.
Na twee weken bleek nog steeds de banden en de auto te wiebelen en te trillen. :shock:
Verschillende keren Uitbalanceren hielp niet. :?
Uiteindelijk vastgesteld dat er in hoogteslag was.
De reactie van Volvo Veen Nijverdal:
U krijgt vier nieuwe Michelins Alpine Latude van ons.
Het prijsverschil met de Vreenstein banden lossen we zelf wel op met Volvo Nederland.
NA kort overleg Met excuses voor het ongemak.
Dat is super service en klantgericht.
Ik bedoel zo kan het ook!
Ben er echt blij mee

Geplaatst: 19.11.2008 - 08:44
door Paul
En die Alpin zijn super!
Geplaatst: 01.12.2008 - 20:01
door Jules90
Ik wordt onderhand wel een beetje ziek van de dealer.
Auto vorige week dinsdag gebracht. Waarschijnlijk 2 a 3 dagen werk. Ik zou vooraf worden gebeld over de diagnose en over de kosten. Donderdag jl. nog niets gehoord. Zelf maar gebeld. Nog niets bekend. Vrijdag aan het einde van de dag nog niet gereed. Vandaag ook niets meer gehoord.
Ik heb het onderhand wel gehad met Volvo en dat na bijna 30 jaar Volvo rijden in bijna alle types. Ik heb het alleen maar achteruit zien gaan. Ook mijn V70 wordt niet goed behandeld. Klachten worden niet uitgezocht. Ze doen maar wat. Het spijt me maar ik overweeg serieus om ze allebei heel snel in te ruilen voor een ander merk. Volvo (dealer) schaam je !!!!!!!
Geplaatst: 01.12.2008 - 20:45
door Paul
En dit is een officiele dealer en je hebt nog garantie?