Pagina 1 van 1
CVT AUtomaat 440 schok/ giga TRILLING wegrijden
Geplaatst: 17.11.2008 - 00:09
door The Zone
Jongens in een andere topic wordt er gepraat over een schrok bij het wegrijden en dat dat aan de olie ligt...
Nou heb ik een soortgelijk probleem denk ik, maar weet niet of ik het een schrok kan noemen, maar nog meer een giga trilling als ik hem van de P stand naar de D stand zet. Als ik dat doe dan maakt hij echt een opmerkelijke harde trilling dat alles even hard trilt in de auto en daarna is het ook direct weer over...... Dit doet hij overigens alleen als hij koud is en die dag nog niet gedraaid heeft...
MIjn 440 heeft al zijn beurten gehad en ik hou alle peilen goed bij dus ik weet zeker dat het niet aan de hoeveelheid olie ligt...
Iemand ideeën wat het dan wel zou kunnen zijn??
Geplaatst: 18.11.2008 - 14:39
door ALF
ik had dit vanochtend ook, enkel de eerste keer dat ik hem in de D zette... wat het precies is weet ik ook niet...
Geplaatst: 18.11.2008 - 15:29
door Ramon&Ramon
Er is al zoveel over geschreven op dit forum,even zoeken lijkt mij naar de topics.
Geplaatst: 18.11.2008 - 15:45
door Igoriaan
CVT moet je sowieso even de tijd gunnen om warm te worden. Zeker met deze kou. Ik doe altijd zo: Instappen, starten, gordel om, in D. Op die manier heeft hij even de tijd gehad, en dan zal hij niet zo'n schok geven. Of in ieder geval minder....
Ook stond de mijne laatst op de brug (startmotor), en toen bleek dat de moer die de bak en de motorsteun verbindt niet helemaal vast zat. Toen die vastgedraaid was was de "schok" ook al een stuk minder bij een koude start.
Geplaatst: 18.11.2008 - 17:43
door Nessie
Tja.. schokken en een CVT. Ik heb hier dagen lang op internet over gezocht en ik kan niets anders zeggen dan dat dit een zeer voorkomend probleem is. Alleen heb ik wel ontdekt dat er verschillende soorten schokken zijn die weer elk door iets anders worden veroorzaakt en worden opgelost. ( Sommige door startmotor, andere door olie, weer andere door slangetjes.. etc )
Geplaatst: 21.11.2008 - 01:20
door The Zone
Ja inderdaad.. nou ja het ligt niet aan de olie bij mij daar ben ik zeer zeker van... Maar ja het is ook niet vreselijk je moet idd de eerste x maar f laten trillen....maar t is best raar want als je namelijk direct in de R zet dan maakt hij niet zo'n schok alleen in de D.
Geplaatst: 27.11.2008 - 23:14
door Nessie
Nog steeds last van deze trilling? Ik merk het zelf nu ook meer nu het wat kouder begint te worden.. helaas!
Geplaatst: 27.11.2008 - 23:37
door Ramon&Ramon
als hij alleen een bonk geeft of trilt in R is de achterste motorsteun boven steun stuk,die zit ongeveer boven het stuurhuis..
Geplaatst: 27.11.2008 - 23:38
door Ramon&Ramon
achter steun onder,dus niet boven,typfoutje bij bovenstaand..
Geplaatst: 28.11.2008 - 10:03
door Nessie
en als hij een zware tril geeft van ongeveer 1sec en toeren schieten onder de 1000rpm, wat is daar de diagnose voor ?
Geplaatst: 28.11.2008 - 18:01
door The Zone
Ja idd ik heb hetzelfde als Nessie...ik weet wel dat het helpt om vanuit zijn achteruit rijdende hem meteen in de D te zetten dan heb je amper een trilling.....
Geplaatst: 09.12.2008 - 23:12
door Nessie
Is hier trouwens iemand die mij kan helpen met het verversen van mijn CVT automatenolie? Ik ben al in bezit van een orgineel flesje van Volvo.. ik voel aan m'n water dat anders vroeg of laat die bak van mij ontploft. Vraag niet hoe ik daarbij kom maar die feeling heb ik zo.
Geplaatst: 10.12.2008 - 07:56
door Shockwave
dat het helpt om vanuit zijn achteruit rijdende hem meteen in de D te zetten
Is dat wel goed voor je bak vraag ik me af? Toen ik de auto kocht werd met nadruk gezegd dat ik rijdend nooit mocht veranderen van stand, alleen D of L.
Geplaatst: 10.12.2008 - 16:04
door ALF
The Zone schreef:Ja inderdaad.. nou ja het ligt niet aan de olie bij mij daar ben ik zeer zeker van... Maar ja het is ook niet vreselijk je moet idd de eerste x maar f laten trillen....maar t is best raar want als je namelijk direct in de R zet dan maakt hij niet zo'n schok alleen in de D.
Dit heb ik ook, vreemd genoeg trilt hij totaal niet als je hem in de R zet bij koude start, maar zodra je hem in de D zet, man...
Misschien iemand nog een idee wat dit zou kunnen zijn?
Geplaatst: 10.12.2008 - 17:34
door nielo
Hij bedoeld vast vanuit stilstand in de achteruit naar de d, rijdend schakelen is funest voor de bak:)
Geplaatst: 10.12.2008 - 17:35
door nielo
Ik heb het verversen nooit gedaan maar als het goed is moet je een plug onder de bak losdraaien en aftappen en je vuld bij via de peilstok.
Ik weetniet of er ook een filter bij zit,die moest dan ook schoongemaakt worden enof vervangen??
Geplaatst: 10.12.2008 - 17:38
door Nessie
ja dat filter moet dan ook gelijk vervangen worden.. had ik begrepen van een Volvo dealert.
Geplaatst: 24.12.2008 - 07:22
door The Zone
Nou volgens mij valt dat rijdend verwisselen van stand wel wat mee..... als je in de bergen rijdt e je zet hem van de D naar de L, om af te remmen op de motor, rijdende dan kan hij dat sowieso wel hebben ja.... Maar je moet hem natuurlijk niet in de P stand gooien rijdend...

Geplaatst: 24.12.2008 - 09:37
door Shockwave
rijdt e je zet hem van de D naar de L
Dat kan gewoon, heeft niet echt wat te maken met meevallen. De rest zou ik toch marnie proberen... Of misschien heb jij er een met eelt
