Mankementen die verholpen moeten worden
Geplaatst: 23.11.2008 - 13:52
Ik heb mijn Volvo 1.8i(mono) nu ongeveer een maand en rij er elke dag met veel plezier in.
Er zijn alleen wat kleine dingetjes die in mijn gevoel niet helemaal kloppen.
Ik rijd in het weekend 2x 200km en doordeweeks kleine stukken van huis naar school(ong. 60km).
Als ik tijdens een lange rit mijn temp. meter bekijk komt deze niet hoger dan een 1cm(via het lijntje gemeten) dan het punt waar de wijzer staat met contact uit. De kachel werkt goed en word goed warm.
(het duurt ook een paar minuten voordat mijn brandstofmeter de juiste waarde aangeeft)
Is het een kwestie van een slecht contact achter mijn tellerhuis of heeft dit meer te betekenen?
Verder heb ik last van het feit dat als ik mijn koppeling intrap om de schakelen en ik wacht tot het toerental helemaal zakt. Dan schiet het toerental eerst onder de 900(stationair toerental) waarna het weer terug komt.
Is dit op te lossen door een simpel schroefje aan te draaien of word dat allemaal via de computer geregeld?
Ik ben van de week ook bezig geweest om het lampje die achter het knopje van de luchtrecirculatie te vervangen. Nu heb ik gekeken en zie ik dat het lampje niet te vervangen is maar dat deze incl. de behuizing uit het front van het verwarmingspaneel kan worden geklikt. Waar kan ik dat schakelaartje+lichtje vinden? Sloop of via een dealer?
Als ik in mijn dashboard kijk tijdens het uit draaien van het contact(om uit te stappen) dan blijf nadat de motor uitgaat het lampje van de accu(als enige) heel even(0,5 a 1 sec) branden. Is dit normaal of betekend dat, dat mijn dynamo naar de knoppen gaat?
Hopelijk is het een duidelijke beschrijving en kunnen jullie mij helpen!
Er zijn alleen wat kleine dingetjes die in mijn gevoel niet helemaal kloppen.
Ik rijd in het weekend 2x 200km en doordeweeks kleine stukken van huis naar school(ong. 60km).
Als ik tijdens een lange rit mijn temp. meter bekijk komt deze niet hoger dan een 1cm(via het lijntje gemeten) dan het punt waar de wijzer staat met contact uit. De kachel werkt goed en word goed warm.
(het duurt ook een paar minuten voordat mijn brandstofmeter de juiste waarde aangeeft)
Is het een kwestie van een slecht contact achter mijn tellerhuis of heeft dit meer te betekenen?
Verder heb ik last van het feit dat als ik mijn koppeling intrap om de schakelen en ik wacht tot het toerental helemaal zakt. Dan schiet het toerental eerst onder de 900(stationair toerental) waarna het weer terug komt.
Is dit op te lossen door een simpel schroefje aan te draaien of word dat allemaal via de computer geregeld?
Ik ben van de week ook bezig geweest om het lampje die achter het knopje van de luchtrecirculatie te vervangen. Nu heb ik gekeken en zie ik dat het lampje niet te vervangen is maar dat deze incl. de behuizing uit het front van het verwarmingspaneel kan worden geklikt. Waar kan ik dat schakelaartje+lichtje vinden? Sloop of via een dealer?
Als ik in mijn dashboard kijk tijdens het uit draaien van het contact(om uit te stappen) dan blijf nadat de motor uitgaat het lampje van de accu(als enige) heel even(0,5 a 1 sec) branden. Is dit normaal of betekend dat, dat mijn dynamo naar de knoppen gaat?
Hopelijk is het een duidelijke beschrijving en kunnen jullie mij helpen!