Pagina 1 van 1
Slechte ervaring met Jave in Almere
Geplaatst: 24.11.2008 - 00:21
door William
Slechte ervaring met Jave
Mijn vader had een afspraak gemaakt bij Jave in Almere, om de distributieriem en pompriem te vervangen, de afstelling van de dieselpomp te controleren/afstellen en de foutcodes van het alarm te wissen van zijn Volvo S80.
Ik zelf had de rest van de grote beurt al gedaan, olie en alle filters vervangen.
Als mijn vader zijn auto wil halen en afrekenen blijkt dat ze de auto een complete grote beurt hebben gegeven, of mijn vader even tegen de €950.- wil afrekenen, waarbij ook de afmeldkosten van de APK staan zonder dat dit gedaan is.
De receptionist die de opdracht aan had genomen was ontslagen, OMDAT HIJ ONZORVULDIG WERKTE. En ondanks dat een opdrachtbon door de klant ondertekent moet worden, wat mijn vader niet gedaan heeft omdat hij de opdrachtbon niet gezien heeft, moest hij toch €950 betalen.
Na lang heen en weer gepraat, moest mijn vader nog maar €750 betalen om zijn auto terug te krijgen….
Geplaatst: 24.11.2008 - 00:25
door Oceanracer
Poei! Nou blijkt maar weer dat je NOOIT duidelijk genoeg kunt zijn. Wel jammer dat je als klant altijd weer aan het kortste eind trekt. Beetje dom van Jave, trouwens. Want je vader is ie kwijt als klant. Beetje korte termijn politiek.
Geplaatst: 24.11.2008 - 09:48
door Ben
Javé is toch Daewoodealer en geen Volvodealer?
Wat was de reden om de S80 daar te brengen?
Geplaatst: 24.11.2008 - 09:55
door PeeJay
Ben schreef:Javé is toch Daewoodealer en geen Volvodealer?
Wat was de reden om de S80 daar te brengen?
Ze geven aan Volvo specialist te zijn.
http://www.jave.nl/volvo.php
Geplaatst: 24.11.2008 - 19:38
door broker
Hopelijk heeft je vader de rekening onder protest betaald en dat ook op de afrekening geschreven.
Dan kun je desnoods via juridische weg je gelijk halen, want dit slaat nergens op. Dit zijn prijzen waarbij je beter een dealer op kunt zoeken en bovendien zijn er zonder overleg zaken uitgevoerd die niet nodig waren.
Ik was nog niet zo lang geleden voor een complete 160000 km beurt met nieuwe distributieriem, spanrollen, riemspanner en waterpomp en nieuwe wisserbladen voor de voorruit en de koplampen € 1045,= kwijt incl. de BTW bij de off. dealer.
In ieder geval succes met deze zaak.
Groeten, Jan.
Geplaatst: 25.11.2008 - 08:34
door asta
Hier zou ik zeker even de Bovag over inlichten als dit bedrijf erbij aangesloten is.
Ik meen dat zij dan gaan bemiddelen voor jullie.
Geplaatst: 25.11.2008 - 13:29
door Ramon&Ramon
Ik begrijp het probleem niet,als je deze klus bij de Volvo dealer had laten doen was je 1500 euro kwijt geweest!
Alleen is de vraag nu,hebben ze het goed gedaan of de helft laten zitten,zoals de waterpomp enz?
Geplaatst: 25.11.2008 - 13:38
door PeeJay
Ramon&Ramon schreef:Ik begrijp het probleem niet,als je deze klus bij de Volvo dealer had laten doen was je 1500 euro kwijt geweest!
Alleen is de vraag nu,hebben ze het goed gedaan of de helft laten zitten,zoals de waterpomp enz?
Het gaat erom dat de garage dingen heeft uitgevoerd, die zijzelf al gedaan hadden en dus ook geen opdracht voor hadden gegeven.
Geplaatst: 25.11.2008 - 14:52
door Wiebe
Je hebt ze geen toestemming gegeven voor een Grote Beurt dus ik zou deze ook zeker niet betalen!
Geplaatst: 25.11.2008 - 15:11
door Ramon&Ramon
De rekening is al voldaan begrijp ik?
Dus dan heb je weinig meer in te brengen.
Bewijs maar dat je geen opdracht hebt gegeven voor die beurt.
Het wordt een ja en nee spelletje wat je meestal verliest.
Geplaatst: 25.11.2008 - 21:03
door cornelis
Als je het ergens niet mee eens bent, moet je gewoon niet betalen. Geld terug krijgen is altijd een moeilijke zaak. De beste (Euros) zijn nog altijd die je in je eigen zak hebt.
Geplaatst: 26.11.2008 - 23:59
door William
Mijn vader moest wel betalen, anders kreeg mijn hij zijn auto niet.
Geplaatst: 27.11.2008 - 00:22
door cornelis
Volgens mij heeft geen enkele garage regres recht op je auto indien je het niet eens bent over de hoogte van de rekening. En zeker niet als ze onderhoud, reparaties uitgevoerd hebben waar jij niet om gevraagd hebt.
Geplaatst: 27.11.2008 - 07:16
door Oceanracer
Dat recht hebben ze ook niet. Maar hoe denk jij je sleutels terug te krijgen? Dan had je al met je reservesleutels de auto op moeten halen, maar dan lijkt het weer op voorbedachte rade. Misschien toch de sleutels (nogmaals?) moeten vragen en bij weigeren van de garagist de politie erbij halen. De garage is immers niet bevoegd de auto als onderpand achter te houden. Maarja, dat is allemaal achteraf...
Geplaatst: 27.11.2008 - 07:47
door asta
Nogmaals, even contact opnemen met de Bovag en de situatie uitleggen.
Aangezien zij de auto niet wilde overhandigen heb je nog een poot om op te staan, je hebt tenslotte de auto nodig en hebt onder protest betaald.
Ga daar geen week nog mee wachten want dan komt het niet meer geloofwaardig over en worden je kansen steeds kleiner.
Als je nog bonnetjes hebt van de vervangen onderdelen die door jullie zelf erin gezet zijn deze even bewaren als bewijs!
Wat betreft de sleutel, ik denk dat ik het twee keer netjes gevraagd had en vervolgens iets minder vriendelijk gedaan had.
Verstandiger is de politie erbij halen en die laten bemiddelen.
Geplaatst: 27.11.2008 - 08:57
door Ben
Bij onderhoud geef ik altijd mijn reservesleutel aan de garage. Mijn eigen sleutel houd ik zelf.
Geplaatst: 27.11.2008 - 09:14
door cornelis
In ieder geval niet betalen.