Pagina 41 van 41

Wintersport

Geplaatst: 06.03.2024 - 18:56
door Paul
Bart schreef: 06.03.2024 - 12:09 Wij zijn afgelopen maandag ook in 12 uur vanuit Italie naar huis getuft. 3,5 x laden onderweg, gecombineerd met koffie en/of een broodje. Geen files (niet op de Brenner, niet op de Fernpass), via de A7/A8/A61 lekker op het gemak met 125 op de ACC naar huis getuft.
Ah is dus gelukt! Goed te horen! Viel mee toch?

Wintersport

Geplaatst: 06.03.2024 - 22:48
door diesel01
Ik ga mij dan vervelen, ben ik achter gekomen.
Met 130 op een snelweg terwijl ik ook mag doorrijden..maar goed zal wel mindset wezen en mijn werkgever verplicht mij niet om elektra te rijden.
Daarnaast weet ik dat Bart ook lekker kon doorrijden toen het nog een diesel of benzine mocht wezen.

Wintersport

Geplaatst: 07.03.2024 - 07:44
door Paul
Bij mij hielp het dat het druk was op de Autobahn en wat omleidingen heb gereden. Maar ik reed naar Munchen in Januari in mijn eentje op een lege Autobahn en ja je rijdt echt geen 100, maar eerder 130-140 en dat gaat echt prima. Mijn auto is toch begrensd op 163km/u

Wintersport

Geplaatst: 07.03.2024 - 10:24
door diesel01
Afgelopen jaar ook omleidingen gehad langs de 7, daar wij altijd met tegenzin van mijn vrouw, op tijd vertrekken hebben we tijd om een de-tour te doen als het hopeloos vast staat.
Dat is leuk, zeker in Beieren, want dan zie je nog eens wat.
Maar ik moet heel veel zelfbeheersing opbrengen om met 130 door Dld te rijden, helemaal wanneer je zoals ons 2e of 3e week januari rijdt en de snelwegen leeg zijn.
Ik moet wel zeggen dat wanneer het op sommige stukken druk is en de linkerbaan veranderd in duw en trekwerk ik daar tussenuit ga omdat dit vaak het recept is voor klappers, ik schuif dan een baantje op en laat de ego's het even uitzoeken.

Wintersport

Geplaatst: 07.03.2024 - 11:26
door Bart
diesel01 schreef: 06.03.2024 - 22:48 Ik ga mij dan vervelen, ben ik achter gekomen.
Met 130 op een snelweg terwijl ik ook mag doorrijden..maar goed zal wel mindset wezen en mijn werkgever verplicht mij niet om elektra te rijden.
Daarnaast weet ik dat Bart ook lekker kon doorrijden toen het nog een diesel of benzine mocht wezen.
De Strecken dat je echt kunt doorblazen worden steeds beperkter, maar heb wel tegen Chantal gezegd dat wat relaxter met 150+ kunnen rijden ipv toch rekening te moeten houden met de range ook zijn voordelen heeft. Voordeel van 125 rijden is dat je ook nog eens de omgeving beter kunt bekijken, in standje Comfort is het zeer relaxt cruisen en je komt nog eens tot een gesprek ;-)

Wintersport

Geplaatst: 07.03.2024 - 12:11
door mees
Juist :)

Wintersport

Geplaatst: 07.03.2024 - 13:54
door Bart
Paul schreef: 06.03.2024 - 18:56 Ah is dus gelukt! Goed te horen! Viel mee toch?
Probleemloos! Heb de app ChargingTime geladen op de iPhone en een testperiode afgenomen met real-time info over de beschikbaarheid/status van de laadpalen op de route. Vervolgens zelf gekozen dat we bv. over 100 km wilden gaan laden (afgaande op gemiddeld verbruik) en op basis daarvan de volgende stop gepland. Ionity in DE is super: snel (sneller dan Fastned) en probleemloos koppelen. EnBW minder, die ging niet sneller dan 75Kw (toen er ook een andere auto stond te laden).

Wintersport

Geplaatst: 08.03.2024 - 10:55
door Paul
nee die BW was zeker ook eentje waar er maar 2 plekken waren of niet? Dan deelt hij gewoon die 150kwh.

Of je komt bij een rasttet en je denk aaah laadpaal, is het gewoon zo'n mooie nieuwe snellader, doet hij maar 50kwh.
Overigens niks mis met die 50 dingen, want als je gewoon ergens gaat eten en hij er 40 minuten in zit, heb je wel degelijk een veel vollere accu.

Wintersport

Geplaatst: 24.03.2024 - 22:52
door raspaardje
20240324_121413.jpg
Vanochtend een ochtend geskied in Galtür, het was een feestje in de verse poeder...:)
De 3 dagen in Ischgl waren ook erg fraai, wat een gebied is dat zeg.

En vanmiddag om 13.00u de V60 ingestapt en om 21.05u na 900km was ik thuis. Over de Fernpass, de motor is weer ontdaan van alle interne vervuiling, zeg maar...:)
Het blijft een geweldenaar op de Autobahn want na deze 8 uur sturen als enige chauf stapte in zo fris als een hoentje uit.

Wintersport

Geplaatst: 25.03.2024 - 09:29
door Bart
Geweldige foto!

Wintersport

Geplaatst: 25.03.2024 - 11:08
door diesel01
Zo lekker hoor, ook een mooi terugreisje, even een keertje tanken met bakje koffie/schnitzel, in 8 uur…
Dan was het niet heel erg druk onderweg.

Wintersport

Geplaatst: 25.03.2024 - 11:42
door raspaardje
Tanken op de Fernpas (paar liter erbij), een plaspauze en nog een keer tanken (volle tank) langs de A61; 3x stoppen in totaal dus.
Heb verder het nodige bijgehouden: 2 uur/150 km gereden vanuit Galtür om op de A7 bij Füssen te komen. Dat betekent dus 750 km rijden in 6u5m, inclusief 2 stops.
Ja, het was dus een stuk rustiger dan op de heenreis (9,5u reistijd) met vooral op de A7 ruimte om echt gas te geven, lees >180 km/h cruisesnelheid. Zonder vaak stevig te accelereren en hard te moeten remmen want daar heb ik een broertje dood aan.

Wintersport

Geplaatst: 25.03.2024 - 16:38
door teebee
En geen koffer op het dak, dat bepaalt mede dat je cruise wat hoger kan liggen dan normaal.

Wintersport

Geplaatst: 25.03.2024 - 17:19
door raspaardje
Met de skidrager gemonteerd heb ik afgelopen februari hetzelfde tempo kunnen hanteren.
Maar dan stap je wel iets anders uit door het extra geluid.
20240223_155346.jpg