Pagina 1 van 1
Xenon inbouwen
Geplaatst: 27.11.2008 - 15:10
door 4401.8i
Heeft iemand van jullie ervaring met Xenon?
Ik wil het misschien in gaan bouwen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Geeft het problemen met APK? Iemand ervaringen met bepaalde merken? Goed in te bouwen?
Geplaatst: 27.11.2008 - 15:12
door Iroll
Even zoekfunctie gebruiken, daar is al zoveel over geschreven.
Geplaatst: 27.11.2008 - 16:18
door EvolvE
Heb zelf in mijn 480 Xenon ingebouwd, en ben geen problemen tegengekomen.
Het lichtbeeld is hetzelfde als de std. lampen voor de APK. Alleen moet je
opletten dat je de koplampen iets lager zet i.v.m. verblinding voor de anderen.
Geplaatst: 28.11.2008 - 10:16
door mightyspawn
idd, even creatief wezen waar je de units plaatst.
Ik heb t al wel in mijn 240 ingebouwd. Maar in de 460 nog niet. Kan zijn dat die eruit gaat en er een 740 uit 1984 voor in de plaats komt. Niks beters dan geen belasting te hoeven betalen.
Iig als ik de units plaat, komen ze links van beide koplampen, vanuit bestuurdersttoel bekeken. Tegen die plastic kap die daar zit. IK weiger namelijk om het ijzer van carosserie te gaan boren.
Geplaatst: 28.11.2008 - 12:11
door Nessie
als je alleen het witte of blauwe licht wil, kan je ook een setje kopen bij de betere autospecialistenzaak met xenon gas of xenon look

scheelt je wat centjes maar is uiteraard niet het echte xenon.
Geplaatst: 28.11.2008 - 12:34
door mightyspawn
zelfs de look variant komt niet in de buurt van echt xenon.
Dit is 4300k, dus wit.
In midden achter grill zitten xenon gas gevulde lampjes, zouden 4300k licht moeten geven volgens verpakking. Nouja zegt genoeg denk ik. En dan nog niet eens gesproken over de belachelijke lichtopbrengst vergeleken met halogeen.
Geplaatst: 28.11.2008 - 13:31
door 460volvo
Heb nog niet een keer meegemaakt dat naderhand ingebouwde xenon echt een fatsoenlijk beeld geeft zodat die door de apk komt.
Bij de beunhazerij wel natuurlijk..
Heb het in meerdere auto's van mezelf gehad, het lichtbeeld op de weg verbeterede prima, alleen de afbuigende lijn die je op het stelapparaat ziet heb ik nog niet 1x duidelijk gezien. Dus lijkt me dat een goed apk bedrijf de lampen snel afkeurt.
Geplaatst: 28.11.2008 - 13:46
door dash
Dei van mij was met de xenon afgekeurd op de rechter lamp. Normale lampen erin en hij werd goedgekeurd.
Toen de lamp na veel 5 en 6en (internetbedrijf bestond niet meer) omgeruild en nog maals bij dezelfde garage de lampen laten afstellen en vooral te letten op het lichtbeeld, zodat hij bij de volgende keuring er wel doorheen komt. En toen was het goed. En dat is dan bij een officiele volvo dealer, dus geen beun.
Ik heb trouwens de 50 watt dual Xenon.
Geplaatst: 28.11.2008 - 16:50
door mightyspawn
ik 35 bi, vind t prima zo. zeker vergeleken met de oude situatie haha. Bij mijn 240 zijn wel de reflectoren vervangen. Want die waren op.
Geplaatst: 28.11.2008 - 21:04
door nielo
Ik vind het erg irritant die felle rotlampen...
Geplaatst: 29.11.2008 - 11:39
door EvolvE
nielo schreef:Ik vind het erg irritant die felle rotlampen...
Het is dat 90% van de inbouwers de lampen niet iets lager steld dan
normaal...
Anders zou het vééél minder irritant zijn...
Geplaatst: 29.11.2008 - 15:16
door dash
nielo schreef:Ik vind het erg irritant die felle rotlampen...
Ik vond het erg irri dat ik 's avonds met de force moest rijden Leek wel of de verlichting op stadslicht stond.
Na de Xenon was het veel beter. Daarna ook de koplampen uit elkaar gehaald glas van binnen schoon en de reflector schoongemaakt voor zover dat ging (leek wel of er poeder op zat) en het werd zelfs nog iets beter.
Wil echt niet meer zonder en ja ze zijn fel

.
Geplaatst: 29.11.2008 - 17:17
door nielo
Als het komt door verkeerd afgesteld is,mogen ze het dat dus even beter doen.
Geplaatst: 02.12.2008 - 21:57
door volvosjaak
Ik zit er ook aan te denken om Xenon in te bouwen in mijn 440, heb de topics doorgelezen maar vraag mij af of de Xenon conversiekits geen probleem hebben met de "Volvo Safetylights".
Want vanaf stand 1 van het contact branden de lampen al en deze gaan in stand 3 (tijdens het starten) even uit. Dit terwijl de xenon lampen even moeten opstarten, en hierbij even onderbroken worden.
Weet iemand of dit problemen geeft?
Groeten Sjaak!
Geplaatst: 02.12.2008 - 22:02
door dash
volvosjaak schreef:Ik zit er ook aan te denken om Xenon in te bouwen in mijn 440, heb de topics doorgelezen maar vraag mij af of de Xenon conversiekits geen probleem hebben met de "Volvo Safetylights".
Want vanaf stand 1 van het contact branden de lampen al en deze gaan in stand 3 (tijdens het starten) even uit. Dit terwijl de xenon lampen even moeten opstarten, en hierbij even onderbroken worden.
Weet iemand of dit problemen geeft?
Groeten Sjaak!
Wat ik in het begin deed was eesrt de almp op stand 1 (standslicht) en dan pas starten, maar heb het al maanden niet meer gedaan en ze doen het nog
Geplaatst: 02.12.2008 - 22:05
door dash
volvosjaak schreef:Ik zit er ook aan te denken om Xenon in te bouwen in mijn 440, heb de topics doorgelezen maar vraag mij af of de Xenon conversiekits geen probleem hebben met de "Volvo Safetylights".
Want vanaf stand 1 van het contact branden de lampen al en deze gaan in stand 3 (tijdens het starten) even uit. Dit terwijl de xenon lampen even moeten opstarten, en hierbij even onderbroken worden.
Weet iemand of dit problemen geeft?
Groeten Sjaak!
ps ga dan voor de bi xenon, ik heb dual (dim + grootlicht Xenon en ieder zijn eigen brander) maar in stand 2 en grootlicht wordt je dimlicht uitgezet (door de auto) heb bij de garage nog gevraagd of het slim was om dit te bypassen, maar die raden dat af, ivm mogelijk klappen van de lamp ten gevolge van de hitte van de 2 lampen.
Bij Bi verschuift de brander en zit je niet tijdelijk ( ca 5 sec) met een wat minder licht
Geplaatst: 02.12.2008 - 22:23
door Iroll
Want vanaf stand 1 van het contact branden de lampen al en deze gaan in stand 3 (tijdens het starten) even uit. Dit terwijl de xenon lampen even moeten opstarten, en hierbij even onderbroken worden.
Weet iemand of dit problemen geeft?
Je lampen gaan niet uit, maar ze dimmen omdat tijdens het starten de startmotor heel veel vermogen van de accu vraagt. Daardoor gaan de lampen veel minder fel branden. Dit hebben eigenlijk alle auto's dus je kan op zijn minst verwachten dat zo'n set onzin lampen er tegen moet kunnen.
Je begrijpt ik vind ze afschruwschreeuwulijk lelijk en irritant, maar ja ieder zijn ding...
Geplaatst: 02.12.2008 - 22:28
door mightyspawn
als je er eenmaal mee gereden hebt is het zeker geen onzin meer, uiteraard de sets met blauwe gloed dan weer wel.
Geplaatst: 02.12.2008 - 22:29
door mightyspawn
Als ik het inbouw sloop ik iig de all day light saving oid functie uit door de draad te verbreken. Want ga die lampen niet onnodig laten branden in de zomer. EN ik rij verder nog een 240 die deze functie niet heeft. Dus lampen aan doen zal ik niet vergeten.
Maar het ziet er naar uit dat de 460 eruit gaat en er een 740 sedan voor in de plaats komt. Groter, meer vermogen, multipoint injectie maar dan wel van 84 en binnenkort geen belasting meer

Geplaatst: 02.12.2008 - 23:01
door volvosjaak
@ dash
Bedankt voor de snelle reactie, het zal inderdaad een bi-xenon set worden was er al achter dat je niet grootlicht en dimlicht tegelijk kan voeren, alleen bij het seinen branden ze beide. Maar ga het gewoon eens inbouwen
@ Iroll
Was zelf ook geen voorstander van Xenon vanwege het sjonnie imago, maar na een nacht ermee gereden te hebben denk ik er anders over. En ik laat ze uiteraard goed afstellen en houd het glas goed schoon. Wil geen andere weggebruikers in gevaar brengen.
@Mightyspawn
Is inderdaad ook een optie, maar houd dat systeem liever in ere
