Pagina 1 van 1
Aankoop advies V40 1.9TD 250.000km op de teller.....
Geplaatst: 27.11.2008 - 17:01
door Wolfs XC
Mijn vrouw heeft een andere auto nodig en ons oog is gevallen op een V40 1.9TD 115PK Sport Edition van 2003.
Deze aangeboden door een particulier:
http://link.marktplaats.nl/211105361
of deze met garantie:
http://link.marktplaats.nl/206648134
Het zijn prachtige wagens alleen die kilometerstanden.....
Bij een V70/850 etc zou ik het wel weten alleen van de S/V40 classic weet ik niet zoveel.
Ik ga er vanuit dat de autos door een Volvo dealeronderhouden zijn (zo niet dan is het sowieso een "no go") en zal 'm voor aanschaf bij de dealer laten keuren.
Hoe betrouwbaar zijn de Renault motor/turbo en versnellingsbak in de Volvo? Ik heb slechte ervaringen met de 1.9DCI van Renault (Laguna 2002) vandaar dat ik een beetje terughoudend ben.
Wat zijn de zwakke punten van de V40 waar extra op gelet moet worden?
Geplaatst: 27.11.2008 - 17:13
door Volvoman
Ik rij al 10 jaar V40 (1.8 en 2.0 benzine) en ik zou geen zwakke punten weten... maar beide zaten en zitten om de 100.000 km
Geplaatst: 27.11.2008 - 18:04
door MDA
Tja... als je kijkt bij het topic voor de hoogste kilometerstanden van V en S40's kun je zien hoeveel deze V40's kunnen hebben... zeker die met 216dkm kan echt nog wel een heel eind mee.
Geplaatst: 27.11.2008 - 19:04
door Wolfs XC
MDA schreef:Tja... als je kijkt bij het topic voor de hoogste kilometerstanden van V en S40's kun je zien hoeveel deze V40's kunnen hebben... zeker die met 216dkm kan echt nog wel een heel eind mee.
Ik heb dat topic gelezen maar zag daar helaas maar een handvol phase2 1.9D 115pk met >220.000km.
Zijn de motoren van een phase1 hetzelfde als die van een phase2 en is er een verschil tussen de 102pk en 115pk (behalve dan het pk verschil)?
Geplaatst: 27.11.2008 - 19:22
door bert67
V70-D5 schreef:
Zijn de motoren van een phase1 hetzelfde als die van een phase2 en is er een verschil tussen de 102pk en 115pk (behalve dan het pk verschil)?
Nee daar zit verschil in, die van de PH2 zijn zover ik weet fijner en betrouwbaarder. Ik heb zelf met de tussenversie gereden, de 95 pk dieselmotor. Die had er na 3 ton nog net zoveel zin in als na 2 ton. Blokken zijn absoluut niet slecht. De 1.9td versie met 90 pk had wel eens last van een koppakking zover ik weet.
Volgens mij zit er tussen de 102 en 115 pk geen verschil in blok, maar dat weet ik niet zeker...
Geplaatst: 27.11.2008 - 21:55
door J
verschil qua turb0 bij mijn weten, ride comfort is beter bij 115 pk
Geplaatst: 27.11.2008 - 21:57
door Thuurc
Volgens mij zijn de blokken redelijk identiek, alleen de turbo's verschillen (variabele en vaste geometrie volgens mij).
Ik heb zelf de 95pk (gechipt naar 130pk) en die doet het echt perfect. Mijn vorige auto, S40 met 1.9TD 90pk is gesneuveld doordat de brandstofpomp kapot is gegaan.
Al de Renault ingekocht diesels zijn natuurlijk volledig naar Volvo standaarden aangepast. Het zijn (op bekende euvels als de koppakking en thermostaathuis bij de 90pk versie na) betrouwbare motoren. Wellicht kun je eens een kijkje nemen op het Volvo40forum (
http://www.volvo40forum.nl).
Geplaatst: 28.11.2008 - 02:48
door Wolfs XC
Thuurc schreef:Volgens mij zijn de blokken redelijk identiek, alleen de turbo's verschillen (variabele en vaste geometrie volgens mij).
Ik heb zelf de 95pk (gechipt naar 130pk) en die doet het echt perfect. Mijn vorige auto, S40 met 1.9TD 90pk is gesneuveld doordat de brandstofpomp kapot is gegaan.
Al de Renault ingekocht diesels zijn natuurlijk volledig naar Volvo standaarden aangepast. Het zijn (op bekende euvels als de koppakking en thermostaathuis bij de 90pk versie na) betrouwbare motoren. Wellicht kun je eens een kijkje nemen op het Volvo40forum (
http://www.volvo40forum.nl).
Ben een stuk wijzer geworden vanavond. Bedankt ook voor de website.....nog meer leesvoer
