Pagina 1 van 1

Uit welke onderdelen bestaat een koplampwisser?

Geplaatst: 29.11.2008 - 19:38
door Shockwave
Beste mensen, ik heb 2 koplampwissermotoren op de kop kunnen tikken.
Dit is dus niet compleet, ik vroeg me af wat ik nog nodig heb om het geheel werkend te krijgen. De wissers zelf natuurlijk, maar zijn er nog andere onderdelen? En zijn de wissers dan zo op de motoren te bevestigen? Alvast bedankt.

Geplaatst: 29.11.2008 - 20:45
door nielo
Ik heb ze tydje terug ingebouwd.
Je hebt slangetjes nodig en 2 t-stukjes voor de sproeiers.
de wissers kan je zo op de motortjes op doen,moertje losdraaien en de wisser erop:)
Stekkers voor de ruitenwissermotor zit achter de koplampen.
en boutjes heb je nodig om de motortjes op het frame vast te zetten.
groetjes nielo

Geplaatst: 29.11.2008 - 21:50
door rene en erica
een extra pompje in je sproeiertankje lijkt me ook handig.en wellicht dat je een zekering moet bijplaatsen.succes.

Geplaatst: 29.11.2008 - 22:46
door nielo
Heb je niet nodig.
Ik merk er niets aan dat het te zwak word:)

Geplaatst: 29.11.2008 - 22:55
door Stinky
Even voor de goede orde: koplampwissers wissen altijd als de ruitenwissers aanstaan?

Geplaatst: 29.11.2008 - 23:25
door dash
nee, werken wanneer je sproeid. En let op je hebt een rechter en een linker motor (elect. aansluiting is net ff anders.

Er zitten inderdaad 2 T-stukjes bij, maar het tweede T-stukje heeft een ventieltje in zich. Dit omdat deze lager zit dan je ruitenwisser reservoire en deze anders leeg stroomt.
Ook horen er klemmetjes bij te zitten waarmee je de de slangetjes vast zet aan je binnenbumer.
2 steuntjes welke in de lijst onder je koplamp komen.
en om het geheel af te maken 2 rubber / kunstof inzetstukjes voor de lijst onder je koplamp met twee gaatjes om het asje van je motor en het slangetje doorheen te voeren.
De slangetjes die erbij horen hebben twee maten.
De boutjes heb je wel? anders moeten die er ook nog bij

Dat was het wel zo'n beetje.

Geplaatst: 29.11.2008 - 23:56
door Shockwave
Bedankt voor de snelle reacties, dan kan ik op zoek naar die onderdelen.
Toch wel mooi als ik de wissers werkend krijg :D

Geplaatst: 30.11.2008 - 00:30
door sjoerdb
mijn ervaring is dat de motors makkelijk werkend te krijgen zijn. ga er van uit dat je corrosie heb op je stekkers en dat je ze dus in en uit elkaar moet schuiven om goed contact te krijgen.

Geplaatst: 30.11.2008 - 12:23
door nielo
Ja,inderdaad, vaak zit er corrosie op de contactpunten van de stekkers,heb het eraf gehaald en ingespoten met contactspray en dan werkt het weer.

Geplaatst: 30.11.2008 - 12:56
door Iroll
Spuit, na het schoonmaken, wat vaseline op de contacten. Dan heb je nooit last meer van oxideren daarna.

Geplaatst: 30.11.2008 - 13:20
door mightyspawn
slang en ventieltjes e.d. gewoon nog bij de dealer verkrijgbaar.

Geplaatst: 01.12.2008 - 09:45
door Shockwave
wat vaseline op de contacten
Doe ik, hoewel ze er niet echt gecorrodeerd uitzien, beter voorkomen dan genezen.
slang en ventieltjes
Ik heb al iemand gevonden die zijn 440 demonteert, geregeld dat ik alle onderdelen koop exclusief de motoren.

Hopelijk heb ik binnenkort alles geregeld dus.