Pagina 1 van 1

Onderhoud kosten na 100.000 Km bij 2.0 D

Geplaatst: 01.12.2008 - 09:32
door Chieleke
Hallo,

Ben aan het twijfelen over de aanschaf van een gebruikte V50 2.0 D ter vervanging van onze S60
Heeft nu een kleine 110.000 km op de klok staan, hele nette auto
Uit historie blijkt echter wel dat de koppeling al vervangen is, kan eventueel duiden op behoorlijk pittig rijden?
Laten staan dus? Kan iemand indicatie geven van grote (onderhouds)kosten die er vanaf 110.000 km voor de komende jaren aan zitten te komen?

Geplaatst: 01.12.2008 - 10:01
door Bart
Hi Chieleke,

Bij mijn 2.0D is de koppeling ook vervangen bij 85.000 km, weliswaar onder garantie maar toch. Verder heb ik de onderhoudshistorie van mijn 2.0D ingekeken, en is er tot 140.000 niets vreemds/duurs vervangen.

Geplaatst: 01.12.2008 - 16:28
door Delta
Bart,
Toch meen ik in je autoweek optreden iets anders gelezen te hebben.
Ik constater maar even voorzichtig dat jij een leaseauto rijd, want een 120.000km beurt van boven de 1000euro komt bij een priverijder hard aan hoor!!!!
Jammer genoeg weet ik wel waardoor dit komt want ik heb dit dure geintje zelf moeten betalen er moet namelijk bij 120.000 een nieuw roetfilter ingezet. Kijk en dat wordt je bij aanschaf even niet verteld.
Chieleke doe er je voordeel mee.
Pieter

Geplaatst: 01.12.2008 - 16:58
door Paul
Dat valt dan nog mee, heb je een 1.6D moet hij elke 20.000km gecheckt worden. Kost ook niks hoor.... (zeggen ze ook niet....)

Geplaatst: 01.12.2008 - 17:18
door Fredhead
Bart heeft inderdaad een leaseauto.
Heb zelf een my 2004 V50, dus zonder roetfilter en ben als ik hier over lees wel erg blij dat ik er geen een heb

Geplaatst: 02.12.2008 - 09:05
door Bart
Delta schreef:Bart,
Toch meen ik in je autoweek optreden iets anders gelezen te hebben.
Ik constater maar even voorzichtig dat jij een leaseauto rijd, want een 120.000km beurt van boven de 1000euro komt bij een priverijder hard aan hoor!!!!
Jammer genoeg weet ik wel waardoor dit komt want ik heb dit dure geintje zelf moeten betalen er moet namelijk bij 120.000 een nieuw roetfilter ingezet. Kijk en dat wordt je bij aanschaf even niet verteld.
Chieleke doe er je voordeel mee.
Pieter
Pieter, dat klopt (gelukkig), ik heb de V50 als lease-auto. Inderdaad, de 120.000 km beurt was een flinke. Ik zie zelf de rekening nooit, alleen wat er aan de auto gebeurd is. Daarop baseerde ik mijn uitspraak.

Geplaatst: 02.12.2008 - 13:23
door Chieleke
Ok, bij de 120.000 Km moet er dus een nieuwe roetfilter in a ongeveer € 1.000,- ? Dat zet wel aan eht denken ja...

Geplaatst: 02.12.2008 - 14:07
door Delta
Bart,
Da's inderdaad logisch dat je daar dan niet op let, het was 1 van de dingen die mij opvielen aan je leuke optreden in Autoweek (zal zijn omdat ik de rekening net binnenkreeg).
Ik vind trouwens je nieuwe aankoop helemaal top.
Pieter

Geplaatst: 02.12.2008 - 15:33
door Bart
Chieleke schreef:Ok, bij de 120.000 Km moet er dus een nieuwe roetfilter in a ongeveer € 1.000,- ? Dat zet wel aan eht denken ja...
Niet helemaal Chieleke, de 1000 Euro was voor de complete grote beurt, waarbij ook het roetfilter vervangen is.

@Pieter: thanks voor het compliment ;-) !