Info over standkachel (Duitse) D5
Geplaatst: 02.12.2008 - 19:42
Even een aanvulling voor alle standkachel gebruikers van een al dan niet uit Duitsland afkomstige D5.
Ik heb sinds twee jaar een Duitse D5 met standkachel.
Vorige week begon deze tijdens het rijden enorm te roken. Meer rook dan een rookbom!!!!. Zoveel rook dat ik de auto achter mij niet kon zien!!!
Bleek bij de garage dat mijn standkachel niet was voorzien van een modificatie van de sproeier met vlotter.
Hierdoor werd er door de nu kapotte sproeier te veel brandstof in de kachel gespoten. Gevolg: vlamsensor vol roet, en heel veel rook.
Bleek ook nog dat het asje van de ventilator los zat.
Dit euvel is nu verholpen en alles werkt weer.
Let hier op als bij jullie auto de zaak begint te roken. En dan bedoel ik geen stoom, maar viese dieselrook want een standkachel hoort niet te roken.
Verder lees ik hier verhalen over standkachels die in Duitsland nooit geactiveerd zijn en het dan in Nederland na activatie van de timer nog niet doen.
Ook een Duitse (niet geactiveerde standkachel) zal aanslaan bij een temperatuur van onder de 5 C. om de motor zo snel mogelijk op temperatuur te krijgen alleen de kans bestaat dat de ventilator die het interieur moet verwarmen vast zit. Die heeft dan nl. nog nooit gewerkt.
Ik heb sinds twee jaar een Duitse D5 met standkachel.
Vorige week begon deze tijdens het rijden enorm te roken. Meer rook dan een rookbom!!!!. Zoveel rook dat ik de auto achter mij niet kon zien!!!
Bleek bij de garage dat mijn standkachel niet was voorzien van een modificatie van de sproeier met vlotter.
Hierdoor werd er door de nu kapotte sproeier te veel brandstof in de kachel gespoten. Gevolg: vlamsensor vol roet, en heel veel rook.
Bleek ook nog dat het asje van de ventilator los zat.
Dit euvel is nu verholpen en alles werkt weer.
Let hier op als bij jullie auto de zaak begint te roken. En dan bedoel ik geen stoom, maar viese dieselrook want een standkachel hoort niet te roken.
Verder lees ik hier verhalen over standkachels die in Duitsland nooit geactiveerd zijn en het dan in Nederland na activatie van de timer nog niet doen.
Ook een Duitse (niet geactiveerde standkachel) zal aanslaan bij een temperatuur van onder de 5 C. om de motor zo snel mogelijk op temperatuur te krijgen alleen de kans bestaat dat de ventilator die het interieur moet verwarmen vast zit. Die heeft dan nl. nog nooit gewerkt.