Pagina 1 van 1
bedrijfstemperatuur
Geplaatst: 02.12.2008 - 22:29
door advolvo
Wat me nu is opgevallen bij de nieuwe v70: waar lees ik de bedrijfstemperatuur van de wagen af ? Werd deze weggelaten of zie ik erover

Geplaatst: 03.12.2008 - 01:05
door Daneel
Deze werd weggelaten. Reden: Dan kunnen klanten er ook niet over zeuren!
Eigenlijk te stomzinnig voor woorden, want als de motortemperatuur wat oploopt, kun je gas terugnemen. Nu is het wachteb tot het temperatuuralarm af gaat en dan moet je maar hopen dat je dan kunt stoppen.
Geplaatst: 03.12.2008 - 12:23
door advolvo
STRANGE !!
Geplaatst: 03.12.2008 - 13:28
door HansEindhovenV70
Tja, bij elke auto gaat de thermostaat weleens keer stuk.....waardoor hij niet op temperatuur komt of juist veel te warm wordt.....suc6 als je dit met een nieuwe V70 hebt!
Geplaatst: 03.12.2008 - 14:06
door Johann
Het motormanagement heeft dit helemaal in de klauw nu. Gaat de temperatuur omhoog dan gaat het vermogen gewoon omlaag net zo lang tot er niets meer wil.
Andersom bij het opwarmen is er ook minder vermogen voorhanden tot de boel op temperatuur is.
Maakt gewoon niet meer uit of er een meter in zit. Zit ie er wel in en gaat ie in de rooie dan ben je ook gewoon te laat.
Geplaatst: 03.12.2008 - 17:55
door Alchemist
Ook bijv. BMW 5 serie heeft dit niet meer.
Denk dat we maar moeten wennen aan 1 vertrouwenwekkend metertje minder!
Geplaatst: 03.12.2008 - 19:11
door advolvo
Alchemist, niet dat we daar dikwijls naar zien, maar toch ... voor in te rijden was het toch niet slecht geweest...
Die achteruitrij cam is een hit he...
Telkens iemand vreemd plaats vindt , denkt die dat hij gaat tv zien ..

Geplaatst: 05.12.2008 - 13:52
door Alchemist
advolvo schreef:Alchemist, niet dat we daar dikwijls naar zien, maar toch ... voor in te rijden was het toch niet slecht geweest...
Die achteruitrij cam is een hit he...
Telkens iemand vreemd plaats vindt , denkt die dat hij gaat tv zien ..

Mee eens, wil 'm ook liever terug

,
Achteruitrij cam heeft ook weersvoorspellende functie! Zet de auto maar in zijn achteruit en open de achterklep electrisch, weet je meteen of het mooi weer is of niet

Geplaatst: 06.02.2009 - 08:25
door Casimir
Achteruitrij cam heeft ook weersvoorspellende functie! Zet de auto maar in zijn achteruit en open de achterklep electrisch, weet je meteen of het mooi weer is of niet
LOL!!!
Geplaatst: 11.02.2009 - 14:43
door Fulaks
Jammer genoeg moet je wel uitstappen om de kofferklep weer dicht te doen, en laat het dan net hagelen zoals mij gisteren overkwam

Geplaatst: 11.02.2009 - 14:56
door Fulaks
On topic : eigenlijk ware een olitemperatuurmeter beter geweest. Nu rijd ik altijd met koude motor vrij rustig, ik wil de motor eerst de kans geven om op temperatuur te komen alvorens wat dieper het gas in te trappen. Olietemperatuur is daarvoor een betere indicator dan koelwatertemperatuur.
Nu blijft het gissen wanneer de tijd rijp is voor actie.
Neem dit gerust met een korreltje zout, ik rij vlot maar houd me aan de regels en de beperkingen (meestal toch) en doe geen stoplichtsprintjes.
Geplaatst: 11.02.2009 - 20:46
door Casimir
Inderdaad, het is moeilijk nu te weten wanneer de paardjes hun spieren voldoende hebben losgegooid om ze vol de sporen te geven...
Geplaatst: 13.02.2009 - 13:58
door Rene68
Als ze niet opgewarmd zijn gooien ze de spiertjes niet los dus..... dan wordt je motor beperkt in toerental......
Geplaatst: 13.02.2009 - 14:03
door Casimir
Ach zo, wat zijn die Volvo's slim!
Geplaatst: 13.02.2009 - 16:12
door Fulaks
Met koude motor ben ik dan blijkbaar veel voorzichter dan de toerentalbegrenzer, want ik heb dat nog nooit gemerkt dat er een begrenzing zou zijn bij koude motor.
Maar misschien ben ik wel een zachtgekookt eitje (een nieuwe man !) en is wat in mijn ogen stevig doortrekken is, in andermans ogen (en in die van de toerentalbegrenzer) een gezapig gangetje. Who knows...
Geplaatst: 13.02.2009 - 16:28
door Casimir
De toerentalbegrenzer is blijkbaar een MACHO! :glasses2:
Geplaatst: 14.02.2009 - 00:37
door Aantje
Na een kilometer of 15 rijden is de motor meestal wel redelijk op temperatuur. Toen ik een tijd terug M5 reed viel mij op dat het rode toerental gebied draaide naarmate de motor warm werd. op bedrijfstemperatuur was ruim 8500 toeren mogelijk terwijl bij koude motor de 6000 nieteens mogelijk was.