Pagina 1 van 1
piepen
Geplaatst: 03.12.2008 - 21:29
door zwolly
bij starten en uitzetten van de auto hoor ik piepgeluid, moet ik raam of deur wel open hebben om het te horen, vliegwiel is 20 november vervangen, echter korte piep(klinkt een beetje als tjiep),bij starten en uitzetten.doet het met warme motor en koude.
als ik zachtjes in de 1(stapvoets) met raam open langs geparkeerde auto's door de straat rijd en dan gas loslaat en even later weer ietsjes gas geef hoor je :tjiep ,heel even en niet erg hard
rijd altijd normaal met de auto en mishandel deze niet.
wat kan dit nu weer wezen? komt me nou wel de neus uit, als het zo door blijft gaan doe ik em na de garantieperiode weg.
Geplaatst: 03.12.2008 - 22:27
door steven460
kan niet een uitsluitend antwoord geven.
Maar wat bekende piepers zijn spanrollen en druklager, maar dat kreunt meer ipv piep.
Mijn advies is bij dit soort piepjes niet te snel schrikken. Ik rag en race elke dag met mn s60 en die 'piept nie' hoor

Toen ik em net had was het een 'piepert'.
Geplaatst: 03.12.2008 - 22:44
door zwolly
dualmassvliegwiel en druklager is pas vervangen, dus die kan ik wel uitsluiten lijkt me.
hier wat gelezen en krukaspoelie werd een paar keer genoemd. kan het kwaad om ermee te rijden als deze niet goed meer is?
is de krukaspoelie een dure grap als deze vervangen moet worden?
Geplaatst: 03.12.2008 - 23:01
door WimS60
Kan ook je multiriem zijn die iets slipt bij wisselend toerental.
Ik weet niet of die los is geweest ?
Geplaatst: 03.12.2008 - 23:05
door zwolly
nee niet los geweest lijkt me zi aan andere kant vd motor, niet bakkant,
lijkt echter wel van bakkant te komen, met motorkap open ,hoofd uit auto, maar goed in je eentje moeilijk te bepalen.
Geplaatst: 08.12.2008 - 21:55
door zwolly
heb het idee dat het de motorsteun is......
Geplaatst: 09.12.2008 - 11:26
door edraket
Motorsteun die piept lijkt me niet waarschijnlijk. Denk eerder aan de dynamo koppeling en de multiriem die gaat piepen. Spuit eens een beetje WD40 op de multiriem en zet hem dan eens uit. Piept ie dan ook nog?
Geplaatst: 11.12.2008 - 07:39
door zwolly
motorsteun is het niet en multieriem ook niet, is gister uitgesloten, is gedemonteerd(multieriem) en piepte hierna nog , ea word volgende week opgelost.... laat het dan wel weten
Geplaatst: 04.01.2009 - 10:44
door avstrate
E#n Zwollly wat was het probleem
Geplaatst: 11.01.2009 - 12:45
door zwolly
er was een bevestigingsoog(??) van de turbobuis onder het blok af, is opnieuw vastgezet, daardoor was het geluid een stuk minder maar nog niet helemaal verdwenen, echter nu is het gepiep er weer net als voorheen.
door tijdgebrek is er nog niet verder gekeken ,kan evt later nog terugkomen voor dit of evt de koop terugdraaien maar wil het eigenlijk gewoon helemaal goed hebben.
vind wel dat bij de start het blok(als je dan naar de vacuummotorsteun kijkt) enorm schud,even ,net of de steun zich op sterkte "blaast", is dit normaal?
Geplaatst: 11.01.2009 - 12:51
door hadico
Motorsteun heeft bij starten geen vacuum is dus zacht hierdoor staat het blok 'los' de motorsteun steun word bekrachtigt ergens rond de 1800 omwentelingen.
Geplaatst: 16.01.2009 - 14:32
door zwolly
volgende week word het vliegwiel weer vervangen, vermoeden is dat het toch daar in zit, vaag ,,, die er nu in zit is net nieuw....pfffffffffff
Geplaatst: 31.01.2009 - 13:19
door zwolly
het vliegwiel is reeds voor de 2e keer vervangen en ook de drukgroep,koppeling, druklager, dus alles nieuw, piept nu nog harder, (heb de auto nog niet terug)en het moet toch uit het vliegwiel komen zeggen ze....., nu is er dan een orgineel vliegwiel besteld en word deze dan geplaatst, dus derde!!! vliegwiel, de 2 vervangen vliegwielen waren van luk, echter voorzover ik weet is de orginele dat toch ook ????
zou dit echt verschil uit maken, en een nieuw vliegwiel mag toch zowieso niet piepen??? worden die niet "getest"na productie???
heel vaaag maar ja ben er echt schijtberoerd van en ben bang nooit meer met plezier in deze auto te rijden...
Geplaatst: 31.01.2009 - 13:31
door steven460
VInd het een raar verhaal worden zwolly
Klinkt het als?:
http://videos.streetfire.net/video/Blow ... _19639.htm
Geplaatst: 31.01.2009 - 23:28
door zwolly
heeft er wel wat van weg, echter bij mijn auto is het alleen bij aanslaan vd motor en bij uitzetten, dus telkens heel even maar.
Geplaatst: 01.02.2009 - 01:50
door steven460
Het zou misschien olie type kunnen zijn. Ik heb ooit met mn 460 b18u verkeerde olie er in gehad, als je dan bv met 20km/h in de 5 probeerde te rijden piepte het blok. De olie behoud de film niet meer en de metaal delen raken elkaar dan.
Geplaatst: 01.02.2009 - 17:07
door edraket
Als de metaaldelen elkaar raken zou je niet ver meer komen. Lijkt me erg sterk dat dat het piepen veroorzaakt.
Geplaatst: 01.02.2009 - 23:46
door Beers!
Originele vliegwiel is inderdaad ook van LUK. Bij mij piepte het vliegwiel elke keer als ik schakelde (dus de koppeling gebruikte), niet bij aan en uitzetten. Je gebruikt de koppeling toch ook niet bij aan en uitzetten? Vreemd hoor. Bij aanslaan en uitzetten krijgt het blok wel een soort "extra duw". Een steun lijkt mij niet vreemd als die uitgedroogd is ofzo. Rubbers van de stabilisatorstang?
Sterkte man.
Geplaatst: 04.02.2009 - 14:16
door zwolly
net telefonisch contact gehad: na plaatsen van orgineel vliegwiel =gepiep weg werd mij verteld.....

... hoop dat deze man alle kosten kan verhalen op luk ivm het leveren van onheuse (??) onderdelen(enkele malen geen goed vliegwiel+arbeidsuren)...moeten nog enkele dingen gebeuren ad auto dus moet nog even wachten om het zelf te mogen meemaken.
Geplaatst: 05.02.2009 - 20:15
door zwolly
tis nu werkelijk perfect. alles nu nieuw, druklager,koppelingsset,vliegwiel. alles orgineel van volvo, en lijkt wel of die nu ook soepeler schakeld.
alles onder garantie, toch heel netjes ,heb dit soort dingen wel eens heel anders meegemaakt.