Pagina 1 van 1

volvo V70 T

Geplaatst: 07.12.2008 - 10:37
door Remy 1
Ik denk er overna om een volvo v70 2.5 T comf/lux te kopen met 175.514 km op de klok.
nou rijd mijn vrouw er het meeste in en ook vaak maar kleine stukjes.
Hoe houd die turbo zich dan?
Of is het verstandig om een zonder turbo te kopen?

ik hoor graag jullie mening.

Geplaatst: 07.12.2008 - 10:51
door Volvoman
van die kleine stukjes wordt hij in elk geval errug dorstig :drinking:

Geplaatst: 07.12.2008 - 11:08
door De Nachtkoerier
Bij een auto met 175.000 km op de klok sowieso even kijken of de distributieriem al vervangen is anders ben je binnenkort aan de beurt.

Geplaatst: 07.12.2008 - 12:57
door raymond01
Lekker man met een turbo kun je hele snelle korte stukjes rijden.
Effe zonder gekheid onze turbo heeft het 2 ton volgehouden met korte stukjes.....

Geplaatst: 07.12.2008 - 13:30
door Volvoman
en wat is een kort stukje? Een Zweed vind de stukjes in Nederland allemaal kort!

Geplaatst: 07.12.2008 - 14:16
door raymond01
Van huis naar een tankstation om sigaretten te halen
200 mtr verderop bv. :D

Geplaatst: 07.12.2008 - 14:23
door Volvoman
Dat is een kort stukje. Dure sigaretten, maar wel lekker. Stoelverwarming ook even aan?

Geplaatst: 07.12.2008 - 16:38
door raymond01
Ja wat denk je een koud gat is ook niks...

Geplaatst: 07.12.2008 - 17:28
door Volvoman
Ik wil ook stoelverwarming op de fiets!!

Geplaatst: 08.12.2008 - 10:11
door Remy 1
dank jullie wel voor de reactie's
een kort stukje is voor haar 10 km heen en 10 terug (woon werk verkeer)
we hebben de ruimte wel nodig die in een v70 zit, anders had ze mooi een kleinere auto kunnen krijgen, maar dat zit er dus niet in.

@ raymon01: je zei volgehouden betekend dat dat inmiddels de turbo overleden is?

@ nachtkoerier: met welke stand moet de distributieriem dan vervangen worden?

Geplaatst: 09.12.2008 - 15:00
door Remy 1
heeft een v70 met 170 pk ook een turbo of begint dat pas bij 193pk
worden deze motoren ook wel s ge chipt?
waarschijnlijk is onze v70 2.4T ons door de neus geboord nu kijken we naar een gewone 140 pk of 170 pk versie welke adviseren jullie mij???

Geplaatst: 09.12.2008 - 16:57
door raymond01
Turbo is een maand geleden overleden bij een kilometerstand van 211000 km.
En zit alweer een nieuwe in.
Dit is uitgevoerd bij ET.

Geplaatst: 09.12.2008 - 17:03
door Polarbaer
Remy 1 schreef:heeft een v70 met 170 pk ook een turbo of begint dat pas bij 193pk
worden deze motoren ook wel s ge chipt?
waarschijnlijk is onze v70 2.4T ons door de neus geboord nu kijken we naar een gewone 140 pk of 170 pk versie welke adviseren jullie mij???
De 170 pk versie heeft geen turbo, wel 4 kleppen per cilinder i.t.t. de 140 pk met 2 kleppen. Over welke te kiezen verschillen de meningen. Fans van de 140 pk zeggen vaak dat deze soepeler is dan de 170 pk. Omgekeerd wordt gezegd (en dat kan ik uit ervaring bevestigen) dat de 170 pk versie boven de 3500/4000 toeren veel meer in z'n mars heeft. Dan krijgt-ie het pas echt naar zijn zin. Verbruik en betrouwbaarheid maken bij mijn weten hoegenaamd niets uit. De V70 met 170 pk. is wel veel zeldzamer, omdat de meerprijs destijds nogal fors was, m.n. tegenover de 140 pk Europa-uitvoering.
Succes! :wink:

Geplaatst: 09.12.2008 - 17:07
door Polarbaer
Kleine aanvulling nog: zodra de motoren in de V70 2.4 i.p.v. 2.5 gingen heten (1999), waren ze in alle gevallen - zowel 140 als 170 pk - voorzien van 4 kleppen per cilinder.

Geplaatst: 09.12.2008 - 19:22
door eric vermeer
Polarbaer schreef:Kleine aanvulling nog: zodra de motoren in de V70 2.4 i.p.v. 2.5 gingen heten (1999), waren ze in alle gevallen - zowel 140 als 170 pk - voorzien van 4 kleppen per cilinder.
klopt en was het software matig en enkele kleine dingen aan de motor anders maar het zijn dan altijd 2.4 20valve's

en een 170pk heeft alleen boven de 4000 toeren veel meer power als de 140pk maar met normaal rijgedrag is een 140 pk meer als goed