Centrale deurvergrendeling op afstandsbediening
Geplaatst: 07.12.2008 - 22:14
Hallo,
Ik heb centrale deurvergrendeling met afstandsbediening (klapsleutels) en met motortjes gekocht via cargoods.nl. Het gaat over dit setje dan.
Nu weet ik dat er een redelijk recent topic is geopend waarin wordt beschreven hoe het allemaal moet aangesloten worden, alleen is dit setje duidelijk weer anders.
De rede dat ik het setje mét de motortjes gekocht heb, is dat er één motortje kapot is en ik het motortje aan de bestuurderskant dus ook moet vervangen.
In het pakketje zit eigenlijk alles erbij, het relais; motortjes; bevestigingsmateriaal; en alle bedrading.
Nu wil ik de bestaande draden gebruiken, aangezien deze gewoon goed zijn en me dat behoorlijk wat vervelend werk scheelt met nieuwe kabels trekken..
Uit dit super simpele aansluitschema (i.p.v. de Nederlandse handleiding zoals op de internetsite vermeld staat) maak ik op dat er 2 hoofddraden naar de motortjes gaan. Een blauwe en een groene.
De andere draden voor de voorste deuren ben ik nog niet achter wat de functie is. Ik vermoed dat deze de rest ook aanstuurd d.w.z. dat wanneer ik op de motortjes met 5 draden er eentje open of sluit, dat ze dan allemaal mee doen.
Op de motortjes worden ook maar 2 draden aangesloten, een gele en een groene. Deze sluit ik dan ook aan op m'n nieuwe relais. Maar dan heb ik het slechts half werkend.
Het probleem: het relais reageert wel, en de sloten ook, maar gaan maar half open soms. Met 2x, 3x of soms nog vaker drukken op de afstandsbediening, gaan ze wel helemaal open. Soms is het ook zo dat de ene deur wel open gaat en de andere niet. En de kofferbak het zelfde verhaal (vaker niet dan wel).
De sloten gaan niet dicht. Alleen aan de bestuurderskant wel, daar heb ik dan ook het nieuwe motortje in zitten. De bestuurderskant werkt dus gewoon helemaal goed, 1x drukken is open en 1x drukken is weer dicht.
Maar weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?
Nou een heel verhaal, maar hoop dat m'n probleem een beetje duidelijk is. Alvast bedankt voor de reacties!
Ps. Wat ik heel opvallend vond, is dat er in andere topics gezegt wordt dat de bijgeleverde motortjes een te kleine slag zouden maken. Dit is absoluut niet waar en het motortje in de bestuurdersdeur was zelfs op de zelfde plek en manier te bevestigen als het originele motortje/'aanstuurmechanisme'.
Ik heb centrale deurvergrendeling met afstandsbediening (klapsleutels) en met motortjes gekocht via cargoods.nl. Het gaat over dit setje dan.
Nu weet ik dat er een redelijk recent topic is geopend waarin wordt beschreven hoe het allemaal moet aangesloten worden, alleen is dit setje duidelijk weer anders.
De rede dat ik het setje mét de motortjes gekocht heb, is dat er één motortje kapot is en ik het motortje aan de bestuurderskant dus ook moet vervangen.
In het pakketje zit eigenlijk alles erbij, het relais; motortjes; bevestigingsmateriaal; en alle bedrading.
Nu wil ik de bestaande draden gebruiken, aangezien deze gewoon goed zijn en me dat behoorlijk wat vervelend werk scheelt met nieuwe kabels trekken..
Uit dit super simpele aansluitschema (i.p.v. de Nederlandse handleiding zoals op de internetsite vermeld staat) maak ik op dat er 2 hoofddraden naar de motortjes gaan. Een blauwe en een groene.
De andere draden voor de voorste deuren ben ik nog niet achter wat de functie is. Ik vermoed dat deze de rest ook aanstuurd d.w.z. dat wanneer ik op de motortjes met 5 draden er eentje open of sluit, dat ze dan allemaal mee doen.
Op de motortjes worden ook maar 2 draden aangesloten, een gele en een groene. Deze sluit ik dan ook aan op m'n nieuwe relais. Maar dan heb ik het slechts half werkend.
Het probleem: het relais reageert wel, en de sloten ook, maar gaan maar half open soms. Met 2x, 3x of soms nog vaker drukken op de afstandsbediening, gaan ze wel helemaal open. Soms is het ook zo dat de ene deur wel open gaat en de andere niet. En de kofferbak het zelfde verhaal (vaker niet dan wel).
De sloten gaan niet dicht. Alleen aan de bestuurderskant wel, daar heb ik dan ook het nieuwe motortje in zitten. De bestuurderskant werkt dus gewoon helemaal goed, 1x drukken is open en 1x drukken is weer dicht.
Maar weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?
Nou een heel verhaal, maar hoop dat m'n probleem een beetje duidelijk is. Alvast bedankt voor de reacties!
Ps. Wat ik heel opvallend vond, is dat er in andere topics gezegt wordt dat de bijgeleverde motortjes een te kleine slag zouden maken. Dit is absoluut niet waar en het motortje in de bestuurdersdeur was zelfs op de zelfde plek en manier te bevestigen als het originele motortje/'aanstuurmechanisme'.
