Pagina 1 van 1

Vocht/Water onder de mat links.

Geplaatst: 10.12.2008 - 23:04
door lvisser
Na een vervreemde periode in een zakelijke Passat Highline 2.0 TDI DSG (Ook een hele fijne, probleemloze auto) ben ik weer terug op het oude Volvo-nest met de bekende problemen.
Ik heb nu een: V50 2,4 i (170 hp) Geartronic,Summum, RTI,Telefoon, glazen schuifdak, xenon, standkachel,trekhaak, etc. Kleur: Black Safire.
Ik heb deze auto drie weken geleden uit Duitsland gehaald.
Vorige week ontdekte ik dat de inlegmat links vochtig was. Ik heb de dorpelbekleding voor zover mogelijk weggehaald en bij nader onderzoek bleek dat er flink wat water onder de bodembedekking stond. De bodembekleding bleek doordrenkt. Ik ben voor zover het mogelijkis aan het drogen geslagen.
Kent iemand onder jullie dit probleem???

(Overigens heb ik ook last van een links koude en rechts warme lucht toevoer. Morgen maar gaan callibreren.)

Laurens.

Geplaatst: 11.12.2008 - 08:14
door hans98
Ik heb dat bij mijn Golf (V) gehad en daar werd het veroorzaakt door een lek tussen voorruit en carrosserie. Liep het zo via de wielkast de voetenruimte in. Ze hebben toen de voorruit opnieuw ingelijmd. Maybe it helps

Geplaatst: 11.12.2008 - 09:57
door Bart
Heeft mijn vader ook gehad met zijn Ford Focus, na het inzetten van een nieuwe voorruit. Stinken!!

Geplaatst: 11.12.2008 - 11:20
door rsnhakan
Heeft mijn vader ook gehad met zijn V50 MY 05. (iets anders) Zat een lek ergens in de voorruit ofzo. Water kwam in de electronica. (ofzoiets)

Geplaatst: 11.12.2008 - 12:59
door Pritchard
Heeft mijn vriendin ook eens voorgehad, weliswaar met een clio. Door bladeren zat er iets verstopt. Kijk ff onder motorkap of er geen bladeren inzitten dicht bij je ruit.

Geplaatst: 11.12.2008 - 13:59
door Battlecruiser
Ik lees dat je ook een schuifdak hebt.

Dat is eveneens een bron van wateroverlast.
Check de waterafvoerkanaaltjes eens: zijn ze verstopt? Doorsteken met een stroomdraad (installatiedraad).
Of erger: is een slangetje losgeschoten? Dan hemelbekleding los en prutsen maar.

Geplaatst: 17.12.2008 - 23:24
door lvisser
Ik heb hier met een ontwikkelingman van PDE in Helmond gesproken. Hij geeft een lekkende ruit weinig kans: Die zijn gelijmd dat lekt bijna nooit.
Ander optie van hem: De condenswaterafvoer van de airco zou wel eens los kunnen zitten/gescheurd zijn waardoor het condenswater in het vooronder komt en niet zoals het moet naar buiten geleid wordt.
Weet iemand van jullie waar die afvoer loopt???

Geplaatst: 18.12.2008 - 09:03
door hans98
"bijna nooit". Dat is iets anders dan "helemaal nooit".

Ik zou de matten weghalen en als de auto droog is eens door de wasstraat rijden. Bij mijn Golf merkte je dan meteen dat de bodem weer natter was.

Geplaatst: 19.12.2008 - 16:43
door hadico
De afvoer van je airco zit onder het dashbordkastje links tegen de tunnel als deze lekt komt de rechterkant van de auto vol te staan ,die van jou lekt toch links?

Geplaatst: 19.12.2008 - 19:07
door lvisser
hadico schreef:De afvoer van je airco zit onder het dashbordkastje links tegen de tunnel als deze lekt komt de rechterkant van de auto vol te staan ,die van jou lekt toch links?
Dit klopt! Als deze afvoer idd rechts zit, moet het een ander probleem zijn.
Morgen maar eens op onderzoek uit.
Houdt jullie op de hoogte.

Geplaatst: 21.12.2008 - 17:07
door lvisser
Afbeelding
Afbeelding

Hierbij de foto's nadat de vloermat er uit is gehaald. Deze was nat en ligt nu te drogen.
Na goed zoeken en voelen lijkt de vochtigheid te komen via het linker schutbord. De bekleding hier is nat en hierlangs lijkt water van boven naar beneden te lopen.
Nu maar afwachten of de vochtigheid afneemt en waar het vandaan komt... (Airco afvoer valt af)

Geplaatst: 21.12.2008 - 17:26
door Battlecruiser
Bij sommige typen auto's is het mogelijk dat een vervuild buitenventilatierooster (door bladresten bv.) overloopt en dan vervolgens naar binnen "loost".
Ik weet niet precies hoe de constructie bij jouw auto is, maar wellicht kun je nog even die roosters checken.

En het zoeken kan je versnellen door gericht met een waterslang te spuiten op mogelijke probleemgebieden.
Ik zou zeker het schuifdak proberen. de raamafdichtingen en de ventilatieroosters, de deurrubbers.

Geplaatst: 20.01.2009 - 00:42
door lvisser
Allen,
Vandaag bij de dealer geweest op zoek naar de lekkages.
Samen met de monteur op zoek want ik had reeds wat voorwerk gedaan. Zie de foto's.
(Dikke pret samen en je hoort nog eens wat over Volvo's.)
Allereerst die van het water op de afdekhoes. Na veel zoeken leek het (regen)water via de sproeier van de wisser naar binnen te lopen. Deze eruit gehaald en met kit weer geplaatst. Tot nu toe is het droog. De komende dagen afwachten of het zo blijft.
Bij de lekkage links voor onder het schutboord bleek dat de afvoerslang van het schuifdak los zat. Hij zat wel in de slang van de afvoer maar niet vast en het was nat in die omgeving. (Dus de Battlecruiser S80 zat er het dichst bij.) Gelukkig was het dus niet de ruit!!!.
Alles is nu vast gekit en nu maar wachten op de buiien die de komende dagen voorspeld zijn.
Ik hoop dat ík het droog houd.

Geplaatst: 20.01.2009 - 08:52
door hans98
Er is maar één goeie regenbui, en dat is die bij de wasstraat, als de auto dan droog blijft kan je er vanuit gaan dat het goed zit.

Geplaatst: 20.01.2009 - 09:35
door Summum
De aanleiding is minder, maar wel gezellig om zo met de monteur door je auto te struinen! Je hoort toch best vaak dat schuifdaken (en hun afwatering) problemen geven met lekkages.

LEKKAGE

Geplaatst: 05.02.2009 - 20:55
door Tee5
S40n T5 SUMMUM.
HET PROBLEEM HEB IK OOK IK GA VAN DE WEEK TOCH NAAR DE DEALER EN VRAGEN OF HIENAAR GEKEKEN KAN WORDEN,BINENKOT WORDEN DE CONECTOR VAN DE E-RAMEN EN CV VERVANGEN WANT DIE WAREN ER ZAT CORROSIE OP WAARDOOR DE CV EN RAMEN AAN DE LINKER KANT NIET FUNCTONEREN (SOMS).

Geplaatst: 05.02.2009 - 21:36
door Ben
Tee5 WAAROM schreeuw je zo ???

Geplaatst: 05.02.2009 - 22:04
door Tee5
sorry mijn caps lock nu uit...

Geplaatst: 06.02.2009 - 18:20
door lvisser
Ik heb vandaag weer onder het schutbord gevoeld en mijn Black Beauty is nog steeds droog. (Het klinkt tegenstrijdig maar in dit geval is het wel prettig). Ik heb dan ook de kunststof onderbeplating weer gemonteerd en hoop dat het probleem echt verholpen is.
Tee5 als je een schuifdak hebt laat de monteur dan direct bij de afvoer in de A-stijl kijken. Als het bij de verbinding tussen de twee afvoerslangen (hier gaat klein in groter oven) vochtig is kan daar het probleem zitten. Afkitten en klaar.
Succes.

Geplaatst: 10.02.2009 - 21:47
door a+m
Bij mijn Fiat Bravo was de mat op een gegeven moment ook kletsnat. Bleek een lek in de slang naar de achterruitensproeier te zitten die over de bodem naar achteren loopt.