Pagina 1 van 1
hoog verbruik
Geplaatst: 11.12.2008 - 16:26
door verwe760
Zinds enige tijd rijd mijn auto gemiddeld 1 op7 a 1 op 8!
Enige tijd geleden heeft de lambda een hele rit gebrand , hij ging wel weer uit naar verloop van tijd.. Moet ik aan het hoge verbruik waarnemen dat de sensor is overleden? Hij stink ook ontzettend naar benzine overigens. (uit de uitlaat uiteraard!)
Gr Ronald
Geplaatst: 11.12.2008 - 16:43
door Nessie
Ruikt het naar verbrande benzine of pure ?
Ik zelf had ook een soort gelijk probleem want ik rook dus verbrande benzine in mn auto en een abnormaal hoog verbruik wat kwam door een lekke spruitstukpakking.
Geplaatst: 11.12.2008 - 18:30
door verwe760
denk dat het bij een 1.8 I (Single point Injectie) toch iets anders werkt, daar dat systeem inderdaad op het spruitstuk gemonteerd staat! En in dit geval wordt het direct in de cylinder gespoten door 4 injectoren.
Maar toch bedankt om het meedenken.
Geplaatst: 11.12.2008 - 18:42
door verwe760
Oja en nog iets wazigs. Zinds vorige week hoor ik soort van printer geluid onder het dashbord vandaan komen uit de buurt van het dashbord kastje.
Geplaatst: 11.12.2008 - 22:12
door sjoerdb
heb je de ingebouwde fax nog niet gevonden? de rol met papier zal wel op zijn. de grappen gehad....
printergeluid kan bladeren zijn in de ventilator van je interieurverwarming.
Geplaatst: 11.12.2008 - 22:44
door verwe760
Geestig! Nee ik heb geen fax.
Verder kan het niks met de kachel te maken hebben daar hij het enkel doet waneer je hem van het kontakt zet en hij op stand 1 blijft staan zodat de radio kan spelen. En het duurt dat enkele minuten dat geluid...
Geplaatst: 11.12.2008 - 23:17
door sjoerdb
koelvloeistof wordt rondgepompt door electrisch pompje? koelventilator van de radiator
Geplaatst: 15.12.2008 - 18:22
door verwe760
sjoerdb schreef:koelvloeistof wordt rondgepompt door electrisch pompje? koelventilator van de radiator
Geluid komt onder het spatbord weg bijrijders zijde!
Maar ja de antoorden hier leveren toch weinig op erg technisch zijn hier niet schijnbaar.. Ga morgen wel naar de dealer..
Geplaatst: 15.12.2008 - 18:58
door Bart Giesen
Koelvloeistof door een electrische pomp gecirculeerd!? De waterpomp is gewoon mechanisch en word aangedreven door je distributieriem.
Bij de bijrijderszijde, zit een electronisch pompje, welke te doen heeft met de emissie. Wat de precieze naam is weet ik niet. Maar het is een zwarte doos, met daarin koolfilters en een electrische pomp. Als je onder de auto gaat liggen, de afschermplaat wegtrekt, zie 'm zitten ter hoogte van je mistlicht.
Deze filters worden gebruikt om de lucht in de cabine te zuiveren of om onverbrande brandstofdampen te verzamelen die anders zouden ontsnappen uit het geparkeerde voertuig. In deze filters, worden de uitlaatgassen bij het starten van de auto opgevangen.
P.s.; vind je laatste opmerking niet zo heel gepast eigenlijk
Geplaatst: 15.12.2008 - 20:09
door sjoerdb
koelvloeistof kan wel degelijk door een electrisch pompje verpompt worden. bij de 400-serie werd dit al gebruikt. dit zorgde er voor om de koelvloeistof nog rond te pompen tot het onder een laag temp zit. anders koelt je motor te langzaam af/blijft te lang warm.
Geplaatst: 16.12.2008 - 01:16
door verwe760
Bart Giesen schreef:Koelvloeistof door een electrische pomp gecirculeerd!? De waterpomp is gewoon mechanisch en word aangedreven door je distributieriem.
Bij de bijrijderszijde, zit een electronisch pompje, welke te doen heeft met de emissie. Wat de precieze naam is weet ik niet. Maar het is een zwarte doos, met daarin koolfilters en een electrische pomp. Als je onder de auto gaat liggen, de afschermplaat wegtrekt, zie 'm zitten ter hoogte van je mistlicht.
Deze filters worden gebruikt om de lucht in de cabine te zuiveren of om onverbrande brandstofdampen te verzamelen die anders zouden ontsnappen uit het geparkeerde voertuig. In deze filters, worden de uitlaatgassen bij het starten van de auto opgevangen.
P.s.; vind je laatste opmerking niet zo heel gepast eigenlijk
Mischien ongepast maar er staat ook geen enkel fatsoendelijk antwoord tussen, laten we eerlijk wezen..
Nu wel gelukkig!! Verder kan het met koelvloeistof niets te maken hebben!! Daar hij het met een koude motor ook doet zodra je hem op kontakt zet!! Dus het antwoordt van Bart Giesen is meest voor de hand liggend!
Gr Ronald
Geplaatst: 16.12.2008 - 01:21
door verwe760
Maar goed hij wordt morgen helemaal uitgelezen en dan zien we wel..
Dank voor het meedenken!
Geplaatst: 17.12.2008 - 15:09
door Bart Giesen
Dit ding dus;

Geplaatst: 17.12.2008 - 17:56
door verwe760
Bart Giesen schreef:Dit ding dus;

Thanxs..
Ben overigens nog niet bij broekhuis geweest i.v.m ziekte maar ga morgen effe kijken.. Ze willen hem gratis uitlezen en als blijkt dat de lambda defect is gaat het 175 euro kosten.. Lijkt me redelijk als ik de prijzen zo bekijk op internet 145 euro alleen voor de lambda sonde..
Daar wil ik niet voor onder mijn auto liggen..
Gr Ronald