Pagina 1 van 4

Tja, die geintegreerde Telefoon he.

Geplaatst: 30.10.2005 - 21:51
door noordhuis
Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van Volvo V70, 2001 met alles erop en eraan. Ik moet zeggen een wereld auto maar die Telefoon he :evil:

Er is op dit forum al veel over geschreven maar ik vraag mij af of iemand weet hoe je het systeem kunt ombouwen naar een kwalitatief goed systeem met BlueTooth zodat je gebruik kunt blijven maken van het display en het keypad ????

Geplaatst: 02.11.2005 - 16:54
door Hans
gefeliciteerd met je "nieuwe" volvo V70. Moie complete auto dus!
Die telefoon, is ie echt zo slecht? Ik ben een tijdje op zoek geweest naar zo'n ding. Maar men vertelde mij dat het achteraf inbouwen van samengeraapte units nooit en te nimmer gaan werken. :cry:

Dus ik denk dat jouw wens ook nooit en te nimmer in vervulling zal gaan.
Gewoon een bluetooth setje separaat inbouwen. zie je bijna niks van joh! en werkt VEEL beter. 8)

Geplaatst: 02.11.2005 - 21:10
door dj
[heb ook een v70 ik heb geen problemen mat mijn telefoon maar als je iets anders wilt als wat je hebt wil nog niet zeggen dat de telefoon slecht is

Geplaatst: 03.11.2005 - 19:07
door Battlecruiser
Die geïntegreerde telefoon is helemaal zo slecht niet. Als je maar de juiste provider hebt, doet ie 't meestal foutloos. De bediening via het stuur is makkelijker dan welke handsfreeset dan ook.

Geplaatst: 04.11.2005 - 09:08
door Marcel
tja.... ik heb de geïntegreerde telefoon eruit laten halen en een bluetooth Nokia 616 carkit laten plaatsen om diverse redenen. Belangrijkste was dat ik niet uit de voeten kon met mijn dubbele simkaart. De telefoon in de auto bleef 10 minuten aan nadat je de auto uitzette, wat tot gevolg had dat ik de rest van de dag onbereikbaar was op mijn 2e simkaart. Een tweede nummer, belkaart voor in de auto is geen optie. Wil bellen en gebeld worden vanaf mijn eigen nummer.

Samengevat:
-telefoon blijft nog 10 minuten aan wanneer je de auto uitzet.
-telefoon was belachelijk traag, aanzetten duurt veel te lang en scrollen door de menu's is niet beter.
-contactpersonen synchroniseren is onmogelijk.

Verder vernieuwt de markt van mobieltjes zich zo snel dat een vast ingebouwde telefoon van een paar jaar oud flink verouderd is. Het is me dan ook een raadsel dat er bij Volvo geen updatekits verkocht worden om de telefoons bij de tijd te houden. Al met al is het me slecht bevallen, en ben ik blij weer een goed werkend telefoonsysteem in de auto te hebben.

Geplaatst: 04.11.2005 - 09:54
door bart simpson
Mijn geintegreerde telefoon wordt gebruikt om te bellen.... en dat doet hij prima, dus van mij geen klachten.
Het 10 minuten aanblijven na het uitzetten van de auto is bij mij niet aan de orde, het gebeurd me wel eens dat ik op bestemming terwijl ik nog in gesprek ben, het contact af zet en mijn gesprek ook direct weg is (stom, ik weet het)
Bij carkits heb je toch als snel een cradle en een oplaadmogelijkheid nodig en wissel je vaak zal je dat even zo vaak aan moeten passen.
Ik ben bang dat Volvo het met om het even welk accessoire nooit iedereen naar de zin kan maken.

Geplaatst: 04.11.2005 - 12:50
door Wimold
Hi,

Ik heb een redelijk vergelijk kunnen maken de afgelopen maanden.

In de oude trouwe V70 een nokia 6310i carkit met mute en zo op de radio.
In de nieuwe koets een geintegreerde volvo telefoon.

Aan en uitzetten van de geintegreerde telefoon is geen punt. Als je de telefoon hebt uitgeschakeld door contact uit te zetten vraagt hij bij starten gelijk om de pincode. Aanzetten en bellen in de auto als je vergetenbent je mobiel uit te zetten (in de tas of jas bv) gaat ook. Vaa gaat alles goed, soms is de telefoon ff de weg kwijt wat betreft SMS of voicemail (KPN). 1x aan en uit en alles is weer okay. Dual Sim is ook ok. Ik kan vooruit met simgeheugen op de kaart. Synchroniseren is inderdaad een puntje..... Daar heb ik nog niets op gevonden.
Gebruik van de hoorn in de armsteun is ook okay, vooral voor de achterbank :lol:
Gevoeligheid van de microfiin is wel slecht. heb ik een technische klacht bij Volvo over lopen maar daar gebeurt niet mee. Aanpassen kan volgens telecom specialist voor 60 euries. Garantie problemetaiek speelt dan parten :evil:

Oude carkit was okay qua functionaliteit okay maar moeilijk een goede plek te vinden, compromis tussen dashboard vervuilen en bedienings gemak. Nokia microfoon is beter.

tot zo ver

wp 8)

Geplaatst: 04.11.2005 - 14:22
door Summum
Hier nog een tevreden gebruiker van de geïntegreerde telefoon.
Geluidskwaliteit en bedieningsgemak zijn prima. Slechts 1 probleem doet zich wel eens voor, namelijk als ik vergeet mijn mobieltje in de jas of tas uit te zetten. Inkomende gesprekken worden in dat geval regelmatig rechtstreeks naar de voicemail verwezen, zonder dat een van beide telefoons overgaat.

Uitgaande gesprekken zijn nooit een probleem. Ik heb zelfs eens vanuit de auto gebeld toen mijn mobieltje 20 km verderop thuis op tafel lag (ingeschakeld)! :D

Geplaatst: 04.11.2005 - 14:24
door Summum
bart simpson schreef:Het 10 minuten aanblijven na het uitzetten van de auto is bij mij niet aan de orde, het gebeurd me wel eens dat ik op bestemming terwijl ik nog in gesprek ben, het contact af zet en mijn gesprek ook direct weg is (stom, ik weet het).
Je bent de enige niet, het is mij ook gebeurd. :oops:

Geplaatst: 04.11.2005 - 15:14
door Marcel
Wimold schreef: Oude carkit was okay qua functionaliteit okay maar moeilijk een goede plek te vinden, compromis tussen dashboard vervuilen en bedienings gemak. Nokia microfoon is beter.

wp 8)
Dus je vergelijkt een 7 jaar oude carkit met een nagelnieuwe vaste inbouw..... Dan is je conclusie een compliment voor de nokiaset....

Mijn vaste inbouw zat in een auto uit 2002, is dus 3 jaar oud. En toen ik het las herinnerde ik me de klachten van de mensen aan de andere kant van de lijn ook weer. Volgens de dealer was dit op te lossen met het microfoontje als een lolly aan de hoofdsteun voor een vergelijkbaar bedrag als wat er genoemd is.

Geplaatst: 04.11.2005 - 15:28
door Wimold
Hi Marcel,

De kwestie van de microfoon is niet de issue.
De geintegreerde telefoon wint het qua bedieningsgemak en functionaliteit van de Nokia. Ik heb geen moment spijt van m'n keuze voor deze geintegreerde oplossing.

De zwanehals is mij aangeboden als oplossing, maar in overleg met de dealer nog niet ingebouwd. Het schijnt een fragiel ding te zijn wat niet bestand is tegen kinderhandjes van de achterbank :shock:

WP

Geplaatst: 04.11.2005 - 16:41
door Battlecruiser
Marcel schreef:tja.... ik heb de geïntegreerde telefoon eruit laten halen en een bluetooth Nokia 616 carkit laten plaatsen om diverse redenen. Belangrijkste was dat ik niet uit de voeten kon met mijn dubbele simkaart. De telefoon in de auto bleef 10 minuten aan nadat je de auto uitzette, wat tot gevolg had dat ik de rest van de dag onbereikbaar was op mijn 2e simkaart. Een tweede nummer, belkaart voor in de auto is geen optie. Wil bellen en gebeld worden vanaf mijn eigen nummer.

Samengevat:
-telefoon blijft nog 10 minuten aan wanneer je de auto uitzet.
-telefoon was belachelijk traag, aanzetten duurt veel te lang en scrollen door de menu's is niet beter.
-contactpersonen synchroniseren is onmogelijk.

Verder vernieuwt de markt van mobieltjes zich zo snel dat een vast ingebouwde telefoon van een paar jaar oud flink verouderd is. Het is me dan ook een raadsel dat er bij Volvo geen updatekits verkocht worden om de telefoons bij de tijd te houden. Al met al is het me slecht bevallen, en ben ik blij weer een goed werkend telefoonsysteem in de auto te hebben.
Dat ligt niet echt aan de telefoon, maar aan de duo-kaart. Dit gebeurt nl. ook bij vele mobieltjes als je van de gewone simkaart overschakelt naar het mobieltje met de duokaart. Zo werkt dat systeem nu eenmaal bij de providers: het omschakelen van sim1 naar sim2 is geen realtime-gebeuren, er moet wat over en weer geseind worden en dat duurt effe.

En gelukkig heeft die Volvotelefoon niet al die moderne flauwekul, zoals cameraatjes en internetverbindingkjes aan boord. Daarom belt ie ook zo goed en is de bediening supereenvoudig.

Geplaatst: 04.11.2005 - 17:31
door Summum
Battlecruiser S80 schreef:En gelukkig heeft die Volvotelefoon niet al die moderne flauwekul, zoals cameraatjes en internetverbindingkjes aan boord.
Zou toch wel een leuke feature zijn als je met je Volvo foto's zou kunnen maken onderweg, en die dan tonen op je RTI scherm.. :D

Eindelijk onderweg de kans een foto te maken van die mooie dame op de fiets of bij de bushalte, wegpiraten, andere mooie Volvo's etc. En wat dacht je van een zelfontspanner gekoppeld aan het alarmsysteem? Meteen de inbreker op de kiek! :shockingzap:

De mogelijkheden zijn legio. :lol:

Geplaatst: 05.11.2005 - 18:37
door dj
Samengevat:
-telefoon blijft nog 10 minuten aan wanneer je de auto uitzet.
-telefoon was belachelijk traag, aanzetten duurt veel te lang en scrollen door de menu's is niet beter.
-contactpersonen synchroniseren is onmogelijk.

daar snap ik dus niets van, als ik hem aanzet staat de telefoon sneller aan als mijn gewone mobiel, scrollen door menu kan niet makelijker met de bediening op het stuur, als ik mijn gewone mobiel aan laat staan werkt mijn autotelefoon ook, mijn autotelefoon gaat meteen uit, ik heb een duokaart van vodafone,

Geplaatst: 05.11.2005 - 19:37
door Battlecruiser
Heb het in eerste instantie óók geprobeerd met de duokaart van Vodafone, omdat dat mijn standaardprovider is. Gevolg: geen ontvangst, telefoon deed niets.

Na advies bij een Volvo-dealer, bleek dat Vodafone een slecht netwerk heeft voor de singleband Volvotelefoon (en een heel goed netwerk voor moderne mobieltjes).
Op hun advies een prepaid KPNsimmetje erin en huppeteee: perfecte ontvangst en alles ging goed en snel. KPN is nl. de enige die nog een volledig ondersteund netwerk heeft van de 800mhz-band (of hoe heet die oude band ook al weer?)

Dus: ik heb het vermoeden dat jouw telefoonprobleem meer aan de provider ligt dan aan de telefoon.

Geplaatst: 06.11.2005 - 22:37
door Paul
Wij hebben in beide autos de geintregeerde telefoon, en hebben gewoon de auto een eigen nummer gegeven doormiddel van een simonly abonnement van Tmobile.

En de V50 heeft dan nog de nokia bluetooth carkit en eigenlijk moet die ook nog ingebouwd worden in de V70, maar dat komt nog wel een keer...

Geplaatst: 07.11.2005 - 10:31
door Marcel
Volgens mij zit er in de recentere modellen ook een beter werkende geïntegreerde telefoon. Degene die er bij mij in zat was een single band telefoon die echt gedateerd was.

Geplaatst: 07.11.2005 - 11:52
door bart simpson
Marcel schreef:Volgens mij zit er in de recentere modellen ook een beter werkende geïntegreerde telefoon. Degene die er bij mij in zat was een single band telefoon die echt gedateerd was.
Maar op het moment van introductie in 1998 best heel mondern....

Kan echt veel beter! maar hoe ?

Geplaatst: 07.11.2005 - 21:07
door noordhuis
Ik ben enige tijd deze discussie begonnen.

Het is mijn overtuiging dat Volvo dit echt veel beter zou moeten kunnen. Wat is dan het probleem?
1) veel achtergrondruis en dus slecht verstaanbaar
2) traag systeem
3) soms niet bereikbaar
4) geen synchronisatie

Ik werk bij een provider (kpn) en rijdt al jaren in auto's met Nokia carkits en ik bel me te pletter. Mijn voorgaande systemen waren allemaal veel beter en gebruiksvriendelijker.

Inmiddels ben ik bij mijn dealer geweest en hij heeft de auto controleert op laatste updates etc. Het blijkt dat de auto voorzien is van de laatste.

1) de oplossing van een mic aan de hoofdsteun vind ik heel slecht. Immers alles is zo perfect geintegreerd. Er zijn perfecte kleine mic's maar ik weet niet of deze de mic in de binnenspiegel kan vervangen.
2) de traagheid, na opstarten, wordt veroorzaakt door het telkens uitlezen van de (duo) sim. De oplossing van een andere simkaart is duur omdat er voordurend doorgeschakeld wordt.
3) Niet bereikbaar heb ik inmiddels ook ervaren. Auto uit. (hand)telefoon gewoon aan en ik kreeg 'savonds de melding van gemiste oproepen. Heel vreemd.
4) Synchronisatie. Dit was de aanleiding voor mijn vraag. Immers tegenwoordig kun je direct met blue tooth constateren of de telefoon in buurt is (en dus omschakelen van handset naar auto) en direct al je nummers laten synchroniseren. Kijk da's pas handig. Vandaar mijn vraag om met behoud van het keypad en het display dit om te bouwen naar een echt goed systeem !

Geplaatst: 07.11.2005 - 21:25
door bart simpson
laten we het dan kort houden, dat kan niet.